Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tanárok! Mik most szerintetek...

Tanárok! Mik most szerintetek a legnagyobb problémák a közoktatásban? Ti min változtatnátok?

Figyelt kérdés

2017. márc. 12. 02:49
 1/8 anonim ***** válasza:
47%
A tanterven. Elsősorban.
2017. márc. 12. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
56%

Gondolom az, mint ami évtizedek óta. Hogy a lakóhely szerint veszik fel a diákokat. Ez nagy balgaság. Kőkeményen felvételiztetni kellene már az első osztály előtt is amennyire lehet, és később figyelni, hogy ki az aki mégis sokkal rosszabb vagy jobb az adott osztály átlagánál. És így képességek alapján kellene osztályokat kialakítani. Mert úgy az okosabbak haladhatnak, tnulhatnak többet, de legalábbis nem unatkoznának órákon. A butábbakkal pedig a saját tempójukban lehetne haladni, hogy bár kevesebbet, de azt jól tudják, és nekik is több sikerélményük legyen.


De sajnos még a városokban, ahol van több iskola és sok gyerek, még ott sem szelektálják őket, hanem beosztják lakóhely alapján. Egy pici faluban ahol csak 1 osztály van, ott még rendben a dolog. De máshol...?!!!!


És sajnos az a legnagyobb baj, hogy ha már 1 szem irtó buta gyerek van az osztályban, akkor a tanár nem a jobbak tempóját nézi, hanem ezét az egy szem butáét, és az ő tempójában fog tanítani éveken át.

Ekkor a többi gyerek unatkozni és rosszalkodni fog órákon, mert nincs lekötve, de még otthon sem fog nagyon tanulni és házit írni, mert simán összedobja ezt szünetekben, vagy órán, míg a butával foglalkozik a tanár, és ez a felületes tanulás, és elpazarolt évek csak a későbbiekben fognak visszaütni.


Tehát fontos lenne, hogy eszük szerint rakják osztáloykba a diákokat.

De ha ezt továbbra sem teszik, akkor legalább legyen egy egységes tanterv, tananyag, ami inkább sok és nehéz, de mindenkinek teljesítenie kell, és a tanár ne a buta gyerekhez igazodjon, hanem a tantervhez, mert akkor az okos gyereket sem éri kár. Elég igazságtalan pl. amikor adott két hasonló eszű gyerek, de az egyik járt egy olyan általánosba, ahol rajta kívül inkább csak buta gyerekek voltak és visszahúzták, mert a tanár hozzájuk igazította az anyagot, míg a másik pl egy budai elit általánosba járt, ahol csupa okos gyerek volt és tudtak haladni... és akkor jön egy verseny, vagy magasabb iskolába történő felvételi, és előbbi gyereknek esélye sincs utóbbival szemben, mert ő nem kapta meg a tanárától azt, amit a másik....


Szóval legyen egységes tananyag, vagy pedig ész alapján szelekció!

2017. márc. 12. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
59%

Nem avagyok tanár de van véleményem.Szerintem az egész oktatási rendszer úgy ahogy van el van cseszve.

Legfőbb probléma az esélyegyenlőség.

Hogy mire gondolok, leírom.

Van a környezetemben egy gyerek aki nyolcadik félevkor megbukot legalabb öt tantargyból.Megis felvették középiskolába.Természeresen nem bírta.A következő két évben átiratkozott még vagy három iskolába.Egyiket se vette komolyan.Lógott.Majd amikor 16 éves lett az épp aktuális iskola eltanácsolta félévkor és utána nem vették fel sehová.

Nos.A régi renszerben figyelembe vették a teljesítményt továbbtanulas előtt.Volt egy tanulmányi átlag ami kellett a középiskolához,egy magyasabb a gimnáziumhoz.Aki ezek alatt teljesített az csak szakmunkás iskolába mehetett.Tehát a gyerekek tudatába beépult az, hogy teljesíteniük kell.

Ellenben a mostani rendszerben ha a gyermek tévesen azt gondolja, hogy majd ezután is sikerül valahogy hiszen eddig se teljesített és 16 éves kora után szembesül csak a valósággal amikor egyszer csak elendedi a kezét a rendszer szetintem borzasztó káros.

2017. márc. 12. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
37%

Én a diák oldaláról szerintem ugyanolyan közelről látom a problémákat mint egy tanár. Szerintem a gond nem a gyerekek eszével van. A gond szerintem az hogy az állam nem biztosítja a megfelelő körülményejhez kellő pénzösszeget a tanulásra. A legtöbb helyen korszerűtlen a tornaterem a tanár írásvetítővel kell bajlódjon interaktív tábla helyett, az informatika termekben nincs elég gép, a könyvtárakban elég könyv, a padok a szétesés szélén állnak, a székek recsegnek/ billegnek, a mosdókban nincsen szappan vagy toalett papír és így tovább. Ilyen körülmények között tanárnak diáknak egyformán nehéz IGÉNYES munkát végezni. Emellett ( elnézést a tanároktól) de a legtöbbjük úgy adja fel a házi feladatot, mintha csak az ő órájára kéne készülni. Ha ezeket a diák mknd kötelességtudóan elkészíti és a heti 5 testnevelés óra kiegészítéseként edzésre is mennie kell akkor este 10- 11kor kimerülten szabadidő nélkül zuhan ágyba, másnap pedig korán kel

. Kérdem én : csoda hogy nehéz velünk dolgozni??

