Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Csak szerintem sz*r a magyar...

Csak szerintem sz*r a magyar oktatás?

Figyelt kérdés
Most vagyok 12. osztályos tanuló és kicsit megelégeltem a rendszert, hogy "sokat akar a szarka, de nem bírja a farka" axióma szerint működik. Rengeteg az elvárás, olyan szintű tudást kell elsajátítani már gimnáziumban is, aminek a túlnyomó része felesleges. Azzal nincs is baj, hogy tanulni kell, de az a baj, hogy a mennyiség miatt elkopik a minőségi tudás, úgy érzem mindenhez hozzányúlunk egy kicsit, megszagoljuk, megízleljük, de nem nyeljük le, ami felületes tudást ad és úgy kapkodunk minden után, hogy lehetetlen hosszú távon a szürkeállományba vésni. A tankönyvek nyelvezete nehézkes, túlontúl hivatalos, sokszor logikátlan elrendezésben. A kötelező olvasmányok úgy érzem elavultak, nem ebben a korban játszódnak, más értékrendeket szem előtt tartva, ami átélhetetlenné, azaz élvezhetetlenné teszi az olvasást, a diákokat ezzel is taszítva az olvasás szépségétől. Egy történésznek, írónak hasznos, átlag tinédzsernek nem. Rengeteg a halál témakörét érintő mű, ami nem aktuális egy 14-18 éves ember életében, a szövegkönyvünkben megjelentetett versek, elbeszélések, novellák túlnyomó többségéhez fel kéne nőni, hogy igazán megértsük. Úgy érzem a magyar tanuló passzív, nem vesz részt az órában. Külföldön nem divat a sokáig való iskolai padkoptatás, Magyarországon fehér köpenyes munkával körülbelül 23 éves kora után tud dolgozni, nyugaton nem várják el a nagy tudást, viszont ami van, rendesen megkövetelik hosszú távon, a gyakorlatra nagy hangsúlyt fektetnek, fontos a tanuló szerepe és a kreativitást. A másik nagy szívfájdalmam, hogy a kötelező érettségit irodalomból és történelemből kell letenni. Úgy érzem ez a két tárgy fontos legkevésbé egy ember életében. Nem feleslsges, de nem is fontos. Nem hiszem, hogy tisztában kéne lennem a dualizmus kori társadalom szerkezetével, mikor azt meg nem tudom, mit is tegyek, ha áramütés ér. Nektek mi a véleményetek?
2014. febr. 4. 11:36
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
47%

Nem diákként fogod tudni helyesen eldönteni mire van szükség és mire nem. Sok olyan dolgot tanulsz, amire később nem lesz szükséged ez tény. De aki gimnáziumba, szakközépiskolába jár, az nem mindig tudja még az utolsó évben sem hogy hova megy tovább tanulni. Főiskolai, egyetemi felvételinél meg ugye nézik az 11.-12. évfolyam és az érettségi eredményeket. Ezért nem árt tanulni és mindenből a lehető legjobbat kihozni. Mert lehet hogy Te pl. azt gondolod 9. osztályban hogy biológus leszel és nekifekszel a biosznak, földrajznak, kémiának... de 2 év múlva meg angol tanár akarsz lenni. Akkor meg már megint más tárgyak válnak fontossá, mint pl. a nyelv, irodalom- nyelvtan stb.

Lényeg, a lényeg, hogy mindenből kell szerezni egy biztos alapot, hogy később ne legyen megpecsételve a pályaválasztásod.

Én anno azt gondoltam hogy a matekra soha nem lesz szükségem olyan mélységbe mint ahogy oktatták. Ehhez képest, most olyan területen dolgozom ahol napi szinten szükséges az alkalmazása. Ha akkoriba jobban tanultam volna, akkor most kevesebb energiát kellett volna belefektetnem a továbbtanulásba és az elhelyezkedésbe.

2014. febr. 4. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Erősen manipulatív a kérdésed. Az oktatási rendszer úgy am block sz*r az egész világban. A magyar sincs ezzel másképpen, de nem sz*rabb, mint más országoké.

Valahogy tesztelni, mérni kell, hogy ki hajlandó tanulni és ki nem. Aki egy középiskolai akármilyen haszontalan dolgot képtelen megtanulni, az ne menjen tanárnak, orvosnak vagy mérnöknek, ennyi.

