Történt valami változás a középiskolai tantervekben 2006-ban? Vagy környékén?
Én 2012-ben végeztem, és feltűnt hogy az osztályomból a jó tanulók nem bírták az egyetemet, sorra kibuktak, oktv nyertes volt osztálytársam két év után ott hagyta az egyetemet, most postás, Másik színötös tanuló másodjára iratkozott be ugyanarra a szakra, és még most sincs meg egy első féléves törzstárgya. Sorolhatnám tovább, az egész gimis évfolyamunkra jellemző.
Viszont akik kettes-hármas tanulók voltak azok szinte mind jól haladnak az egyetemmel, van aki most végez, (én sajnos csúszok 1 félévet.)
Azóta érdeklődtem több ismerősnél, meg erősítettek hogy náluk is ez a jellemző, de csak akik 2006 után kezdtek.
Ti tapasztaltatok ilyet?
Szerintem ennek nincs köze ahhoz, ki mikor végzett. Én is ismerek olyat, aki évfolyamelső volt egy nívós gimiben, mégis kibukott 2 egyetemről, mire a harmadikat be tudta fejezni:S
Ahova meg nagy a verseny a bejutásért, ott rendszeresen előfordul, hogy kibuknak olyanok, akik a gimiben hasítottak, és nagyon jó eredményt értek el a felvételin (tehát nem lehet azt mondani, hogy a gimi volt a gyenge).
Egy egyetem egészen más világ, mint a gimnázium. Kell önállóság is, persze az anyag is több, és kevesebb a "külső kényszer", tehát olyan is simán kibukhat, akinek lenne esze hozzá, de nincs meg a kellő motivációja vagy rosszul osztja be az idejét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!