2017. márc. 12. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
#2 Ezzel részben egyetértek, de sokszor azzal érvelnek, hogy a gyengébb képességűeket húzzák előre a jobbak. Én ezt nem tapasztaltam, de nem tudom. Olyan el tudnál képzelni, hogy mindenféle gyerek együtt van, de a tanár kifejezetten figyel arra, hogy aki gyorsabb, annak legyenek extra feladatai? Mert az anyagot úgyis leadják, és mondjuk könnyebb feladatokkal kezdik, ami kötelező, de aki végez az elkezdi a nehezebbeket, amire mondjuk piros pont jár vagy valami, hogy ne lustálkodjanak. Mert ha meg 6 évesen különvesszük őket, akkor a gyengébbek az életben nem fognak átkerülni a jobb csoportba, és mindig futottak még kategória lesznek. Illetve olyan ötletet is hallottam már, hogy lehetnének asszisztensek, akik a tanárokat segítik, így több idő juthat a gyerekekre. Gyakorló tanárok vagy napközisek is lehetnének ilyenek.
2017. márc. 12. 23:15
 6/8 anonim ***** válasza:

2-es válaszoló! Te aztán nagyon gáz vagy!

Biztos szívesem felvállalnád, hogy közlöd Pistike anyukájával, hogy"buta" a gyereke ezért nincs helye a te kis zseni gyereked osztályában.

Tudod erre találták ki az 1-5-ig osztályzást.

Nagyon remélem, hogy ezt a fajta megkülönböztetést nem hagyják beszivárogni az oktatási rendszerbe.

2017. márc. 13. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Én értem amit a 2-es mond és nem tartom olyan nagy hülyeségnek.

Én mindig jó tanuló voltam, alsóban is vittem haza az okleveleket, a matricákat és mindig rengeteg piros pontot kaptam és nagyon büszke voltam magamra. De gondoljunk azokra, akik gyengébb képességűek, egy kicsit lassabbak voltak. Ők annyit éreztek ebből, hogy néhány gyerek kimegy oklevélért mert sok szorgalmit megcsináltak, vagy mert az évfolyam szavalóversenyén jól teljesítettek. De a gyengébbek alig kaptak valamit, esetleg egy kis bátorítást, hogy "majd legközelebb neked is sikerül". Hát nem....ha vannak jobbak, akkor azok szinte mindig legyűrik a gyengébbeket, főleg ha nagy a különbség (és nálunk alsóban nagyon nagy különbségek is voltak). A lassabbak/gyengébb képességűek hamar elveszíthetik a motivációt, ha nincsen sikerélményük, hogyha folyton azzal szembesülnek, hogy vannak náluk sokkal jobbak. (Ezen szerintem az sem segít, hogy "önmagához képest" értékelik a gyereket, amikor egyszer utolsó lettem egy futóversenyen én is kaptam egy kis ajándékot, mert megpróbáltam és "majd legközelebb", de nagyon megalázó volt, inkább ne adtak volna semmit...)

Nem értek egyet abban, hogy kellene egy buta, (esetleg egy közepes) és egy zseni osztály. A gyerekek önbizalma szinte rögtön megtörne, amint a buta osztályba kerülnek, ezen nem javítana, hogy ott esetleg nagyobb lehetne a sikerélmény (a közel azonos képességek miatt). A zseni osztály tanulói rendkívül egoisták lennének. A két osztály között pedig ellenségeskedés folyna.

Megoldást nem tudok erre a problémára, talán még az a legjobb, hogy a gyorsabban haladók plusz feladatokat kapnak unalom ellen, a gyengébbek miatt pedig sok olyan "versenyt" szerveznek, amiben nem a tanulást nézik, hanem a kreativitást, éneklést, sportot, stb...



Hogy a kérdésre is válaszoljak, én szinte az egészet átszervezném. Még gimnazista vagyok, de rengeteg a probléma.

A tanároknak sokat kell adminisztrálniuk, sok órát kell megtartaniuk, mindezt kevés fizetésért. Év vége felé már egyre feszültebbek és feszültebbek.

A diákok is túl vannak terhelve, rengeteg az óra, olyan, mintha napi 8 órában dolgoznék. De még emellett külön járok érettségi felkészítőre (még nem vagyok végzős, de már most...), mert hiába vagyok ennyit a suliban, mégis félek, hogy nem lesz elég az emelt szintű érettségihez. (Pedig nagyon jó suliba járok...). De itt még nincsen vége egy napnak, hiszen a következő nyolc órára is fel kell készülni. Emellett most még nyelvvizsgára tanulok, ECDL vizsgázgatok és még közmunkázok is.

A heti öt testnevelés is egy rossz ötlet volt. A dagibb gyerekek ettől nem fognak lefogyni, Jobb esetben csak végigunják az egészet, rosszabb esetben egy életre megutálják a mozgást. Én is járok tömegtesire, de semmi értelme sincs. Általában lejátszunk két röplabda meccset, majd eljövünk.

Az iskolák felszereltsége is szörnyű. Konkrétan alap dolgok hiányoznak, mint toalett papír, szappan, kréta, tintapatron, fénymásolólap, stb. Úgy kell olyan mosdót vadászni, ahol van WC papír, majd sokszor átmenni egy másik mosdóba szappannal kezet mosni. Akkor már ne is beszéljünk olyan dolgokról, hogy interaktív tábla, projektor, és a többi hasonló ábrándkép. Nálunk nemrég egy adománygyűjtés keretében szedtek össze pénzt néhány interaktív táblára.


Most hirtelen ennyi jutott eszembe, de ha nagyon gondolkoznék rajta, még biztosan akadna néhány dolog.

2017. márc. 13. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszi utolsó, nagyon jó dolgokat írtál! De jöhet még, ha más is eszedbe jut.
2017. márc. 13. 18:54

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!