Egyetemi vizsgán, "Segédeszközként a tantárgyhoz tartozó jegyzet/tankönyv használható. " ez azt jelenti, hogy konkrétan mindent amit jegyzetelek a füzetbe plusz a könyvet bevihetem vizsgára?
Vizsga felépítésétől függ. Nekem volt olyan ZH-m, ahova bármit be lehetett vinni. De kb nem volt értelme, mert kevés volt az idő, hogy elkezd ott kinézegetni a dolgokat, másrészről a feladatok inkább arra voltak kihegyezve, hogy mennyire érted az anyagot (nem pedig arra, hogy egy adott definíciót ki tudsz-e írni az előadás anyagból).
De pl. nálunk az államvizsga is olyan, hogy a 2 órás felkészülési időre bármilyen nyomtatott/írott segédanyagot lehet használni, majd a papíroddal bemész "felelni". Viszont abszolút nem arra kíváncsiak, hogy fel tudod-e olvasni a tételbizonyítást, hanem arra, hogy fel tudsz-e írni a táblára egy példát, amiből konkrétan le tudod vezetni (tehát, hogy tényleg érted-e minden szegmensét). És még csak arra se lehet alapozni, hogy egy konkrét példát kidolgozol előre, mert akár ők is mondhatnak egy teljesen véletlenszerűt.
Szóval ez tényleg függ, hogy milyen a felépítése az egésznek. Persze az is lehet, hogy potyakredit.
#1 válaszoló vagyok
Speciel én is egy informatika szakon tanulok. Pont az ilyen papíron programozós dolgoknál lényegtelen igazából, hogy használhatsz-e segédanyagot, mert ott tényleg az számít, hogy tudod-e használni vagy sem. Nyilván jó, hogy ha bele tudsz nézni a szintaxisba, de nem ezen van a fő hangsúly.
Mi anno a mképes számvitelen akartunk puskázni, a tanárnő adott egy vizsgafeladatsort és azt mondta, hajrá. Adóból dettó. Idő se vol keresgélni, mert amit nyertem azon, hogy megvan egy válasz, elvesztettem azon, hogy nem tudtam befejezni...
Nem mindegy, miből teheted meg.
Csatlakozom az #1 válaszolóhoz (én is informatikus szakon voltam). Főként feladatmegoldós ZH-n/vizsgán a bevihető segédanyag pont annyira jó, hogy ha tudod, de megakadsz, akkor továbblendít, de ha nem tudod, akkor nem fogod tudni "összeollózni" a megoldást.
Saját élmény: az első ilyen ZH-mra nem készültem, mert "órán mentek a dolgok, meg úgyis mindent be lehet vinni". Aztán mikor 10 percem azzal telt el, hogy megtaláljam, amit kerestem (és az csak az első lépés volt még :D), akkor rájöttem, hogy rossz döntés volt.
:D:D:D Kis naiv.
90 perc tudod mire elég? Kb. semmire.
Két suliban is volt ez a bármit használhatsz nálunk. ELTE TTK matekon számelméletnél, kb. semmit nem értem vele, a ZH-k többsége elégtelen, másik fele kettes lett anno...
Számvitelen pedig mekkora öröm volt az, hogy használhattunk számlatükröt. (Nem bármit, szimplán csak számlatükröt!) Aztán kiderül, hogy arra nem volt időnk, hogy a vizsgalapon a számlatükörhöz lapozzunk, tehát aki azzal szórakozott, hogy a főkönyvi számokat kereste a mérleg elejét sem tudta kitölteni.
Ezek valóban arra jók, hogy gyakorlatiassá tegyék a képzést. Ha profin tudod, de van egy pillanat, belezavarodsz egy nagyon apró dologba, akkor továbblendít. Semmi másra. Nem "hülyék" a tanárok sem, hogy fél évet oktat egy lényeges tárgyat, aztán beenged úgy vizsgázni, hogy bárki ötöst írjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!