Miért úgy van összeállítva a közoktatásban a tananyag, hogy mindent kétszer tanítanak meg?
Nekem ez törinél volt a legszembetűnőbb. Felső tagozattól kezdve nyolcadikig végigmegyünk az ókortól a 2. vh-ig, aztan gimiben megint ugyanez, kezdve az ókorral. Ennek mi értelme van? Miért nem az van, hogy az ó- és középkort, ami alig hat ki az életünkre, csak általánosban tanítják, a giji meg fókuszálhatna a gazdasági, demográfiai, ideológiai folyamatokra, aminek értelme is lenne, meg a 20. századra, aminek a történései közvetlenül hatnak ma is az életünkre?
De amúgy irodalomnál ugyanez. Nem értem, mit kell Csokonaival meg Balassival szórakozni még gimnáziumban, ahelyett, hogy sokkal behatóbban foglalkoznánk 20. századi művekkel, köztük filmekkel is! A film egy olyan művészeti ág, amiről az iskola tudomast sem vesz, pedig lenne mit elemezni rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!