Mi értelme van az olyan óráknak mint az ének, rajz és testnevelés?
Ezek mehetnének alsóban, viszont miután elmúlt a gyerek negyedikes, ostobaság.
Ének teljes mértékben haszontalan, hogy az alap órák között legyen. Két eset van. Az egyik, hogy nem csinálnak semmit az órán, a másik, hogy megutáltatnak a gyerekkel mindent ami az énekléshez kapcsolódik. Ha valaki ezzel szeretne foglalkozni, annak vannak külön órák. Amúgy sem lett/lesz senkiből sem Mozart egy iskolában.
A rajz úgyszintén. Bár ezt egy-két munkakörben még hasznosítani tudják a diákok a későbbiekben, azok nagyjából teljesen eltérnek attól amit az iskolában "tanítanak". Aki egy kicsit is komolyabban foglalkozott rajzolással az tudja, hogy nem parancsszóra működik, végképp nem egy olyan környezetben, mint az osztály. Természetesen az rendben van, hogy alap formákkal, esetleg háromdimenziós ábrázolásukkal megbarátkozzanak a gyerekek, de amilyen ostobaságokat rajzolnak... nevetséges. Akit a rajz érdekel az - hasonlóan az énekhez - külön órákon, esetleg autodidakta módon tudja tanulni otthon. Rajzhoz ihlet kell és nem az, hogy kiosszanak valami nevetséges feladatot, hogy mit rajzoljanak le, majd, hogy osztályozzák. Ez egy készségtantárgy.
A tesi pedig még káros is. Na persze nem az egészségre, hanem a többi tantárgyra nézve (ugyebár a napi tesióra sokat elvesz). Aki lusta és egészségtelenül él, az nem lesz fit a heti öt tesitől. Aki pedig komolyan akar az egészségére figyelni, annak nem lesz elég az a napi fél óra futkorászás, ugrálás majd egy kis játék. Nem beszélve arról, hogy így is sokan edzésekre járnak. A testnevelés óra csak arra jó, hogy elvegye fontosabb óráktól az időt, leizzassza és még tovább benn tartsa így is 7-8 óra után a gyerekeket. Hab a tortán, hogy ezt még a végzős középiskolásoknak is kell csinálniuk.
Ezek mind csak a fontosabb tantárgyak rovására mennek. A tanulók készségeit pedig nem igazán fejlesztik. Osztályozásuk is értelmetlen. Van aki tud énekelni, van aki nincs, továbbá nem lehet meggyőzni egy fiatalt arról, hogy bármi értelme van annak, hogy tudjon szolmizálni. A rajz is valakinek megy, valakinek nem. Nagy részben a művészetekhez veleszületett tehetség kell. A nagydarab, súlyosabb gyerek pedig értelemszerűen nem tud úgy teljesíteni, mint egy vékonyabb, sportosabb társa.
A tesi az tényleg kell, hogy legalább heti két-három órában legyen, és rá legyenek kényszerítve a diákok, hogy minden tagjukat megmozgassák. Ha valaki tényleg nem mozog, akkor gyorsan leépül annyira a fizikuma, hogy akár egy eséstől csúnyán meghúzza a hátát, vagy akármi. Persze abban egyetértünk, hogy a külön edzés kiválthatná a tesiórát.
A másik, hogy ezeket az órákat a tanárok se szokták komolyan venni, ezt nem tudom, mennyire veszed figyelembe. Én tök bénán rajzoltam például, a tanár év végén meg azt mondta, hogy „Önnek megajánlom a jelest. Elfogadja?” Mire én pofátlanul: „Tanár úr, nem lehetne inkább kitűnő?” – „Dehogynem.” Aztán én lettem az egyetlen kitűnő az osztályból, az egyik lány, akinek az anyja rajzfilmekben rajzol, és ő is nagyon ért a rajzoláshoz, meg csodálkozott, hogy ő bezzeg csak jelest kapott.
Nekem az egyik legrosszabb élményem az volt, amikor ének órán ki kellet állnom az osztály elé és énekelnem. Nem voltam/vagyok egy magabiztos ember, és a legkisebb szituációban is bestresszelek. Meg úgy őszintén utáltam a népdalokat meg a népi zenét, mint a diákság 90%-a, és persze csak ezt nyomják.
