Pázmány vagy Károly Pszichológia?
Ez hülyeség, hogy nem túl jó hírűek. Max annak, aki az eltét isteníti elvakultan.
Az eltés ismerőseim azt mondták, nem túlzottan gyakorlatorientált ott a képzés, inkább a kutatásra mennek rá. Ha téged ez érdekel, bátra menj.
A Károli és a Pázmány viszont erősen gyakorlatra megy, hogy megfelelően felkészítsen a pszichológus szakma rejtelmeire. Az interneten több oldal is ezt a két egyetemet írja a legjobbnak pszichológia terén. Az, hogy melyiket választod, tőled függ. Én azt ajánlom, hogy keress fel egy Pázmányos és egy Károlis hallgatót, és kérdezd ki őket az ottani életről, tanárokról, a szakról magáról, és így majd könnyebben dönthetsz.
Az ELTE messze a legjobb egyetem ezen a területen és az ott kapott diploma az, amit nemzetközi szinten egyáltalán jegyeznek.
(Az egyházi és alapítványi intézményeket, volt főiskolákat egyébként sem ajánlanám, mert a professzori kara azokból verbuválódik, akik az első vonalbeli egyetemeken kiszelektálódtak.)
Az egyetemek, karok, szakok, tanszékek szakmai színvonalát az ott oktató-kutató személyek szakmai színvonala határozza meg. Jó professzorok jó egyetem, rossz-gyenge oktatók, rossz-gyenge egyetem.
Az egyes személyek szakmai minőségét a tudományos munkásságuk méri, az pedig ma már nyilvános, mindenki számára megismerhető az MTMT adatbázisa alapján (www.mtmt.hu).
A név alapján le lehet kérni az egész életművet, részletes bibliográfiai adatokkal, de összefoglaló táblázatot is a számszerű értékekkel.
A tudományos publikációk száma a tudományos teljesítmény mennyiségi mutatója, a minőséget az összesített impact factor, a nemzetközi elismertséget pedig a független idézettség és a hirsch-index mutatja.
Amikor egy egyetemre azt mondják, hogy "gyakorlatorientált" pláne ha még hozzáteszik, hogy "nem a kutatásra helyezik a hangsúlyt", akkor az ilyen "egyetemnek" még a közeléből is menekülni kell.
Az egyetemi oktatónak, nem tehetséges színésznek, nem jó szónoknak, hanem elsősorban kiváló tudósnak kell lennie. Az általános iskolában esetleg még lehet jó tanító néni az, aki ugyan nem sokat ért semmihez, de kedves a gyerekekkel és jól tudja motiválni őket. Egyetemen ez már nem így van, mert nem gyermekeket tanítunk és mert csak azt tudjuk átadni ami nekünk magunknak megvan. A magas színvonalú kutatókból álló nemzetközileg elismert professzori kar, az jó egyetemet jelent, ha nem ilyen az meg rosszat.
Ha egy magyarországi egyetemi oktatónak nincs az MTMT-ben ellenőrzött, dokumentált, jelentős tudományos munkássága, akkor az egy kókler, függetlenül attól, hogy a szűkebb környezetében, saját hallgatói előtt, vagy a laikus közönség szemében mennyire tudja magát “népszerű nagy varázslónak” , "gyakorlatorientált szakembernek", vagy médiasztárnak eladni. Ezek objektív dolgok, a többi csak hablaty.
A jó professzorok önmagukban biztosítják a jó egyetemet és teljesen mindegy, hogy milyen szak, milyen képzési rendszer, milyen tanterv, milyen egyéb humbug van körülötte.
Egy diplomas szakember nem ahhoz ért amilyen szakterületet a diplomájába beleírtak (hiszen tök különböző egyetemeken is beleírják ugyanazt), hanem igazán csak ahhoz, amiből a diplomamunkáját írta, a többi a műveltség része. Egy professzor ahhoz ért amit maga személyesen kutat és amiből nemzetközi színtéren publikál, a többi az ‘aura”.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!