Szerintetek az mennyire gyakori/jellemzo, hogy valamilyen fogyatekossaggal elo diak tovabbtanul egyetemen?
Ma egyutt irtuk a vizsgat a levelezosokkel, es mellettem ult egy gyengenlato lany, innen jutott eszembe a kerdes.
Azert nem lehet semmi akar latas-, akar hallasserultkent kovetni az orakat, elolvasni a csomo konyvet :S
Pontos számot nem tudok, de azért szerintem sokan vannak akik így is tovább tanulnak. Nálunk a többség egyéni tanrendes úgyhogy nagyon nem is látni őket, csak ilyenkor vizsgaidőszakban, meg hát nem mindenkiről lehet megmondani. Egy tolókocsis srácot szoktam látni, nála egyértelmű a szitu, de pl van egy süket lány amit ránézésre nem lehet kitalálni.
Van az egyetemen belül egy szervezet ami a hátrányos helyzetű tanulókat segíti, ők időnként szoktam tagokat toborozni, az egyik ilyen előadáson azt mondták, hogy itt évente 40-50 diáknak kell segíteniük (habár asszem ebbe komolyabb diszlexiát meg hasonlókat is beleszámolnak ami miatt nehezen tudják követni az órát, nem csak a tesi fogyatékosokat segítik). Mindennel együtt kb 5000 hallgató van nálunk összesen, szóval kisebb egyetemről van szó, gondolom ahol alapból több a hallgató több a fogyatékkal élő diák is. Látás, hallás sérültnél amúgy más jár órára (itt legalábbis), aki felveszi az előadást és utána az alapján készít jegyzetet vagy ha nem hallható jól a tanár felmondja az anyagot, szóval legalább valamennyire kapnak segítséget.
Nálunk elég sokan vannak, az egyetemnek, a karnak van speciálisan fogyatékosságügyi koordinátora, és egy komplett szervezet segíti a fogyatékkal élő, akadályozott hallgatók tanulmányait.
Van nálunk látássérült, teljesen vak, hallássérült, mozgáskorlátozott, SNI-s, minden.
Kedves Kérdező!
Ha jó képességei vannak az embernek, ép az elméje, miért ne tanulhatna tovább egyetemen egy látás, - hallás - vagy esetleg egy mozgássérült? Én az ELTE BTK- végeztem, látás-és hallássérült vagyok. Volt egy kerekesszékes szaktársam is, de láttam még rajta kívül jó pár fogyatékossággal élő diákot az udvaron, folyosón, etc. Most ugyanazon a karon vagyok könyvtáros, de még most is látok pl. vak, kerekesszékes hallgatót.
Arról, meg hogy hogy tudja követni az órákat, olvasni a könyveket: vannak segédeszközök, ha olyan a tanár, akkor ő is tud szolgáltatni számára anyagot. Nálunk a könyvtár szakon pl. PPT- prezentációkból oktattak, amiket én óra végén megkaptam. Meg volt a hallássérülésem miatt egy 2 részből álló adóvevő rendszerem, azzal még az előadásokat is tudtam követni hallás útján.
Sóval, attól függetlenül, hogy sérült valaki, továbbtanulhat. És ma már egyre inkább támogatják, hogy tanuljanak is tovább. Egyetemeken egyre több, erre a célra kiépített támogató szolgálat van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!