Óbudai Egyetem NIK vélemények? Milyenek a végzési arányok?
Nem szól le senki, de hiába írod, hogy szerinted külsősként nem nehezek a zh-k, mikor nem ugyanazon az előadáson veszel részt, mint egy nikes. Itt nem a követeléssel van a probléma, hanem a néha minősíthetetlenül sz.r előadásokkal/gyakorlatokkal, félév közbeni folyamatos követelményváltoztatgatásokkal stb. Sok tárgyból nincs is jegyzet (az utóbbi években néhány kritikus gólyatárgyból végre lett), a vizsga mégis úgy néz ki, hogy 100%-os precizitással szó szerint vissza kell böfögnöd az előadó által sokszor le sem adott anyagot (ezért amit meg leadott, versszerűen kell megtanulnod, hogy a maradék anyag segítségével valahogy átmenj). Sokszor nem tudod, mit kell tanulni vizsgára, nincs képed róla, mi az anyag, hiába jársz be. :D Volt olyan zh, ahol azért tudtam a választ pár kérdésre, mert véletlenül máskor önnön szórakoztatásomból olvastam a témában, de az egyetemen soha nem hangzott el adott információ, illetve a tematikában sem szerepelt. A csapatmunkás projektek rémálmok, van, hogy ki sem választhatod, kivel akarsz dolgozni. Határidőknél eltűnnek, a megígért időpontban nem jelennek meg, és nincs retorzió, a tanár nem mondja azt, hogy jól van, fiam, látom, egyedül megharcoltál egy olyan feladattal, amelyet mások hárman raktak össze, nem fogok szemétkedni. A másik fele meg telibe sz.rik rá, hogy mit raktatok össze, csak beül, és végigtelefonálgatja meg fbookozza az órát, határidőnél ránéz a Frankenstein szörnyedre, és: jól van, jó lesz ez így. Emellett van néha 1-2 jó tanár, tárgy, ami miatt úgy érzed, hogy jó ide járni, de alapértelmezetten sok a sz.pás (főként első 4 félévben), főleg, mert lósz.r fizetést kapnak a tanárok, és az igazi szakemberek elmennek a versenyszférába, aki meg marad, csak szó szerint tud nonszensz dolgokat magoltatni (JAVA fejlődésének szakaszai évszám szerint pl), egyszerűen mert nem ért hozzá. Programozni itt nem fogsz megtanulni, mást se nagyon, max otthon, már ha lesz rá időd.
Arra jó ez a hely, ha tényleg fel akarsz nőni, munkamorált tanulni. Megszokod, hogy fölösleges a picsogás, csak csinálni kell, és ennyi. A tanár 2 héttel előrébb rakta a zh-t? Ez van, alkalmazkodj. Senki nem fog semmit tenni, alternatívát kitalálni, mert nem az ő érdekük, hanem a tied, és helyhiány van. Utólag inkább gazdinfós képzést választanék (egyébként sem ér olyan sokat a szakbarbár programozó, mint ahogy azt a mérnökinfós képzések szeretik hangoztatni), marad időd képezni magad, illetve valódi, használható tudást és tapasztalatot szerezni diákmunka formájában.
4 eltöltött félév alatt mondhatom, hogy ha létezik a katasztrófa szóra egy pontos definíció, akkor az az ÓE-NIK.
Először is, az ügyintézés és tárgyfelvétel, valamint a hallgatók kezelése már-már a béka segge alatt van. Csak hogy egy példát mondjak, 1 hétig se híre se hamva nem volt a specializációs tárgyaknak, ergo a legelső héten senki nem tudott semmit. Sem azt, hogy hova került be, sem pedig azt, hogy milyen tárgyai lesznek. Ezekből aztán gyönyörű óraütközések születtek, valamint össze-vissza variálták a hallgatókat egyes tárgyakon. Legelső példaként ott van az Infokommunikációs Technikák. Erről a tárgyról én le lettem dobva, mindenféle előjel és indoklás nélkül (ekkor már a 2. héthez közeledtünk). Erre ráadásként minap vettem észre egy facebook post-ban, hogy egy másodéves még a 3. hét folyamán is vígan fent van a tárgyon. Kérdem én, negyedik félévesként, már egy érvényes aláírással miért engem dobtak le? Ez szerintem bőven kimeríti a parasztság fogalmát.
Másrészt, az oktatók/órák színvonala nevetséges. Az egy tucatot sem éri el azon oktatók száma, akik tényleg értenek is az általuk tanított tárgyhoz, s minket sem szarnak telibe. A legtöbb oktatóról elmondható, hogy magasról leszarja azt, ahogyan az előadást/gyakorlatot leadja. Kedvükre módosítgatják páran az időpontokat, mert idézem: "nincs kedvük péntek reggel 8-ra bejönni". Vagy másik gyöngyszem: "nem tudok segíteni, mivel már fáradt vagyok, nézz utána Google-ben". Mindezt kb. délután 2 órakor. Csak hogy tetézzem a dolgokat: két, szinte teljesen megegyező ZH-t az egyik kedves tanár először hármasra, majd a későbbit ötösre értékelte. A lényeg annyi, hogy kis zárthelyin ugyan azt kaptuk, mint a vizsgafeladaton. A megoldásom a két esetben tökéletesen megegyezett, csak a jegy volt más. Kérdem én, hol van ebben a logika? Egy kis plusz finomságként megemlíteném a Fizika tárgyat. Aki tudja mik zajlottak 1 éve ezen a tárgyon, azok jókat fognak derülni. :)
És végül pedig a megtévesztés. Kívülről nagyon jónak tűnik az ÓE. Állásbörze, Educatio kiállítás, modern épületek, "gyakorlatias tanmenet", rengeteg partnercég. Igen, csak arról felejtenek el szólni az embereknek felvételi időszakban, hogy ez az egyetem hogyan is vergődik. Tanárok jönnek-mennek, demonstrátorok kellenek a gyakorlati oktatásra, ugyanis ennyire komoly a tanárhiány. A tanulmányi osztály működése rendkívül lassú, s még estig sorolhatnám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!