Hogy lehet ekkora különbség a magyarországi és a romániai oktatás között?
Cserediákként volt szerencsém belelátni egyik reál iskola életébe. Matek illetve informatika oktatásba tűntek fel nekem borzalmasan nagy különbségek.
10.be olyan dolgokat csinálnak amik nekünk 6-7-es anyag. Érettségi nálunk 1000x nehezebb. Ami nektek emelt szintű lazán könnyebb mint itt a közép szintű. Osztályunkban szerintem olyan feladatokból utolsó tanuló is 70%-ot megírná. Kb. fele akkora a 9-12-es tananyag ott mint itt.
Programozásból nekünk 9-óta heti 6 óránk van. Szerintem nálunk mindenkinek ez a kedvence itt. Magyarországon kb. annyi programozást tanulnak mint mi 9 első félévében. Vagy maximum 9 végéig. Függvények, mátrixok, struktúrák és ennyi, nekem ez viccnek tűnik...
(érettségi alapján következtettem arra hogy mennyit tanultok matekból illetve infóból).
Ekkora szintbeli különbség van diák és diák között matek tagozaton?
"A 2012-es matematikai készségfelmérésen (PISA)Románia 445 pontot ért el, amivel a korábbi évhez képest 4,9-et javított, de így is „az OECD-átlagon szignifikánsan alulteljesítő” minősítést kapott. Az EU-tagállamok közül ennél rosszabbul csak Ciprus és Bulgária teljesített. A felmérésben résztvevő romániai diákok körében 40,8% a nagyon gyengén teljesítő diákok aránya, és csupán 3,2% a csúcsteljesítményűeké.
Az olvasási, szövegértési készségek terén 496 az OECD-átlag, a romániai pedig 438, ez Románia számára az 50. helyhez volt elegendő."
Félreértés ne essék, senkit sem akarok bántani. De ezek mellett nehéz elképzelni, hogy olyan rettenetesen magas lenne Romániában az oktatás színvonala a mienkhez képest.
PISA LOL
"Vajon hogyan szerepelnek a világ diákjai a finn típuspéldákban abban az életkorban, amikor a finnek tanulják az anyagot? Nézzük meg!"
Azt a listát kb fordítva érdemes nézni.
(Arról nem is beszélve hogy az eredménye egy többdimenziós vektor, amely "nem rendezhető", de legalábbis más-más súlyozásra más-más sorrend adódik.)
Élmezőny matematikából Romániában jobban jár. Közepesek ezek szerint nem. De én az élmezőnyről beszélek. Nem normális az hogy egy tehetséges gyerek 4 évig azt kell tanulja amennyi az érettségire kell nálatok (szerintem). Szétunja a fejét.. Itt meg gyengébb reál iskolákban matekból senki nem tud semmit ezek szerint mert túl sok a követelmény.
Infóból pedig nálatok gyakorlatilag nincs oktatás. Nem tanítják középiskolában reál tagozaton azt a tantárgyat ami egyre nagyobb léptékben hálózza be a világot. Mindenhova informatikus kell, és mindenütt hiány van belőlük, és iskolába nem oktatnak semmit Magyarországon. Office van, és 6-7 lecke programozás nálatok érettségi alapján. Heti 1 órában 2 év alatt le lehet adni. Annak tükrében hogy pl. a fizikát milyen komolyan veszik (ami nagyon jó), ez nevetséges.
Nem felvágni akarok, remélem minél hamarabb megoldják azt hogy mindenki olyan ütembe tanulhassa a dolgokat ahogy neki megfelelő. Itt is borzalmas, és nálatok is borzalmas az hogy mindenkit egy kalap alá vesznek (szerintem).
Hülyeségeket beszélsz... cöh.. Romániában jobban jár? :D
Úgy beszélsz, mintha itthon lettél volna már minden középiskolában. Voltál egy közepes szintűben bumm.. ennyi volt, és ez alapján véleményt formálsz.
Az itthoni élmezőnynek is megvan a lehetősége. Szimplán egy erős gimnáziumot választ ahol simán hozzák a Román sulik színvonalát!(Sőt..) Ha mégsem elég neki, akkor faktot is felvehet amivel belekóstolhat az egyetemi szintbe. A tanárok nem zárkóznak el tőle ha látják, hogy érdekli a diákokat.
Az érettségi pedig itthon egy semmi fontosság szempontjából. Szimplán az egyetem felvételi pontjaihoz kell. Amúgy nem jó semmi másra. Egy belépő a további képzésekre.
Nem azért tanulsz/tanulnak a diákok, mert az érettségi a cél hanem, mert a tudás és az egyetem ami utána jön.
Így nem tudod halálra unni magad.
Arra még térjünk ki, hogy reál iskola itthon egy gyűjtő fogalom. Reál iskola alatt értjük a biosz-kémia tagozatot, és a matek-informatikát. Azonban a sima matekos, és sima infós csoportokat is.
Informatikából azért nem tanítanak annyi programozást, mert nálunk nincs kötelező emelt fokú érettségi letétel. Középszintű informatika érettségiben meg nincs programozás. Ezért felesleges is lenne erőltetni.
Akik meg direkt informatikai irányba mennek azoknak szintén ott a fakt, és erős gimnázium kombináció. (Annyiban még kitérnék, hogy programozni amúgy sem az iskolában tanulsz meg... :D Hanem otthon! Gyakorlás, gyakorlás! Ennyi az egész! Az egyetemen is az otthoni gyakorlásra alapoznak.)
Egy kalap alá vétel meg mindig így marad. Nincs arra egy államnak sem kapacitása, hogy minden diákhoz minden tantárgyra saját tanárt fogadjon. Máshogy pedig nem megy.
Ha speciális dolgokat akarsz akkor magántanár.
Nem egy iskola alapján gondolom ezt, rokonaim is sok olyan iskolákba járnak amik minden évben top 10-ben benne vannak. És bár nem infó szakon vannak, csodálkoztam hogy programozást egyáltalán nem tanulnak, s nem is találkoztak vele.
Az utolsó amit írt az kicsit lenyugtatott hogy nem épp úgy van ahogy elképzelem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!