Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Feleslegesen van ennyi óránk?

Feleslegesen van ennyi óránk?

Figyelt kérdés
Valamelyik nap volt egy biosz óránk amit a magyartanár helyettesített. A tanár megkapta pendrive-on az órai anyagot, kivetítette mi leírtuk és ennyi volt. Tanári magyarázat nélkül is egy tökéletesen tanulható vázlatunk lett, illetve ha valaki valamit nem tud akkor van könyv. Ugyan ez a helyzet az irodalommal, törivel, és általában a humán tárgyakkal (jó a biosz elvileg reáltantárgy, de simán tanulható egyedül.) Szóval nem értem miért kell napi 7-8 óra mikor a tantárgyak jó részénél megoldható lenne, hogy odaadják a tananyagot (e-mailen vagy papíron) aztán mondjuk hetente lenne egy óra ahol lehet kérdezni, megbeszélni stb.) És bizonyos időközönként írnánk egy dolgozatot/vizsgát. Ahol pedig magyarázat kell (matek, fizika, angol stb.) maradhatnának a jelenlegi óraszámok. Lenne egy épeszű napi 4-5 óránk, lenne időnk házifeladatra, tanulásra, pihenésre (!), sportra, akármi hasznos/egészséges dolgot. Azt hiszem Írországban van napi 4 óra az iskolában és biztos vagyok benne, hogy az eredményeik nem rosszabbak. Mikor kezdtem a középiskolát (2.5 éve) akkor szembesültem azzal, hogy 7-8 óra. Nekünk általánosban mindig 5-6 óránk volt, most viszont már nekik se ritka a 7 vagy 8 óra. Szóval, ennek így mi értelme? Fáradt gyerekek, idegbeteg tanárok, feleletek, dolgozatok irdatlan mennyiségben. 17/f
2016. jan. 14. 21:42
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Részben egyetértek a kérdezővel, ez is egy járható lehetőség lenne, nem kizárt hogy majd a jövőben esetleg hasonlóan átalakul az oktatás.

Ha általános iskolában nem is, középiskolában hasznos lenne ez a módszer.

Manapság ugye sokak jönnek elő azzal, hogy nem tudják, hogyan kell tanulni.

A kérdező módszerével viszont mindenki rá lenne kényszerítve arra, hogy önállóan tanuljon.


Vagyis nem arról szólna az egész, hogy mindenkinek mindent a szájába rágnak, hanem tényleg önállóan kéne gondolkodni, tanulni, serkenteni ezáltal az önálló tanulásra való hajlamot, ami manapság amúgy sokakban nincs meg. (aztán ennek hiányában lehet persze jó nagyokat koppanni...).


Annyival kibővíteném részemről, hogy nem minden témakörhöz kapná meg a diák a tananyagot, hanem a tanár mondjuk kijelölné a tananyagot, pl. könyvtári anyagok szerint, és bizonyos fejezeteket házidolgozat szerűen kéne feldolgoznia a diáknak, ami szintén az önálló munkavégzés hajlamát segíti elő.


Szóval szerintem jó ötlet, amit a kérdező felvet, persze ennek alkalmazását sem lehetne egyik napról a másikra bevezetni, hanem csak szépen kifinomultan, fokozatosan.

2016. jan. 15. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!