Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért mondják egyes gimnáziumo...

Miért mondják egyes gimnáziumokra, hogy "versenyistálló"?

Figyelt kérdés

Általában a Fazekasra, meg az Apáczaira mondják ezt, de újabban az Eötvösre is gyakran mondják ezt.

De úgy nagyjából a top 10 kapja meg ezt a jelzőt...

Miért?



2016. febr. 21. 15:30
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

Apáczais vagyok, kíváncsi vagyok, mennyi az a sok? Kikre gondolsz?

És hogy tudsz kívülről így megítélni egy gimnáziumot? Értem, hogy azt mondod, hogy nem szimpatikus, nem érzed magad odavalónak stb. Gondolom nem vettek fel:)

2016. febr. 25. 20:09
 12/19 anonim ***** válasza:
32%

:D nyugi, esélyük sem volt felvenni, mert oda nem is felvételiztem (a kérdés szempontjából nem releváns, hogy hova járok, ezért nem írom le -bár nem nehéz kitalálni-, de hidd el, jó helyen vagyok)

Egyébként a húgom járt oda hatosztályosba, és a 27 fős osztályából 6-an jöttek el nyolcadik után. (Igen, tudom, biztosan egy másik Apáczairól beszélek, vagy nem jól számoltam össze, nincs is húgom, stb. )

De azért az egész furcsa: 6 okos (mert apáczais?) gyerkőc és a szüleik talán nem tévedtek...

2016. márc. 1. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:

Mondtam, sorolj neveket. Nem az érdekel, hogy hányan.

Ilyen létszámú (21 fő) osztály tudtommal csak 1 van. Melyik osztályba jár?

Egyébként ezt hibás érvelésnek hívják. Saját tapasztalat, a többi osztályról fogalmad sincs.

2016. márc. 2. 22:00
 14/19 anonim ***** válasza:
67%

Ha azt hiszed, hogy neveket fogok kiírni egy internetes fórumra, akkor csalódást fogok okozni. De azért beláthatod, hogy ez miért van így. Nem kamu, amit írok, akármilyen nehéz is elképzelni, de nem írtam sem évszámot, sem azt, hogy jöttek-e újak a csonka osztályba, stb.


Egészen egyéni a fölényes stílusod, amivel itt a gyakorin kommentelgetsz, így már több kérdés alatt is felismertelek. Leírtad, hogy tavaly felvételiztél. Nos, ez esetben körülbelül fél éve koptatod az Apáczai padjait. Egy pillanatra sem jutott az eszedbe, hogy lehet, hogy léteznek olyan dolgok ebben a suliban, amikről te nem tudsz, mert hogy még nem jártál oda? Ha csak a húgomat nézzük, aki eljött onnan nyolcadik után, ő is négyszer annyi ideig járt oda, mint te. (Számolj utána mindenképpen, tudod, én nem vagyok apáczais, lehet, hogy nem megy a szorzás nekem :( ) Kicsit le kellene szállnod a magas lóról, és belátni, hogy nem olyan tökéletes az iskolád, mint ahogy azt te itt lefested. De ezzel semmi baj nincs, azzal viszont annál inkább, hogy ilyen nagyképű tanulók járnak oda. Bár a húgom szerint ez nem általános, hála a jó istennek.

A személyes tapasztalatokról: szerencsére fantasztikus a kapcsolatom a húgommal, mindent megbeszélünk, sokszor voltam is a sulijában, amíg oda járt, ismertem az osztálytársait, stb. Szóval értek személyes tapasztalatok közvetetten és közvetlenül is.

(A "hibás érvelés" kifejezés tök jól hangzik, ezt aláírom, meg olyan műveltnek érzi magát tőle az ember, de szerintem addig ne nagyon használd, ameddig nem tudod, hogy mikor kell használni.)

Most kicsit én is fölényes voltam direkt, görbe tükröt mutatva neked - csak hogy tudd, a nagyképűség senkinek nem áll jól, de főleg nem egy 15 évesnek.

2016. márc. 3. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

Csalódást kell, hogy okozzak. Nem vagyok kilencedikes és nem is tavaly felvételiztem, sajnálom...

Ez egy internetes oldal, valóban. De gondolom senki nem titkolja, hogy 2 évig az Apáczaiba járt, utána a következő 4 évben már nem. Azt megértem, ha a húgod nevét nem írod ki, viszont innentől a válaszod tárgytalannak tekintem, minden pontja megkérdőjelezhető. Próbálsz kibújni.

