Csak szerintem katasztrofális a magyar oktatás?
21 éves munkanélküli vagyok, és bár sok hibát elkövettem én is tanulmányaim során, de így visszagondolva hogy mit kaptam az állambácsitól "oktatás" címszó alatt 1. osztálytól kezdve az valami egészen nevetséges.
Alsó tagozatban emlékszem hogy volt 1-2 idegbeteg tanárunk, tipikus felé-alárendelt viszony volt a tanárok és a diákok között. Volt hogy a tanár úgy ordította le a fejemet azért mert egy szót rosszul ejtettem ki angolul hogy a másik teremben is hallották. Matek tanár is hasonló volt, senki nem mert kérdezni semmit, síri csönd, ha valaki megszólalt akkor az le lett ordítva, a tanár haladt szépen a saját tempójában, nem hagyta hogy kizökkentsük. Később 6-7-8 osztályban kaptunk egy normálisabb matek tanárt akivel sokkal könnyebb volt tanulni, korrepetált minket a saját szabadidejében, segítőkész volt stb.
Aztán jött a középsuli. Sajnos a rossz teljesítményem miatt csak a másodikként bejelölt suliba vettek fel, de ez sem a város legrosszabb iskolája tehát ennek is örültem. Informatikai képzésre jelentkeztem, pontosan már nem emlékszem, de valami heti 12 órányi infó képzés volt azt hiszem. Az osztyálban 45-en, az informatikai csoportban 20-an voltunk tehát az infó órák nem voltak zsúfoltak. Az iskola elég sokat ígért, mindenféle programozási technikák, magasabb szintű microsoft termékek használata, komolyabb szintű adatbázis kezelés stb. Az osztályt egy teljesen kezdő tanárra bízták, aki frissen szabadult a főiskoláról, sőt, még a diplomája sem volt meg, bár ezt nem teljesen értem hogy lehetséges. Ez a tanár 2 éven keresztűl tanított minket, ki lehet számolni hogy ez kb 900 órát jelentett 2 év alatt. Ennyi idő alatt azért sok mindent meg lehetne tanítani, kivéve hogyha a tanár sem ért semmihez. A 2 éven át végig OKJ-S!!!! feladatokat, és world, excel, pp, és accesst tanultunk. Gondolhatjátok hogyha 900 órán keresztül valaki ezeket tanulja akkor biztos magas szinten tanultuk, belementünk a komolyabb függvényekbe stb... Hát a francokat. Okj-s szinten tanított minket is, csak 3x lassabb tempóban. Kb ez amit tanított még a középszintű érettségire sem lett volna elég úgy hogy 80%-osra írjuk meg.
A harmadik évben viszont kaptunk egy tapasztaltabb tanárt. Ő igen keményen gatyába rázott minket, első héten programozni kezdtünk, egyből bele a közepébe. Az elején senki sem értette, a végén sem, csak én + a haverom mivel mi elkezdtük magunkat otthon korrepetálni. Az osztályból kb 5-en majdnem megbuktak, csak azért lettek átengedve mert: "eddig ilyet nekünk nem tanítottak", a többiek mivel elboldogultak az 5-10 soros programokkal megkapták a hármast. Ebben az évben iszonyú motivált voltam, rengeteget tanultam itthon is, és a suliba is volt értelme bejárni.
A következő évben visszakaptuk a kezdő tanárt, vicces volt hogy engem kért meg valamilyen szutyok php script összedobására a főiskolás beadandójára. :D Wtf. Itt már nem vettem komolyan, le sem szartam hogyha elém dobott egy okj-s feladatot, ritkán megcsináltam egyet-kettőt, de inkább programozgattam a saját tempómban. Félévkor néztem nagyot mikor az osztályzatokat osztotta, az osztály nagyrészének 4-5ösöket adott, nekem pedig egy hármast akart beírni full komolyan. :D Ott helyben elkezdtem nevetni, haver pedig odaszólt hogy ezt komolyan gondolja tanárúr? Végül beírt egy 4-est, nem mintha lett volna bármi jeletősége, csak vicces volt hogy mennyire arcra és seggnyalásra osztályzott a csávó, miközben a tudása egy átalános iskolás gyerekével volt egy szinten.
Később én emelt infót tettem haverommal együtt, nekem 80, neki valami 40%-os lett, bár ő jobbat érdemelt volna ennél csak elszúta. Hogyha nem kaptuk volna meg 1 éve a tapasztaltabb tanárt egyikünk sem tett volna emelet infót, sőt, azt sem tudnánk mi az az elől tesztelő logiaki ciklus mivel az előző tanár erről egy mondatot nem beszélt.
