Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ha matek érettségin (2017...

Ha matek érettségin (2017 majus kozep) a 17 es feladat a részét sokkal bonyolultabban csináltam meg ( körszeletek területe) de jó eredményt kapok akkor megkapom a pontszámot?

Figyelt kérdés

2017. máj. 9. 14:29
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:

"fent már kiderült, hogy te elvi hibás megoldásokat tekintettél volna teljes értékűnek"


Senki nem mondta, hogy teljes értékűnek tekintem, csak szomorkodom amiatt, hogy időnként egyáltalán nem lehet rá pontot adni. De mivel te "néhány útmutatót megnéztél már, és jó sokat tudsz a matekdolgozatok javításáról meg a javítás ellenőrzéséről is, és úgy van, ahogy mondtad", akkor biztosan sokszor láttad már pl. azt is, hogy a másodfokú egyenlet megoldásánál a Vieté-formulás megoldást sem fogadhatják el időnként teljes értékűnek, holott aztán ott tényleg nincs elvi hiba. Nem beszélve a komplex gyökökről, ami lényegében az általad mondott hasonlottal élve "piros lámpa" a középszintű érettségin, hisz negatív számból nem lehet négyzetgyököt vonni, ha valaki mégis megteszi, és odaírja a komplex megoldást szerintem tökre jó.

2017. máj. 14. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:

Gondolom, úgy szoktak kezdődni a feladatok, hogy "Oldja meg a valós számok halmazán."

Ha ez oda van írva, a komplex megoldás nem teljes értékű. Ha nincs odaírva, és szabályosan megadja a komplex megoldásokat, én elfogadnám, mert abból látszik az is, hogy menet közben is tudatosan használt komplex számokat.

2017. máj. 14. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:

Igen, ez az "oldja meg a valós számok halmazán" c. történet, ami sok vizsgázót csőbe húz (már ha észreveszi).

Ilyen is volt egyszer, hogy a másodfokú egyenletnek nem volt valós gyöke, a válasz rublikája viszont úgy volt felcímkézve, hogy "A gyökök: "

Amennyiben valaki beírta a komplex gyököket, nem lehetett vele mit csinálni, hiába derült ki a megoldásából, hogy nincs valós megoldás, az első részes pontokat nem lehetett bontani.


Nem csak a fenti esetben, idén is sokan sajnos fokban (vagy fokban, de a mértékegység kiírása nélkül) adták meg a 10. feladat eredményét. Szerencsére mostanában már engedékenyebbek, tehát ha vizsgázó a valós számok halmazán vagy (fokokban) válaszolt, akkor is kaphatott 1 pontot a 2-ből.

2017. máj. 14. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 anonim ***** válasza:
100%

Azért tegyük hozzá hogy a matek egy elég precíz tudomány, és ha a feladat azt kéri hogy a valós számok halmazán old meg az egyenletet és te komplex gyököket írtsz, akkor az azt jelenti hogy te nem tudod mi az a valós számok halmaza, vagy egyszerűen nem vetted figyelembe mert számodra ez "lényegtelen".


De pl. ha megkérdik hogy hol metszi egy másodfokú függvény az Ox-tengelyt, s te komplex gyököket adsz meg pl. az azért eléggé farcs válasz... Szerintem a matekban ilyen nem kellene legyen hogy csak ezt néztem el vagy csak azt, hanem ilyenkor jogosan vesztesz pontot. Pl. ha egy egyenletnek nem írsz létezési feltételt vagy az eredményt nem helyettesíted vissza az se tökéletes és azt jelenti hogy a feladat megoldója nem veszi figyelembe hogy a függvény helyenként értelmetlen (is) lehet, ami ismét egy elemi tudás hiányára utal. Persze ilyenkor rá lehet sütni hogy elfelejtette, de arra kell pontot adni amit tud, és ha valamit elfelejtett, akkor csak azért nem lehet max pontot adni mert ezek gyakran elfelejtett dolgok...


Vagy pl. ha deriválással old meg valamit, s nem veszi azt a lehetőséget hogy a függvény olykor nem deriválható, azon sincs mit sajnákni, mert kb. a deriválásról azt jelenti hogy annyi van a fejében hogy varázsütésre ez meg az történik. És mechanikusan oldja a feladatokat, nem logikusan.

2017. máj. 14. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 anonim ***** válasza:
Ami a trigonometriát illeti, ott azért alap, hogy egyenletet a valós számok halmazán oldunk meg, mert ott van értelmezve. És ezt szerintem minden matematikatanár elég komolyan nyomatja, és hibának veszi már a dolgozatban is, és arra tanítja a gyerekeket, hogy a fokot az érettségin nem fogadják el. Tehát teljesen helyes, ha az útmutató sem fogadja el a fokban megadott eredményt, különösen a fok jelzése nélkül. Ezért nem kell szomorkodni. Az egyenletek nem szögekről szólnak, hanem valós számokról. Ha fokokban gondolkodunk, akkor meg a pínek nincs helye az egyenletben, a kettő nem fordulhat elő egy kontextusban.
2017. máj. 14. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim ***** válasza:

Ez így igaz, a dolog kritikus pontjának én azt érzem, hogy hol különböztetjük meg a "végeredmény"-t a "megoldás"-tól. Hibás következtetésből kapott végeredmény lehet az eredeti problémának helyes megoldása, csakhogy ha rossz elvek mentén megy az odáig vezető út, akkor egy ilyen komoly, jó esetben egyszeri megmérettetésen nem feltétlenül korrekt sem a poroszos szigor, sem az elnéző javítás.


Persze ez fordítva is megeshet, tehát ha valaki tök hülyeségeket csinál, de ráhibázik a végeredményre, majd beírja a hibás módszerrel kinyert helyes végeredményt a rubilkába ott, ahol csak a rublika tartalmát pontozzuk.

2017. máj. 14. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 anonim ***** válasza:
Akkor szerintem a matematika és a matematikatanítás alapelveiben van nézetkülönbség közöttünk. Az szerintem nem poroszosság, hanem a matematika alapvetéséből eredő következmény, hogy csak a helyes lépésekkel levezetett eredmény számít eredménynek. De ezzel igen messzire kanyarodtunk az eredeti kérdéstől, tehát összefoglalásként csak megnyugtathatjuk a kérdezőt, hogy az útmutatóénál bonyolultabb, de helyes megoldását el fogják fogadni.
2017. máj. 14. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:

"Az szerintem nem poroszosság, hanem a matematika alapvetéséből eredő következmény, hogy csak a helyes lépésekkel levezetett eredmény számít eredménynek."


Szerintem sem, de amit legutóbb írtam "rublikába jó megoldás rossz gondolatmenettel", az első részben teljes pontszámot jelent, vagyis ennek szellemében az érettségi ellent mond a matematika alapvetésének.

2017. máj. 14. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 anonim válasza:
Hát nem tudom... azért egy ilyen egyszerű feladatot kettős integrállal kiszámolni elég geek dolog. Másrészt nem igaz, hogy nem lehet azt mondani, hogy az integrálás nem tananyag, mert most megnéztem, és a többváltozós függvények integrálása tényleg nem tananyag.
2017. máj. 14. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 anonim ***** válasza:
Hogy lehet hogy nincs oktatási minisztérium? Ez komoly? Mi van helyette?
2017. máj. 18. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!