Mióta ilyen sz*r a Magyar oktatás? És miért tanítanak olyanok akik nem is tudják normálisan átadni az anyagot?
hoper!!!
Miért nem olvasod el a hozzászólásokat?!?
Ha megtetted volna, nem írnál ilyet!
Több hozzászólás is van itt, és olyan, amely a közoktatás kérdését bonyolult, összetett, alapos elemzést igénylő kérdésnek tartja.
Több hozzászóló is írja, hogy a közoktatás színvonalának csökkenése TÖBB ÉVTIZEDRE, MÉG A RENDSZERVÁLTÁST JÓVAL MEGELŐZŐ IDŐRE tehető.
A pedagógusok alacsony bérezése eleve elindított egy olyan folyamatot, egy rossz irányú kiválasztódást, amelynek egyik következménye a pálya elnőiesedése lett, a másik következménye pedig az, hogy a kiváló képességű és kiváló eredménnyel leérettségizők TÖBBSÉGE nem a tanítói, nem a tanári pályát célozta meg, mint élethivatást.
De ez a változás begyűrűzött a tanítóképzésbe, a tanárképzésbe is. Kiöregedve a korábbi, nagy hatású, kiváló tanítóképző vagy tanárképző tanári gárda, átadta a helyét a kevésbé erre hivatottak gárdájának.
Azaz egy valamikori rossz politikai döntés hatása szép lassan aláásta az addigi JÓL működő, és kitűnő eredményeket elérő, kitűnő tanárokkal működő rendszert. (ld. pl. a nemzetközi matematikai, fizikai tanulmányi versenyeken elért eredményeinket.)
Még bonyolultabbá tette, és minőségét rontotta ezt, mármint a közoktatás helyzetét, az, amikor az egyetemi tanárképzési rendszert (is) átállították a nyugati képzési rendszerre. (Pisa)
Színvonalcsökkenés!!
Átvettünk egy rossz rendszert, hiába voltak, akik ennek rossz következményeire figyelmeztettek. Azóta rájöttek, hogy tényleg rontották az egyetemi képzések színvonalát.
Átveszünk, átvettünk (ilyen-olyan okokból) másoktól, az ott sem jól működő elveket, rendszereket. Kritikátlanul.
Nem szeretném itt teletömni ezt a helyet egy rakás további ok felsorolásával.
Az 1994-es év azért lett itt megemlítve, mert az anyagi meg nem becsültségre rátett egy lapáttal egy hülye, romboló eszmerendszer.
Addigi oktatásunk ún. porosz oktatási rendszerű volt.
Megújítása helyett kritikátlanul elkezdtük átvenni az ún. kontinentális vagy amerikai rendszert, amely
liberális.
Az amerikai és a nyugati, nem porosz rendszerű közoktatási rendszer eredményessége a béka feneke alatt van. Akik jó tudást akarnak elérni, azoknak a zsebükbe kell nyúlniuk, a szüleiknek, magánintézményekbe mennek, mert az állami intézmények oktatási - nevelési színvonala alacsony.
Ennek a rendszernek a bevezetéséhez fogott hozzá annak idején, azaz 1994-ben, az akkori minisztérium.
A pedagógusok kezéből kivették a nevelési módszereknek, ellenőrzéseknek nem egy formáját, a pedagógusok mindegyikére - válogatás nélkül -, rászabadulhattak a szülők, ha az gyermeküknek rossz jegyet merészelt adni, vagy aki gyermeküket fegyelmezni merészelte. (Akár akkor is, amikor ezt a diákot a többi érdekében igyekezett megfékezni.)
Ilyen körülmények között dolgozni, oktatni, nevelni egy tanítónak, tanárnak?!?
Igen: 1994-ben kezdődött el ez a rémtörténet!
Hatását mindmáig érezhetjük, azzal a kiegészítéssel, hogy ezt a természetellenes helyzetet (mit értek ezen? pl. azt, hogy a gyermek az gyermek, és nem kis felnőtt, azaz a pedagógus - alsó tagozatos diák viszonyban ennek tükröződnie kell), megspékelte az EU-s 'liberális' hatás.
A kérdés ez volt:
1.) Mióta ilyen sz*r a Magyar oktatás?
2.)És miért tanítanak olyanok akik nem is tudják normálisan átadni az anyagot?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!