Tényleg bűn rossz egyetemek a Nyugat-magyarországi és a Széchenyi? Folytatás lent!
Azt olvastam több helyen, hogy a NyME anyagi gondokkal küzd, a Széchenyi pedig nem sokat ér.
Egyedül csak Gödöllő adná a "neves" ("valamennyit" érő diplomát nyújtó) képzést vadgazda mérnök/állattenyésztő mérnök szakokon?
Mosonmagyaróváron KÉT TELJES ÉVSZÁZADRA nyúlik vissza az agrár képzés! Ehhez képest mitől is lenne a Szent István fényévekkel jobb?
A három közül melyik foglalkozik a legjobban a hallgatókkal?
Arra gondolok, hogy ha az illető nem jó gazdasági matematikából, pénzügy-számvitelből, szerves kémiából (a reál tanárgyakból), akkor ha becsületesen végigüli az órákat, akkor megszerzi azt a tudást, mellyel már abszolválni tudja a reál ZH-kat.
Ebben melyik a legjobb egyetem?
Tehát hiába a hajdanán neves mosoni két évszázad, ha valaki "használható" diplomát szeretne, az saját érdekében jobban teszi, ha a SZIE-re megy?
Ott mennyire segítőkészek a hallgatókkal (magyarul mennyire ÉRTHETŐEN adják le a reál tantárgyakat azok számára, akik nem a legjobbak ebben)?
Hát, sajnos igen.
Agrár területen Gödöllő és Debrecen a legjobb, ebben a sorrendben és eddig folytatva a felsorolást, a többiről nem érdemes szót ejteni. (Sopron erdészeti szempontból speciális, abban kétségkívül legjobb, mert egyedüli.)
Mosonmagyaróvár, Keszthely, Kaposvár, Kecskemét jelenleg nem élvonalbeli egyetemek még magyar skálán sem. (Mosonmagyaróvár és Keszthely valaha tényleg viszonylag jók voltak, ma nem azok.)
Idézek egy másik válaszból:
Egy egyetem szakmai színvonalát, a szakmai munka minőségét a következő tényezők határozzák meg:
1. Az oktatók képzettségi szintje (PhD-vel és habilitációval rendelkezők aránya), hiszen nem lehet átadni olyan tudást, amivel az ember maga sem rendelkezik.
2. Az oktatók tudományos alkotói teljesítménye (nemzetközi publikációik száma, impact factora, idézettsége), hiszen egyetemi szinten tanítani csak azt lehet, amit az ember maga is nemzetközi színvonalon művel.
3. A hallgatók létszámára eső minősített oktatók száma, hiszen magas színvonalú képzést csak kiscsoportos oktatásban sok egyéni konzultációval, témavezetési lehetőséggel lehet végezni.
4. A megtartott kontakt tanórákra (előadások és gyakorlatok) eső oktatók száma, hiszen túlterhelt oktatók minőségi munkát nem tudnak végezni.
Hát ezeket kell megnézni és összehasonlítani! (MTMT, ODT honlapja, MAB honlapja).
Kedves utolsó, ha nem tudod megfelelően értelmezni a leírást, akkor ne mondj a másikról elhamarkodott, a valóságtól elrugaszkodott véleményt.
Én ezt írtam:
"Arra gondolok, hogy ha az illető nem jó gazdasági matematikából, pénzügy-számvitelből, szerves kémiából (a reál tanárgyakból), >> DE HA << becsületesen végigüli az órákat, akkor megszerzi azt a tudást, mellyel már abszolválni tudja a reál ZH-kat.
Ebben melyik a legjobb egyetem?"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!