Ha lenne az anyagban blues,rock,pop vagy bármi más érdekesebb zenei irányzat, akkor szerintem sokkal több diákot érdekelné. A hideg rázott már amikor 60adjára hallom a cimbalmot meg a hegedűt, de egy jó blues gitárszólót bármikor meghallgatnék.
Tesi az kell de nem ennyi.
Rajz meg akit érdekel, az menjen szakkörre.
> „Plusz, nem tehet senki róla, ha nem tud énekelni, rajzolni, gyorsan futni(ok erről tehet de nem a sulis torna miatt fog változtatni).”
Abban az értelemben mindegyikről tehet, hogy mind a három készség fejleszthető, ha valaki szorgalmas. Persze a többség nyilván nem fog úgy énekelni, mint Pavarotti, úgy rajzolni, mint Da Vinci vagy úgy futni, mint Bolt, de ha gyakorolja az éneklést/rajzolást/futást egy évig, akkor jobban fog énekelni/rajzolni/futni, mint most. A zárójeles résszel viszont egyetértek, hogy ezen nem a sulis ének/rajz/torna fog változtatni, mert tényleg nem veszik komolyan. Mondjuk ezek is tudnának adni egy alap ének- és rajztudást plusz fizikumot. A fizikum pedig tényleg bármikor jól jöhet (akár, ha valaki véletlen rálép egy banánhéjra, lásd fentebb). Hogy az ének- és rajztudás ténylegesen mikor jön jól, azt viszont én nem tudom…
Igen, egyedül talán a testnevelésnek van bármi értelme is ezek között, de annak sem középiskolában. Így is sokat kell benn tölteniük a diákoknak, szakközép iskolában gyakorlati, gimnáziumban pedig fakultációs órákon (én utóbbira jártam, és ahhoz elég sok otthoni munka kellett, hogy szintet tudjunk tartani, sokszor még plusz két óra otthoni tanulás), nem kell még mellé, hogy a testnevelés bármennyi plusz idejüket elvegye. Az meg, hogy a végzős 18 éveseknek akik érettségire készülnek napi rendszerességgel tesizniük, meg le izzadniuk kell, teljes mértékben nevetséges...
"A másik, hogy ezeket az órákat a tanárok se szokták komolyan venni, ezt nem tudom, mennyire veszed figyelembe."
Igen, ezt tudomásul veszem, de így is vannak helyek ahol ezeket komolyan veszik. Ahogy az 5-ös válaszoló esetében is, ezzel csak megutáltatnak bármit is a tanulókkal. válaszoló Végképp a testnevelést. Utóbbit van ahol teljes mértékben. (Ezen nem javít sok testneveléstanár "értelmi szintje", tisztelet a kivételnek.) De ha nem is veszik komolyan, nem változtat azon, hogy értelmetlen a meglétük. Értékes időt vesznek el az olyan tantárgyaktól, mint az idegennyelv. Ha nem érdekelt volna annyira az angol, és nem képeztem volna magam, semmire sem mentem volna, mert a heti három angol nem volt sokra elég az alapokon kívül.
nálunk középiskolában, most vegeztem, tobb tesi volt mint magyar, pedig nem voltam benne a heti ot tesis korben.. most nem mondom hogy a magyar milyen fontos, de sztem abból érettségiztunk.. azokat a tárgyakat nem veszik komolyan... matek is heti 3 az érettségi eveben.. pedig real osztályba jartam.. kicsit felháborító. legalább gimi utolso két eveben ne legyen kezsegtargy... valamint az infonak is semmi ertelme nem volt. aki érettségizett beleloe az ment faktra. mi meg ultunk heti ket oraban a gepre bamulva.. de nem tanultunk semmit. érdekes, hogy foldrajz, kemia, biosz, fizika megszunik tizedikben, de az info marad végig. pedig szerintem a semmittevos info ora helyett jobb lenne egy biosz inkabb, mert borzasztoan tudatlanok az emberek. és ugyis kell egy 5.erettsegi targy..
xar az egesz rendszer
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!