Csak szerintem sz*r a magyar oktatás?
Nem diákként fogod tudni helyesen eldönteni mire van szükség és mire nem. Sok olyan dolgot tanulsz, amire később nem lesz szükséged ez tény. De aki gimnáziumba, szakközépiskolába jár, az nem mindig tudja még az utolsó évben sem hogy hova megy tovább tanulni. Főiskolai, egyetemi felvételinél meg ugye nézik az 11.-12. évfolyam és az érettségi eredményeket. Ezért nem árt tanulni és mindenből a lehető legjobbat kihozni. Mert lehet hogy Te pl. azt gondolod 9. osztályban hogy biológus leszel és nekifekszel a biosznak, földrajznak, kémiának... de 2 év múlva meg angol tanár akarsz lenni. Akkor meg már megint más tárgyak válnak fontossá, mint pl. a nyelv, irodalom- nyelvtan stb.
Lényeg, a lényeg, hogy mindenből kell szerezni egy biztos alapot, hogy később ne legyen megpecsételve a pályaválasztásod.
Én anno azt gondoltam hogy a matekra soha nem lesz szükségem olyan mélységbe mint ahogy oktatták. Ehhez képest, most olyan területen dolgozom ahol napi szinten szükséges az alkalmazása. Ha akkoriba jobban tanultam volna, akkor most kevesebb energiát kellett volna belefektetnem a továbbtanulásba és az elhelyezkedésbe.
Erősen manipulatív a kérdésed. Az oktatási rendszer úgy am block sz*r az egész világban. A magyar sincs ezzel másképpen, de nem sz*rabb, mint más országoké.
Valahogy tesztelni, mérni kell, hogy ki hajlandó tanulni és ki nem. Aki egy középiskolai akármilyen haszontalan dolgot képtelen megtanulni, az ne menjen tanárnak, orvosnak vagy mérnöknek, ennyi.
Van abban igazság, amit írsz, de a kötelező olvasmányokkal kapcsolatban nem értek egyet veled, egy 14-18 év közötti fiatalnak már képesnek kellene lennie a saját történelmi korától elvonatkoztatni. Nyilván a rossz oktatási rendszer a hibája annak, hogy a többség mégsem képes erre, de nem megoldás ezen irodalmi művek helyett aktuális bestsellereket olvastatni, mert az csak tüneti kezelés lenne. Mondom ezt úgy, hogy ezzel szemben általános iskolában én is változtatnék a kötelező olvasmányokon, mert ott még nem kellene célnak lennie, hogy irodalmilag értékes legyen, amit olvasnak, a cél ott az olvasás megszerettetése kellene legyen, de középiskolában az irodalom már az irodalomért van.
Az oktatás legnagyobb problémájának én amúgy azt látom, hogy az életben általában hasznos dolgok teljes egészében kimaradnak, ráadásul egyre erősebb a humán túlsúly, emiatt az ország egyre kiszolgáltatottabbá válik technológiai szempontból.
Bizonyos dolgokban egyetértek veled, bizonyos dolgokban meg nem.
"úgy érzem mindenhez hozzányúlunk egy kicsit, megszagoljuk, megízleljük, de nem nyeljük le, ami felületes tudást ad "
A középiskolának az a feladata, hogy alapot adjon. Annak is, aki orvosnak készül, és annak is, aki történésznek.
A diákok sokszor még 18 évesen sem tudják, mivel akarnak foglalkozni, nem lehet tehát elvárni egy 14 évestől, hogy döntsön és "szakosodjon".
Mindenkinek meg kell adni a lehetőséget mindenhez, hogy aztán a kapott felületes tudásra lehessen építeni.
Abban egyetértek, hogy túl nagy hangsúly van fektetve a humán tárgyakra, míg a hétköznapi életben hasznosabb reál tárgyak (pl. biológia) el van hanyagolva.
Abban is egyetértek, hogy túl kevés a gyakorlati része az oktatásnak, és ez sajnos az egyetemi képzésre is igaz. De ebben nagy szerepet játszik az, hogy nincs elegendő pénz az oktatásra.
A kötelezőkkel kapcsolatban egyet is értek, meg nem is. Az igaz, hogy sok olvasmányt egyszerűen nem megfelelő életkorban adnak fel. Viszont szerintem fontos megismerni ezeket a klasszikusokat. De esetleg bele lehetne venni néhány szabadon választható művet, hogy legalább a diákok egy kicsit megkedveljék az olvasást.
Én is 12. osztályos vagyok és részben osztom a véleményedet.
Hihetetlenül sok a töltelék tantárgy, azokat simán lecserélhetnék értelmesebb dolgokra. Nálunk például az első évben volt heti egy ének- és egy rajzóra. Középiskolában ezt abszolút feleslegesnek érzem, s azt a heti két órát másra is lehetne fordítani, pl. nyelvi alapozásra (nálunk a második nyelvet csak három évig tanítják heti négy órában, a második évtől kezdve, ami szerintem vajmi keveset ér).
Sok tanár tényleg leragadt a XX. században, s nem képesek vagy nem akarnak megfelelni a XXI. század megváltozott követelményeinek. Persze a mostanság lezajlott államosítás és központosítás is keresztbe tesz ennek az egésznek.
Én az olasz közoktatást elég jól ismerem a tagozatomnak köszönhetően, s ahhoz képest pl. az itteni oktatás kiváló szintű, bár úgy vettem észre, hogy az elmúlt időszakban sokat romlott.
Egyébként megnéztem az imént az Education Index-et, s a 181 rangsorolt ország közül Magyarország a 29. helyet szerezte meg, igaz, az előző évi eredményhez képest 2 helyet rontott.
Teljesen egyetértek a kérdezővel.
De amíg ilyen konzervatív párt lesz hatalmon,nem lesz változás.Maradnak a hagyományok,mert ők azt szeretik.
Nem tudják megújítani az oktatást.
Szerintem is sokkal fontosabb lenne 1 idegen nyelv anyanyelvi szintre emelése.Informatika magasabb óraszámba,természettudományok,jog,állampolgári ismeretek.
Kevesebb történelem,irodalom.
"De amíg ilyen konzervatív párt lesz hatalmon,nem lesz változás.Maradnak a hagyományok,mert ők azt szeretik. "
Arra még emlékszel, hogy 8 évig volt másik párt is már, ugye?
Nem emlékszem, hogy úgy egyáltalán bármi változott volna az oktatással kapcsolatban akkor.
Ja,de az már nem tegnap volt.
Ezek ha 16 évig lesznek kormányon sem fognak változtatni semmin.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!