Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Az iskolában miért nem tanítan...

Az iskolában miért nem tanítanak ilyeneket?

Figyelt kérdés

Ott van a hivatalos ügyek intézése, bankba mit hogyan kell, posta, leveket írni, adóbevallást csinálni, önéletrajzot írni stb.

Ilyeneket nem hiszem, hogy tanítanak talán a levélírást, persze a pitagorasz tételt és Petőfi szerelmi költészetét mindenkinek tudnia kell.

Hol tanulja meg az ember az ilyeneket, ha nem a suliban.

Aztán huszonévesen tátott szájjal fog állni az ilyen dolgok előtt.


2016. febr. 27. 13:07
 1/9 anonim ***** válasza:

Önéletrajz írás is van a középiskolákban a levélírás mellett. A banki és a postai ügyintézés, azért nem egy nagy szám: sorszámot húzol, odamész, elmondod mit akarsz. Adóbevallást ma már NAV vagy a munkáltató is megcsinálja, ha te nem tudod.

Igazából hasznos lehetne ezeket is oktatni, de pont nem a Pitagorasz tétel és Petőfi rovására. Hetente van osztályfőnöki óra, ott simán meg lehetne beszélni az ilyeneket.

És hogy egyébként hol tanulhatja a meg az ember? A szüleitől.

2016. febr. 27. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Önéletrajzot nekünk tanítottak írni, de egyrészt erre vannak a szüleid, másrészt erre van a szád.


Nem tudod mit kell a csinálni?

Ott az információs pult, megkérdezed. Kb minden postán, bankban, kormányhivatalban van ilyen, ha esetleg még sincs akkor megkérdezed a biztonsági őrtől vagy valakitől.

Szégyenled, hogy nem tudod?

Erre van a gyakorikérdések.hu, senki nem fogja megtudni, hogy ki vagy.

2016. febr. 27. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
A bankba mit hogyan kell című dolog alatt szerintem azt érti a kérdező, hogy hogyan is működik egy bank, vagyis a bankok működésének ismertetése, illetve általánosan lehetne jellemezni, hogy milyen szolgáltatásokat kínál egy bank, milyen lehetőségekkel élhet az ügyfél. És ez tényleg így van. Manapság mindenkit túlképeznek lexikálisan, rengetegen mennek egyetemre, mert egy sima szakmával lehetetlen lenne elhelyezkedni vagy ha sikerül, akkor 100 000 Forintért dolgozna. A frissen végzett egyetemista pedig szerintem egy kapcsolót nem tud beszerelni, a lányok meg a fakanalat se tudják hogy hogyan kellene megfogni. Mindenre szerelőt hívnak meg rendelik a kaját. Az életre kellene tanítani, nem a tananyagot bemagoltatni.
2016. febr. 27. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Mondjuk a diáknak ugyanúgy tananyagnak számítana az ilyesmi is, és pont lekakilná, mint a többit, mert egyáltalán nem érdekelné, hogy "az életre készíti fel", csak azt látná, hogy egy unalmas vacak, aminek megtanulására kényszerítik. Az emberek kilencven százaléka csak utólag okos, miután elvégezte az iskoláit. Csak akkor magyaráz, hogy ez és ez de fontos lett volna, vagy de jó lett volna jobban odafigyelni. Amikor iskolás, akkor meg örül ha nincs tanulnivalója (illetve igyekszik kerülni a tanulnivalót).
2016. febr. 27. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Az önéletrajz, levélírás a tananyag része, a többi egyrészt nem olyan nehéz, hogy iskolában kellene tanítani, emberek milliói tudnak levelet feladni anélkül, hogy iskolában tanították volna. Másrészt amikor éppen a diákok túlterheltsége a téma, vicces kérdés ez, illetve mire egy diák eljut oda, hogy használja ezeket, már el is felejtette.

Harmadrészt a Pitagorasz-tételt pont nem jó ellenpéldának találom. Talán csak egyetemen kellene ezt tanítani?

