Hogyan épült fel a hazai felsőoktatás struktúrája a bolognai rendszer bevezetése előtt?
Voltak főiskolák, amik kb. az alapképzésnek feleltek meg, de nem kellett "továbbtanulni" utána. Ezek általában gyakorlatorientáltabb képzések voltak.
Voltak egyetemek, ami osztatlan képzésnek felelt meg. Általában 2 év volt az "alapképzés", és harmadik évtől lehetett szakirányt választani, ami kb. a mesterképzésnek felelt meg. Ezeknél sokkal több volt az elmélet, mint ahogy az itt oktatóktól is sokkal több kutatási munkát vártak el, mint egy főiskolán.
Szerintem jobb volt, mert
- az "alapképzés" rövidebb volt - annak úgysem volt sok értelme
- a "mesterképzés" (ami már hasznos volt) az pedig hosszabb volt, és tényleg lehetett tanulni valamit:S
Most sokszor azt hallom, hogy az alapképzés végén már van egy kis "igazi" szakmai ismeret, de a mesterképzés elején kb. megismétlik, hogy a különböző alapképzésről érkezett emberek egy szinte kerüljenek, ami megintcsak időpocsékolás. Volt olyan ismerősöm, aki azt mondta, a mesterképzésen kb. 80%-ban az alapképzésen tanultakat ismételték el, és nagy csalódás volt számára az egész - el is hiszem, engem is idegesített volna!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!