A kezdő tanár ma is ott tanít, vett egy új kocsit azóta, bár nem ismerem a pénzügyeit, nem is érdekel, de tanári fizetés messze a medián átlagbér felett van errefelé.
Én mentem tovább egyetemre, kihullottam, a matek teljesítményem nem volt elég, egyetemre felesleges volt ilyen középiskolai háttérrel jelentkezni. A volt osztálytársaim egy része rendszergazda okj-ra ment, ők szintén munkanélküliek(nekik legalább nem kell visszafizetni az egyetem árát), mikor még suliba jártak mindíg meséltek hogy semmit nem tanítanak nekik, játszanak meg ilyen hülyeségekkel töltik az időt, hazsnálható tudás = nulla. A maradék valamilyen teljesen más szakmát választott, vagy munkanélküliek, vagy sima érettségivel robotolnak valahol. Persze van 1-2 kivétel is, leginkább akiket a szüleik segítettek, bejuttatták őket valahova, vagy már középiskola ejelétől kezdve magukat fejlesztették mert motiválta őket a szülő.
Tudom hogy hosszú lett, és hogy csak 1-2 ember fogja végigolvasni, de érdekelni hogy más is ilyen szerencsétlen, más is így látja a magyar oktatás helyzetét, vagy csak errefelé keleten ilyen ratyi az oktatás minősége? Bár sejtem...
Én nem tudom minétvő legyek, motiváció+segítség nélkül gyenge vagyok annyit tanulni hogy munkaerő piacon használható informatikus legyek. Okj képzések csak időpazarlásnak jók, főiskolát inkább hanyagolnám, főleg az ahol a fetebb körülírt tanárt a pályára engedték, egyetemre ahol még nem afrika szintű az oktatási színvonal oda pedig kevés a jelenlegi tudásom, és ezen segítség nélkül nem is tudok változtatni.
Az osztálytársaim + én csak 20 embert reprezentálunk, viszont ez a középiskola évente fog magából 20 ilyen "informatikust" kitermelni. Mire jó ez? Honnan lesz munkájuk? Tényleg ezért vonják majd le az ember fizetésének a felét? Szociális hozzájárulás, nyugdíjjárulék(nekünk már nem valószínű hogy lesz), oktatási hozzájárulás... Mihez járulunk hozzá? Ehhez? Erre kár ennyi adót pazarolni. Ilyen oktatási színvonalat fele ennyi pénzből is el lehetne érni, mert ez nem oktatás, csak fizetett melegedő játszóház. A szociális hozzájárulás is egy vicc, 500 bruttónál 100k megy szociális hozzájárulás adóra, mihez járulnak hozzá? Szociális háló nincs, aki lecsúszik az mehet napocskát rajzolni közmunkás felvételire. Nem értem ezt az országot.
a közoktatás gyakorlatilag ingyen ebéd
menj el egy fizetett nyelvtanfolyamra, vagy magántanárhoz, kb ég és föld
Az oktatasi RENDSZER nem lenne rossz. Sokkal magasabb színvonal7 mint az angol vagy amerikai népiskolákban..
A baj a tanarokkal van. Sokan azert mennek oda mert masra nem alkalmasak. Emiatt aztan nem is erdekli oket a tanítas es feltekenyek a jobb eszű gyerekekre,nem motivaltak.
Miből következtettél arra, hogy magasabb a színvonal mint az angol vagy az amerikai iskolákban? Azért, mert több felesleges lexikális tudást sulykolnak a gyerekek fejébe már 6 éves koruktól? Ne vicceljünk már, a legtöbb nyugati oktatási rendszer és a magyar oktatási rendszer között ég és föld a különbség, az előbbiek javára.
Teljesen egyetértek a kérdezővel, hihetetlen szar a magyar oktatási rendszer. Jóformán semmi pozitív változás nem történt az elmúlt 25 évben, sőt, az elmúlt 4 évben még tovább süllyesztették. Kötelező hittan, erkölcstan óra, milliárdok kivonása az oktatásból, csökkenteni akarják a gimnáziumban tanulók számát 40 %-al (ezt még Hoffmann Rózsa mondta), ettől függetlenül jobb teljesítményt várnak el a gyerekektől, lásd a felsőoktatásba kerülés feltételeinek a nehezítése. 2020 vagy 2022-re úgy akarják kötelezővé tenni a kötelező nyelvvizsgát, hogy a magyar nyelvoktatás egy kalap fos.
