Jó oka van szerintem annak, hogy a gyerekek ilyenek. Az oktatás a hibás.
Nem kéne elvárni, hogy ennyi területen ennyi felesleges lexikális tudást bevágjanak a gyerekek, és talán még valamit tanulnának is.
Mondjuk 11.ben elmegyünk faktra, ahol komolyabban kéne tanulni, de közben meg zaklatnak a tanult területektől nagyon távol eső dolgokról egész nap.
Oké, hogy alapok, de akkor is nagyon gáz ennyi tárgy alapjait elsajátítani.
És akkor még mozogjál is minden nap, mert a mindennapos tesi egészséges.
Egész napos tortúra után 4kor hazaérsz aztán még tanuljál is, reggel meg 6kor kelés, mert nem a szomszédban van az iskola.
"Határozottan a gyerekek. 15-20 éve is nagyjából ugyanilyen volt az oktatás, de közel se volt ennyi nagypofájú, beképzelt, hangoskodó diák."
ja mert akkor ti voltatok a hangoskodó beképzelt nagypofájú gyerekek, és az más volt...
Az oktatás. Teljesen rosszak a módszereink, egyáltalán nem "gyerekbarát" a tanítás módja.
Könyveket magoltatnak be velünk, amivel semmi gond nem lenne, ha 1) a gyakorlatban is kipróbálhatnánk az elsajátított tudást 2) ha a kedves kormány nem a saját, két hónap alatt, rokonok által összerittyentett tankönyvét próbálná ráerőszakolni az iskolákra.
Az önkormányzat csak minimálisan támogatja a tanulmányi kirándulásokat, plusz az iskolafejlesztést, így hiába tanuljuk meg hogyan ég a magnéziumszalag, a való életben egyszer sem fogjuk tapasztalni kémialabor hiányában. De hát biztos azt is a kedves szülőknek kéne biztosítani az osztálypénzből.
Az informatikateremben 15 éves számítógépeken dolgozunk, nem csoda hát, hogy csak azt tudják megtanítani nekünk, hogyan működik a Word 2003. Mert nálunk most éppen tényleg itt tartunk.
A tankönyvek elavultak, az elvárások irreálisak, az órák előadás, és nem párbeszédszerűek, ami egy átlagos (tegyük fel általános iskolai felsős) diáknak komoly gondot okoz, ugyanis nem köti le.
A tanárok kevés fizetésük miatt egyre kevesebb energiát ölnek bele a munkájukba, nem segítenek a diákoknak, még ha azok kérik is, viszont követelni, azt tudnak. Mindenki frusztrált, mert nem működik az egész dolog, a diákok meg (mert hát ha a rendszer lekakálja az elvárásaimat, én miért tennék másképp a rendszerrel szemben?) egyre rosszabbak. Ez így igaz. De, hogy ez az ő hibájuk lenne, azt nem szabad állítani. Mert az viszont csak felelősséghárítás lenne.
Összegezvén, úgy elcs*szett az egész, ahogy van. És 15-20 évvel ezelőtt még nem ilyen volt, ez biztos. Személyes véleményt hallottatok. Puszi.
"2) ha a kedves kormány nem a saját, két hónap alatt, rokonok által összerittyentett tankönyvét próbálná ráerőszakolni az iskolákra. "
Mivel a tanárok többsége úgyis csak megveteti a könyvet, és amúgy füzetből kérdez ugyan tök mindegy, hogy milyen tankönyvünk van.
Ugyan az a kerettanterv, amire épülnek a NERes könyvek is.
Előző vagyok. Legyen inkább 90-10. A magyar oktatás botrányos.
Viszont nem csak emiatt mások a mai fiatalok mint a régik. Hihetetlenül elkényelmesedett azóta a világ.
15/L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!