Tényleg romlott az ELTE színvonala?
Jelenleg 11.-be járok és mivel programozónak mennék az ELTE tűnt a legjobb opciónak (hírneve) miatt. Az ismerőseim azonban nem ajánlják mert elvileg visszamaradt az iskola, meg egyéb okok miatt már nem olyan erős. Ez tényleg így van?
Ha választanátok kéne, a kettő közül akkor melyik; ELTE vagy a Pannon Egyetem? Hallottam azt is, hogy a PE a gyakorlatra megy míg az ELTE-ét okosabban de nem tapasztaltabban hagyod el. Mi a véleményetek és tapasztalatok?
Hát... nekem a bátyám jár az ELTE-re programozni tanulni és ő nagyon utálja. Alapból dolgozik mellette normálisan (igen, programoz) és a haját tépi, hogy elavult, már rég nem használt nyelveket tanulnak, az újakat meg nem, mert arra nincs oktató.
Kb. 2-3 másik IK-s emberrel beszéltem még, de nekik is hasonló a véleményük: elavult, nem tart lépést a világgal.
Pannont nem tudom.
Akárkivel beszéltem annyit mondott:
Eltén matematikusokat képeznek (mivel a szak neve is az), csak az infó még ott van mellette.
Hidd el nem programozásból fogsz megbukni meg sokat görcsölni hanem matekból. Matek elmélet, matek bizonyítás és emellé még ott van a gyakorlat :)
11.-es vagy akkor gondolom matek faktod van. Na kezdd el tanulgatni a definíciókat, meg azoknak a levezetéseit mert ha eltére kerülsz ezekből jó sok lesz:)
És nem tartozik a témához, de nem bírom megállni: definícióknak nincs levezetése.
Középiskolában pedig nem tanítanak definíciókat, ha meg mégis, akkor azok legtöbbször nem is úgy vannak.
Akkor legyen programozó egyszerűen na, legyen gyereknap :) 10-15 éve még az előző megnevezésen futott:)
Lehet hogy nem tanítanak (már ahol) de pl nálunk rendszeresen leadta a tanár a definíciót mindenről:)
Akkor átfogalmazom. Nem tétel levezetés hanem matematikai bizonyítások lesznek dögivel.
Remélem megfelel ilyen pontosításokkal a szöveg:)
Így se stimmel. Programozó informatikusnak hívják a szakot, a tanárod pedig nem adhatta le a definíciókat (pláne nem mindenről), egyrészt mert halandzsának láttad volna (a természetes számok halmaza pl definíció szerint a tartalmazásra nézve legkisebb monoton halmaz), másrészt mert a középiskolai matek nagy része igazából matematikailag nem létezik, csak módszertani okokból foglalkozol vele. Mindenről amúgy proginfón sincsenek definíciók, egyrészt mert ez nem illene a szak profiljába, másrészt mert hiányoznak hozzá a matematikai alapok.
Egyébként teljesen igazad van, hogy a matek teszi ki a szak nagyját, és hogy nem számolgatás, hanem bizonyítás, stb stb, csak valahogy nem sikerül megfogalmazbod.
Ha nagyon pontosítani akarunk és a "neveken" pattogunk.
Akkor "Programtervező informatikus" most a szak neve.
Régen pedig "Programtervező matematikus" volt. Ezért is annyira erős a matek oldal a szakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!