Ha egy hétköznapi példával kellene szemléltetned a különbséget egy vidéki jobb gimnázium és mondjuk a fazekas között, mi lenne az?
Sosem jártam vidéki jobb gimnáziumban, ellenben a bátyám a fazekasba járt.
Aki nem járt mindkét helyre és nincs tapasztalata az nem fog tudni neked normális példát írni, csak az egyik vagy a másik iskolát pocskondiázni vagy fényezni.
Nálunk két jó gimnázium is van,de a fazekast nem tudom velük összehasonlítani. Ez egyik ugye diákokat oktat, a másik pedig köcsögöket készít.
Ha te egy iskoláról írták,akinek a névadója Fazekas,azt nagybeűvel kell írni.
Én csak arra vagyok kíváncsi, hogy például a későbbiekben, főiskolán, egyetemen, mennyire mutatkoznak meg a különbségek a két iskolából érkező tanulók közül.
Kedves második válaszoló! Nem haragot akarok szítani, és teljesen véletlenül írtam kisbetűvel a nevet. Ezúton is elnézést kérek. A ,,köcsögös,, résszel pedig nem értem mire célzol, de úgy látom elég nagy ellenérzéseid vannak más iskolákkal szemben. Úgy gondolom, hogy azért az ember a viselkedési formáit elsősorban otthonról és csak azután az iskolájából hozza. És nem is ez a főkérdésem, hanem hogy a képzettségi szint mennyire üt el, és milyen hátrányokkal indul egy vidéki iskola tanulója.
Szia! Nagyon érdekes a kérdésed, én egy vidéki jobb gimnáziumba jártam, de közel sem olyan jóba, mint a Fazekas, nálunk én voltam a legjobb matekos. Egy-egy országos, utazgatós matekverseny után mindig megfordult a fejemben az, hogy melyik a jobb dolog: vakok közt a félszemű királynak lenni, vagy zsenik között átlagosnak. Rengeteget vitatkoztunk erről az osztálytársaimmal, borzasztó nehéz kérdés, talán, ha kellően tehetséges, szorgalmas vagy, és hajlandó vagy feláldozni egy-két dolgot a középiskolai éveidből, akkor lehet, hogy megéri. De szerintem csak akkor, ha valamilyen kutató pályára szeretnél menni. Másrészről meg sokan mondják, hogy a zseni 1% tehetség, 99% verejték...
Matek szakos
Hello!
Én egy vidéki suliba járok,hála Isten nem a Fazekasba.
Versenyekről ismerek ott tanuló diákokat de nem kifejezetten látom a különbséget...Aki itt okos,ott is okos.Mivel az érettségi egy központilag összeállított felmérés,az iskolában pedig elviekben mindenütt ugyanazt az anyagot kell leadni,így nem hiszem,hogy lenne különbség.
Beszéltem már kb. 2 db Fazekasossal akik kifejezetten rosszul érezték magukat ott a túl nagy nyomás miatt.Itt,ha valaki nem versenyző,akkor is jól érezheti magát(persze gondolom ott is).Nyáron felkészülök a két nyelvvizsgámra amiből egy felsőfokú lesz,majd pedig jön az OKTV biológiából stb...Tehát kétlem,hogy ezt a különbséget így meg lehetne fogalmazni.Max annyi,hogy a Fazekasban több energiát fordítanak a versenyzésre ami viszont kifejezetten pozitív.
Nem arról van szó, hogy mivel nem ott laksz, nem lehetsz okos. Arról van szó, hogy a Fazekas egy versenyistálló, ahol az alapból erősen szűrt és válogatott okos gyerekeket olyan képzésben részesítik - itt most matekról beszélek -, ami több, mint a többi iskola képzése. Épp az a lényeg, hogy - ellenben azzal, amit írtál - nem ugyanazt az anyagot adják le, hanem többet, jóval többet. Ráadásul olyan osztályban, ami a válogatás miatt eleve erősebb egy átlag osztálynál, ahol lehetnek simán okos gyerekek, de vannak kevésbé okosak is, és ez a tempót visszahúzza.
Az OKTV-s felvetésről: nézegesd különböző években a matek OKTV III. kategória (a spec matek, heti 7óra matek) helyezettjeit, akkor látni fogod, miről beszélek.
Nem lesz mindegyik Fazekasos zseni, bőven nem, de a bemeneti szelekció és a képzés miatt jobb arányuk van, mint máshol.
Erről nem kell vitát nyissunk,hiszen a tényeg magukról beszélnek.
De szerintem nincsenek olyan alapvető különbségek,melyek alapján el ilyen élesen el lehetne különíteni a jobb iskolákat.Amit én el tudok képzelni,hogy a Fazekasnak a drukkban rejlik az ereje.Ha valahol erre nevelnek,ott teljesíteni fogsz viszont a gyerekek minőségében nem hiszem,hogy vannak különbségek.
Különböző felmérések igazolják,hogy a legmagasabb intelligencia szinttel rendelkező gyerekek FELE az iskolában 2-es vagy max 3-as tanuló...és nem mert hülyék hanem mert nem azzal a módszerrel oktatják őket amikre ők vevők lennének.(már abban az értelemben,hogy úgy befogadnák az információkat)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!