2016. febr. 27. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
50%
És mi szükség van a Pitagorasz tételre a hétköznapokban? Szerintem már nem sok felnőttnek rémlik, hogy mi is volt az, mert nem nagyon használják. Mondjuk a Pitagorasz tételnek még mindig több értelme van, mint a rengeteg harmadfokú egyenletnek és társainak. Alapfokon kellene megtanítani a középiskolában a matematikát, először is meg kellene tanulni számolni számológép és okos telefon nélkül, mert az nagyon nem megy a mai fiatalságnak. Az értő olvasással is gondok vannak, meg úgy általában az olvasással is, mivel nem megy az összefüggő olvasás 10-ből 7 diáknak. Túl sok és száraz a tananyag, nem mard idő a lényegi elemekre. Nem kellene megtanítani az egész világ irodalmát és történelmét például, hanem inkább a saját irodalmunkkal és történelmünkkel kellene kizárólag foglalkozni és a többi meg legfeljebb említésként kerüljön elő. A természettárgyakból pedig szemléltetni kellene kísérlettel, amit akár a diákok is végezhetnek. Nekem elteltek úgy az éveim például kémiából, hogy egy darab kísérlet nem volt, csak a száraz könyv, némelyik lecke pedig 4-6 oldalon át tartott és már annyira túl volt csamcsogva, hogy rossz volt nézni. alapjaiban kellene megreformálni az egészet, persze ehhez pénz kellene, meg egyesek érdeke is úgy kívánja, hogy minél többet és minél nehezebbet tanuljon a gyerek, minél több órája legyen, minél korábban keljen fel és megutálja az egészet, hogy ne menjen egyetemre, mert most már csípi egyesek szemét, hogy sok a diplomás. De a szakmunkásnak meg nem teremtenek munkahelyet, azonban mégis erőltetik, hogy tanuljanak csak szakmát. Minek?
2016. febr. 27. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
4essel teljesen egyetértek. Ha ilyeneket tanítanának akkor meg az lenne a baj. Btw mindenkinek más targy a kedvence.. Én például nem szerettem a törit, másnak meg az volt a legfontosabb. Ennyi erővel mindenki csak azt tanulja, ami érdekli. Ha pedig mar a bankoknál tartunk, a kamatoskamat számítás tananyag matekból és valóban használható a hétköznapi életben.
2016. febr. 27. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Mert az ember úgyis rákényszerül, hogy megtanulja ezeket "magától" (rosszabb esetben a maga kárán), mert HASZNÁLJA a mindennapokban:S

A Pitagorasz-tételt elég kevesen használják, Petőfit meg legfeljebb olvasnak, de nem elemeznek:))

(A minap egy ismerősöm kért segítséget másodfokú függvények ábrázolásához - egészen egyszerű függvények voltak, mégis beletelt pár percbe, amíg fel tudtam idézni a függvényábrázolás legalapvetőbb szabályait. Először kicsit szégyelltem is magam, aztán rájöttem, hogy természetes, hogy elfelejtettem, hiszen a felvételi óta eltelt 15 éveben SOHA, egyetlenegyszer sem volt szükségem ilyesmire - sem:((( Pedig mennyi időt elvett anno, hogy megtanultam / begyakoroltam.)

2016. febr. 27. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Szerintem elég életképtelen az az ember, aki ilyenek miatt tátott szájjal áll, annak ellenére, hogy nem tanítják ezeket az iskolában.

Első adóbevallásommal becammogtam a nav-ba(megnéztem a címet, mindenhol van illetékes NAV) és az ügyintéző kb. 5 perc alatt megírta teljesen ingyen.

Pénzügyi alapismeretek tantárgy talán nem ártana, felelős hitelfelvétel, kamatos kamat, bankok működése, közgazdaságtan alapjai, alap számviteli dolgok erről-arról legyen fogalma a gyereknek, de szerintem ha bevezetnék ugyanúgy utálná ezt is mindenkit mint a pitagorasz tételt, szóval teljesen mindegy.

Gimnáziumnak az a lényege, hogy mindenből alapokat adjon, reálos és humános területekből is, aztán mindenki eldönti mi érdekli, miből megy faktra, bölcsész akar lenni vagy valamilyen mérnök.

Neked lehet felesleges az 1 év biológia, mert soha semmire se fogod tudni használni vagy a másodfokú egyenletek, mert "nem ezzel fogsz kenyeret venni a boltba", de egy orvosnak az az egy év biosz semmi, vagy az informatikusnak akinek deriválnia kell majd tudni, annak alap dolog a másodfokú egyenlet. Meg sosem árt, ha mindenből van egy kis alapismereted.

2016. febr. 27. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!