Az én stílusom lehet fölényes, a tiéd... várjunk csak, nincs. Egyszerűen próbálod azt mondani, hogy az Apáczai egy nagyon rossz hely és hogy ezzel (nem fölényeskedés, dehogy) kit sértesz vérig nem érdekel. Kritizálni én is tudok, viszont nem ezt kértem. Nem is az volt a kérdés, hogy milyen jó vagy nem. Egyszerűen azt kérdeztem, hogy szerintetek miért mondják ezekre az iskolákra azt, hogy versenyistálló. Utána próbáltam belőled valami informatív dolgot kiszedni, nem ment. Szövegértéssel hogy állsz?

Szerinted az a fölényeskedés, ha szeretem az iskolámat, vagy az, ha megpróbálod lealacsonyítani az ország egyik (sőt, talán legjobb) gimnáziumát? Meg "nekem is jó helyem van"... A görbe tükröt hagyd, az összes válaszod fölényeskedő itt. Csak sajnálni tudlak, de ahogy látom, nem csak én vagyok ezzel így.

És NEM vagyok 15 éves.

A rendkívül "informatív és hasznos" OFF-ot köszönöm, legközelebb nem kérem.

2016. márc. 3. 01:19
 16/19 anonim ***** válasza:
44%

Rengeteg dolgot tudnék írni erre, de tudod mit?

Leszek most én az okosabb, és itt abbahagyom. Ez nem azért van, mert igazad van vagy mert nincsenek érveim. Egyszerűen nem érdemes veled vitázni, mert folyton ellentmondasz magadnak.

Nagyon szép gimnáziumi éveket kívánok neked!

2016. márc. 3. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
19%
Mert azok. Ezek az iskolák még mindig azt hiszik, h attól vagy király, h egész életedbe ülsz egy tankönyv felett és magolod a tananyagot, aztán visszamondod, mint egy jól idomított rabszolga. Persze, biztos járnak ide tehetséges gyerekek, és kerülnek ki, csak vessük össze mennyi belefektetett munka, energia van abba, ami egyrészt lehet teljesen céltalan, másrészt ólom nehéz, nyomorító hatású. Én nem hiszek ebbe a fajta oktatásba, ha valaki tehetséges valamiben, azt örömmel kell, h csinálja, szinte egy ilyen kecses játéknak kell lennie, egy zenész se rokkan meg egy könyv felett, csak k*va tehetséges, inspirálja valami, és azt, ami benne van, előhozza, de ez nem egy ilyen szürke, szenvedéssel teli folyamat, sőt, max. egy emocionálisabb, színesebb valami. Miért kéne valamibe belerokkani, miért van egyáltalán bármi negatív, egy gyerek, ráadásul itt ált. egy tehetséges gyerek életébe, miért kéne ahhoz, h elérj valamit megszenvedned? Szerintem ha valaki tehetséges ugyanúgy egy matekba, érdekli (akkor már valószínűleg), akkor egyengetni kell az útját, h egyszer az egész emberiség számára adhasson olyan megközelítéseket, olyan meglátásokat, ami sorsfordító. Ehhez pedig folyamatos gondozás, a benne lévő szikra lángra gyújtására, a kis csiszolatlan drágakőnek a folyamatos csiszolgatására van szükség. Magyarországon az a divat, h beleb*szunk egy nagy baltával a csiszolatlan drágakőbe, és aki túl éli, az aztán lehet tényleg oda jut. Poszt-szovjet módszertan. Az ezekkel az eredményekkel való pózolgatásról, ennek a kifelé való mutogatásáról nem is beszélve. Ugyanaz, mint amikor pl. a nagyhatalmak, a sporton keresztül is próbáltak egymással rivalizálni, csak annak is mi lett az eredménye? Megnyomorított, teledoppingolt, nőként elférfiasított sportolók. Ha valaki valamibe tehetséges, akkor ösztönözni kell, ennyi az egész, de Magyarországon már odáig fajultak a dolgok, h nem is azért megy el valaki egy felsőoktatásba, mert ki akar teljesedni, hanem mert többet akar keresni, sőt már általánosba ez az érv, h majd jönnek a zsíros melók, ezért már a felvételit nyomd meg, h majd felvegyenek egy jó helyre, mert majd onnan kerülhetsz majd megint máshova. Ráadásul a kapitalizmus miatt, itt se így működnek a dolgok, h majd tanulok és gazdag leszek, mondjuk nem is sajnálom, mert ne azt díjazzák, aki seggel, hanem azt aki tényleg valami kreatív, alkotó tevékenységet művel. Szóval ez Magyarországon szimpla megélhetési harc, és félelembe, létbizonytalanságba tartás, semmi több.
2017. jún. 25. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Hát utolsó, nem értem, hogy mi köze van ennek az ország legjobb iskoláihoz.