Teljesen irracionális ami az oktatással történik, mégis szerintem az a katasztrófa, hogy az embereket ez nem érdekli. Az, hogy a szülők és nagyszülők ennyire közönyösek a saját gyerekeik, unokáik jövőjével kapcsolatban teljesen felfoghatatlan számomra.
Az is az oktatás hibája, hogy inkompetens tanárok kerülnek ki a felsőoktatásból.
Évente ezerszámra kerülnek ki (ezeknek a száma csak növekedni fog) az olyan magatehetetlen emberek mint a kérdező. Több mint 10 ezerrel kevesebben jelentkeztek az elmúlt években felsőoktatásba mint azelőtt. A kormánynak feltett szándéka ez is volt, csökkenteni akarták a továbbtanulók számát, de kérdezem én milyen más alternatívát kívánnak a helyébe állítani? Azért, mert a szakképesítés szintje egy kalap fos. A legtöbb OKJ szakmával lehetetlen munkát találni. A normálisabbakkal pedig, azért lehetetlen, mert nem képzik ki rendesen a diákokat és, ha a munkavállalók fel is veszik 1 hónapon belül kiteszik, mert nem ért semmihez.
Teljes roncs az egész oktatási rendszer, aki képes még isteníteni, ezt annak elmentek otthonról. Az pedig, hogy ez ellen senki nem szólal fel pedig még hihetetlenebb. A diáktünetések mellé sem állt oda semelyik párt, sem a társadalom, sőt egyesek kőkeményen bírálták, ennyit erről.
"A kormánynak feltett szándéka ez is volt, csökkenteni akarták a továbbtanulók számát, de kérdezem én milyen más alternatívát kívánnak a helyébe állítani?"
Nekem is ez volt az első gondolatom amikor megnyírbálták a felsőoktatást. Ilyen esetben az lenne a minimum hogy a "büfészakok"-on megspórolt milliárdokat a szakoktatásba és a középiskolákba pumpálnák.
Heti 5 tesiórán és a hittanon + a tankönyvek tönkretételén kívűl nagy újítást nem tudtak felmutatni.
A Ttk-s szakokra is levitték a ponthatárt a béka segge alá, mondván hogy mérnökökre van szüksége a hazának, azzal viszont elefejtettek számolni hogy ott ahol eddig 80%-os bukási ráta volt ezután 95%-os lett, és pontosan ugyan ott tartunk mint előtte. Ha nincs meg a megfelelő alapozás lehetne akár 0 is a ponthatár, semmivel sem lesz több mérnök mint magas ponthatár mellett.
4-es onnan következtettem hogy az unokatestvereim 2 évig éltek és tanultak az USA-ban, egy baratom pedig Londonban.
Ők eleg jó képet adtak az ottani rendszer inkompetensségéről.
A lexikalis tudas besulykolasa pedig igencsak jól fejleszt olyan kepessegeket amikre az egyetemen nagy szükseg lesz.
A magas színvonalú oktatast nyugaton a penzes maganiskolak kepviselik. Azok persze hogy kenterbe verik az ittenieket.
Ott kint is azokból lesznek vezető
A vezetők egy része is kihullott az egyetemről, ez nem ettől függ szerintem. Gattyán Gyuri sem diplomás informatikus, mégis a leggazdagabb magyar aki infromatikának hála gazdagodott meg. Az hogy nyugaton nő ki szinte minden sikeresebb vállalkozás inkább a tőkének és a vállalkozói kedvnek köszönhető szerintem.
A magyar oktatás ezt a vállalkozói kedvet kiöli a gyerekből, a magyar oktatásban a gyerkbe egy alárendelt valaki mint a katonaságban. Lehet hogy emiatt később jó dolgozó lesz belőle, de ezt nagyon kevesen bírják. Emellett a gyerekek sokkal stresszesebbek lesznek emiatt, rengetegen küzdenek tanulási problémákkal pont emiatt. Rengeteg az életben szükségtelen marhaságot kell bemagolniuk amit 2 hét múlva elfelejtenek, úgy hogy a tanár csak egyfajta magnóként működik kölcsönös kommunikáció nélkül.
Szerintem a nyugati oktatás általánosságban véve sokkal jobb, már csak azért is mivel sokkal kevesebb az alulképzett ember. Lehet hogy nem tudják hol van európa(kivéve akinek ez fontos a munkájához, az még többet is tud róla mint mi), de hogyha el akarnak menni szakmunkásnak akkor azt magas szinten megtanítják nekik.
Az osztyálban 45-en
na, innentől nem olvasom tovább, 45 fős osztályt törvény nem enged, szóval kamuzz mást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!