Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Magyar iskolákban miért...

Magyar iskolákban miért nincsenek "mozgó" (vendég) tanárok és erre kijelölt blokkok az órarendekben?

Figyelt kérdés

Olyasmire gondolok, hogy az órarendben előre lefoglalt időpontok lennének (pl. hetente 5-10 óra), melyeken csak egy-egy adott szakterülethez tartozó szakpedagógusok oktatnának (akik rendkívül tapasztaltak), ők pedig iskolák között mozognának..


Ilyen rövid kurzusok mondjuk néhány havonta cserélődnének (az iskolák között), egy év alatt egy diáknak akár több ilyet is lehetne hallgatni és évfolyamra vonatkozóan sem lenne megkötés...


Pl. sok hasznos ismeretet lehetne így átadni (pénzügyi intelligencia, kommunikáció, vezetői ismeretek, KERSZ tanfolyam stb.), a diákok pedig kiválaszthatnák, hogy melyek érdeklik őket jobban...



2017. szept. 10. 09:09
 1/3 anonim ***** válasza:
18%

- Azért, mert a diákok így is túlterheltek (tehát plusz órákban ezt nem lehetne).

- Azért, mert a tantervek így is túlzsúfoltak (tehát egyik óra helyett sem lehetne másvalamit tanítani, mint amit a tanterv szerint kell, mert sok tanár örül, ha eljut az érettségiig a tananyag végére).

- Azért, mert amilyen tanórák helyett lehetne ilyen órákat tartani (pl. első idegen nyelv, aminél nem olyan fontos, hogy 120 vagy 130 órát tart meg a tanár összesen, mert így is úgy is fog tudni a gyerek olvasni meg szöveget érteni, stb.), azokhoz az órákhoz meg ragaszkodik mindenki, mert inkább nyelvet tanuljon a gyerek, mint holmi KERSZ-t (az miaz?), vagy kommunikációt (amiről mindenki tudja, hogy egyetemi szinten is büfészak - meg egyébként is: a magyar nyelvtan keretében, sőt, minden egyéb tantárgy keretében is tanulja mindenki).

- Mitől lennének az ilyen tanárok rendkívül tapasztaltak, ha egész eddig nem gyakorolhatták, amit ilyen minitanfolyamok keretében csinálniuk kéne?

- Órarendi órák után, délután lehetne, csak akkor meg a kutya se maradna ott valószínűleg. :D

- Ha órarendbe építve képzeled, akkor próbáld átgondolni, hogy mondjuk egy 800 fős gimnázium életébe hogy lehetne beilleszteni (pontosan melyik napokon, hányadik órában, hány órában, melyik tanteremben(!!!!!), stb.) főleg úgy, hogy a diák dönthetné el, hogy egyáltalán melyikre megy (és ha az összes KERSZ-re akar menni, kommunikációra meg senki?), és úgy, hogy bármelyik évfolyamról mehetnének diákok... A diákok fele kapásból azt mondaná, hogy őt egyik se érdekli, neki tartsanak normális magyarórát inkább, mert az kötelező, aztán hadd mehessen haza/edzésre/stb.

2017. szept. 10. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

nah, hát pont az ilyen hozzáállás miatt (kedves első) mint a tied tartunk ott az oktatásban ahol...


Először is, kommentedből látszik, hogy szándékosan nem akartad megérteni, amit írtam.. Pl. az egyetlen elírászt a kérdésben (KERSZ) sem úgy értelmezted, ahogy akár minimális jóindulattal lehetett volna (KRESZ)..


Mielőtt tovább olvasod, javaslom az elejétől a végéig nézd meg ezeket a videókat:

[link]

https://www.youtube.com/watch?v=MVTF96ScHDk


És itt a válasz:


"plusz órákban ezt nem lehetne"

-> Senki nem mondta hogy plusz órákból kell ezt


"mert a tantervek így is túlzsúfoltak"

-> Valóban azok, ha csak lexikai tudással akarod tömni a diákok fejét.. Más oktatási rendszerkben (finn, amerikai, észt, japán stb.) azonban nem a lexikális ismeretekre, hanem KÉSZSÉGEK elsajátítására épít a közoktatás. (pl. projektmunkák, csoportos együttműködés, hasznos állampolgári ismeretek, kognitív készségek fejlesztése és még sorolhatnám). Cserébe kevesebb a "magyar" vagy a töri, mégis jobban boldogulnak az onnan kikerülők, még úgyis ha nem ismerik a helyi Radnóti Miklós műveit betéve..


"Mitől lennének az ilyen tanárok rendkívül tapasztaltak ..."

-> Hallottál már arról, hogy ha éveken keresztül valamivel foglalkozol, abban nagy valószínűséggel jó leszel? Na, csak azért mondom, mert pont ugyanez az elve annak, hogy ilyen tapasztaltabb tanárok idővel (3-5 éves időtartamban) kitermelődjenek az oktatásban... Plusz bevállalt munkáért plusz fizu pedig kellő motiváció lenne számukra...


"Órarendi órák után, délután lehetne"

-> Vagy órarendi órák HELYETT...


"Ha órarendbe építve képzeled, akkor próbáld átgondolni, hogy mondjuk egy 800 fős gimnázium életébe..."

-> Átgondoltam... Kezdjük ott, hogy heti 5 testnevelés... Kötelező etikai vagy vallási ismeretek... Irodalom + magyar + töri mérhetetlen mennyiségben, de év végére már semmi nem marad meg belőlük, pláne nem a hasznos részek... Mondom úgy, hogy értsd: ezek egy részét az órarendből kigyalulni, csak a lényegi részeket meghagyni a tananyagban... Akit jobban érdekel, tanulja fakton, vagy menjen speciális, ezzel foglalkozó gimibe...


"és ha az összes KERSZ-re akar menni, kommunikációra meg senki"

-> Nem érted.. Előbb utóbb, majdnem mindet (vagy az így oktatott tárgyak döntő részét) kellene teljesíteni az érettségiig, csak a sorrend lenne dinamikus... A terhelés ráadásul nem is az iskolára hárulna...


"A diákok fele kapásból azt mondaná, hogy őt egyik se érdekli, neki tartsanak normális magyarórát inkább"

-> Na igen, "normális" magyar óra hallgatása minden diák vágya, hogy egy kicsivel még több haszontalan idézetet vagy verset kelljen bemagolnia, ahelyett hogy mondjuk megtanulná az elsősegélynyújtás, vagy a biztonságos közúti közlekedés alapjait...


Nonsense ami mellett érvelsz...

2017. szept. 10. 10:42
 3/3 anonim ***** válasza:

Mostmár az iskola rendszert akarod reformálni...jelenkeg ez nem megoldható. Ha majd finn/amerikai/japán iskola rendszerben fogunk tanulni akkor teddfel a kérdésedet.

Amit az elsò ír az a jelenlegi feltételek melett teljesen elfogadható kritika.

Persz lenne létjogosultsága egy ilyennek,de nem teljesen össze-visszahanem tényleg tanórák után plusz foglalkozásként....amire kevesen lennenek vevők.

2017. nov. 10. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!