Szerintem tipikusan ezek az iskolák azok, amelyek lehetőségeket adnak.

Persze vannak elvárások, követelmények mindenhol. De ha mondjuk elmész Apáczai komplexre, akkor azt előre tudod, hogy lesz majd 5 meg 6 kémiaórád egy héten, olyan tanárokkal, mint Sebő meg Villányi, akik mondjuk az ország legjobb tanárai, de mondjuk szerintem sok helyen félosztályok buknának meg náluk.

De ugyanez vonatkozik a többi tagozatra is, például, ha elmész humánra tudod, hogy azt fogod emelten tanulni és azt fogják veled emelten megtanítani, míg mondjuk mat-fizen Zsigri tanár úr "kiveri" belőled, hogy versenyszinten légy, ha van benned potenciál.


Vagy mondjuk ha elmész Fazekas spec matekra, akkor valószínűleg azért teszed, mert tudod, hogy az ország legjobb matematikusainak a 80%-a onnan került ki az utóbbi évtizedekben és valószínűleg azt is sejted, hogy ennek hozományaként olyan feladatokat fogsz kapni, amihez sok matektanár hozzá sem fog tudni szólni és tudod, hogy olyan osztálytársaid lesznek, akik közül kb mindenki 1 perc alatt kirakja a Rubik-kockát és nem csak, hogy jó matekosok, de azon a pályán akarnak elindulni.

Én láttam feladatsort és azt kell, hogy mondjam, hogy egy átlag tizenkettedikes a hetedikessel sem birkózna meg sok esetben.


Vagy aki mondjuk az Eötvösbe megy, az tudja, hogy némelyik tanárnál a 3-as osztályátlag isteni csoda és a félévi, sőt az év végi bukás sem ismeretlen dolog olyan emberekből, akik általánosban kitűnők vagy közel kitűnők voltak, 80-90 pont feletti központival és igencsak erős szóbelivel.

Mindemellett pedig rengeteg program lesz és a követelmények meg a progik sok-sok szabadidőt elvisznek majd, ha ott akarsz lenni a toppon.


A többi iskoláról nem mondok véleményt, mert a legtöbbet nem ismerem olyan jól, de azt gondolom, hogy a legjobb helyeken megvannak az elvárások.

Igyekeznek a vezető iskolák a követelményeknek megfelelő embereket kinevelni, ez teljesen igaz, de szerintem ezek az iskolák is tudnak rugalmasak lenne.

És persze ami nagyon fontos, hogy a tanári kar nagy része (jó, van kivétel...) érti a dolgát és szereti ezt csinálni, ami ránk is átragad és ha valakit érdekel az adott tárgy, vagy éppen lemaradt az illető belőle, szívesen segítenek, akkor is ha nem azon a tagozaton vagy, míg mondjuk a tagozatos tanárral is meg lehet beszélni a dolgokat, ha már a hideg futkos a hátadon attól, amit emelten tanulsz, nem fogják rád erőltetni, azt gondolom, legalábbis azt tapasztalom.

2017. júl. 23. 08:40
 19/19 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon vicces és elgondolkodtató... Én a Veresbe járok, és önszántamból megyek majdnem minden matekversenyre,(meg az angol OATV-re) és igen, érek el jó eredményeket. De ettől függetlenül az osztályunkban elegen vannak, akik nem indulnak, mert tudják, hogy még a második fordulóba se jutnának tovább (ezek a protekciósok - különben hogy kerültek ide másképp?), vannak, akik indulnak, és középszerű eredményt érnek el (ebből van a legtöbb), és vannak, akik nyernek, vagy csak szimplán kimagasló eredményt érnek el. Mondjuk van ilyenből 7 a 30-ból. A többiek meg jobbak, mint az átlag ("tisztelet" a kivételnek ;), de messze nem az a "úristen, de okos, váó". Szóval negyedikben azt hittem, hogy itt mindenki messze okosabb lesz nálam, és zsenik tárháza lesz, de nem. Nagyobb a füstje, mint a lágja. De ettől függetlenül szeretek idejárni, csak ne gondoljátok azt, hogy aki idejár, az maga az ész, mert egy évfolyamból csak pár emberre igaz ez. (Mert ha sok vereses gyereket látsz a versenyeken, az mindig ugyanaz a 2-3 ember.)
2018. jan. 8. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!