2014. febr. 4. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
A gimnáziumnak az (lenne) a dolga, hogy egy általános képet kapj, ha úgy tetszik egy felületes tudást. Nem az a dolga, hogy téged specializáljon bizonyos területekre, hanem azt hogy megmutassa, hogy mik vannak a világban. Mi alapján döntöd el azt, hogy mivel akarsz foglalkozni, ha egy csomó dologról még csak nem is hallottál?(Persze ami neked érdektelen, azt feleslegesnek fogod érezni). Sőt még csak egyetemen fogsz azzal igazán találkozni, hogy milyen felületes(általános) tudást ad. Az igaz, hogy a humán tárgyak kicsit nagyobb súllyal szerepelnek mint kellene. Abban is igazad van, hogy az oktatás lehetne egy kicsit gyakorlatiasabb, de elmélet nélkül nincs gyakorlat. Én mérnöki területről tudok nyilatkozni és anno én is sokat lázadoztam a sok elmélet ellen, viszont rá kellett jönnöm, hogy az elmélet nagyon is fontos. Hiszen hogyan adsz megoldást egy problémára, ha még csak nem is ismered rendesen a lehetőségeidet? és akkor még csak nem is optimális megoldásról beszélünk. Viszont ha tudod, hogy mik a lehetőségeid akkor tudod hogy mihez kell nyúlni, adott esetben miben kell jobban elmélyedni.
2014. febr. 4. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
80%

Van abban igazság, amit írsz, de a kötelező olvasmányokkal kapcsolatban nem értek egyet veled, egy 14-18 év közötti fiatalnak már képesnek kellene lennie a saját történelmi korától elvonatkoztatni. Nyilván a rossz oktatási rendszer a hibája annak, hogy a többség mégsem képes erre, de nem megoldás ezen irodalmi művek helyett aktuális bestsellereket olvastatni, mert az csak tüneti kezelés lenne. Mondom ezt úgy, hogy ezzel szemben általános iskolában én is változtatnék a kötelező olvasmányokon, mert ott még nem kellene célnak lennie, hogy irodalmilag értékes legyen, amit olvasnak, a cél ott az olvasás megszerettetése kellene legyen, de középiskolában az irodalom már az irodalomért van.


Az oktatás legnagyobb problémájának én amúgy azt látom, hogy az életben általában hasznos dolgok teljes egészében kimaradnak, ráadásul egyre erősebb a humán túlsúly, emiatt az ország egyre kiszolgáltatottabbá válik technológiai szempontból.

2014. febr. 4. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Bizonyos dolgokban egyetértek veled, bizonyos dolgokban meg nem.


"úgy érzem mindenhez hozzányúlunk egy kicsit, megszagoljuk, megízleljük, de nem nyeljük le, ami felületes tudást ad "

A középiskolának az a feladata, hogy alapot adjon. Annak is, aki orvosnak készül, és annak is, aki történésznek.

A diákok sokszor még 18 évesen sem tudják, mivel akarnak foglalkozni, nem lehet tehát elvárni egy 14 évestől, hogy döntsön és "szakosodjon".

Mindenkinek meg kell adni a lehetőséget mindenhez, hogy aztán a kapott felületes tudásra lehessen építeni.


Abban egyetértek, hogy túl nagy hangsúly van fektetve a humán tárgyakra, míg a hétköznapi életben hasznosabb reál tárgyak (pl. biológia) el van hanyagolva.

Abban is egyetértek, hogy túl kevés a gyakorlati része az oktatásnak, és ez sajnos az egyetemi képzésre is igaz. De ebben nagy szerepet játszik az, hogy nincs elegendő pénz az oktatásra.


A kötelezőkkel kapcsolatban egyet is értek, meg nem is. Az igaz, hogy sok olvasmányt egyszerűen nem megfelelő életkorban adnak fel. Viszont szerintem fontos megismerni ezeket a klasszikusokat. De esetleg bele lehetne venni néhány szabadon választható művet, hogy legalább a diákok egy kicsit megkedveljék az olvasást.

2014. febr. 4. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Szerintem sem túl jó. Nem a XXI. század követelményeinek megfelelő. 90 %-ban felesleges, elavult dolgokat tanulunk, közben az informatika, az idegen nyelvek tanítása, a természettudományok sehol sincsenek.
2014. febr. 24. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Én is 12. osztályos vagyok és részben osztom a véleményedet.

Hihetetlenül sok a töltelék tantárgy, azokat simán lecserélhetnék értelmesebb dolgokra. Nálunk például az első évben volt heti egy ének- és egy rajzóra. Középiskolában ezt abszolút feleslegesnek érzem, s azt a heti két órát másra is lehetne fordítani, pl. nyelvi alapozásra (nálunk a második nyelvet csak három évig tanítják heti négy órában, a második évtől kezdve, ami szerintem vajmi keveset ér).

Sok tanár tényleg leragadt a XX. században, s nem képesek vagy nem akarnak megfelelni a XXI. század megváltozott követelményeinek. Persze a mostanság lezajlott államosítás és központosítás is keresztbe tesz ennek az egésznek.

Én az olasz közoktatást elég jól ismerem a tagozatomnak köszönhetően, s ahhoz képest pl. az itteni oktatás kiváló szintű, bár úgy vettem észre, hogy az elmúlt időszakban sokat romlott.


Egyébként megnéztem az imént az Education Index-et, s a 181 rangsorolt ország közül Magyarország a 29. helyet szerezte meg, igaz, az előző évi eredményhez képest 2 helyet rontott.

[link]

2014. márc. 24. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Teljesen egyetértek a kérdezővel.

De amíg ilyen konzervatív párt lesz hatalmon,nem lesz változás.Maradnak a hagyományok,mert ők azt szeretik.

Nem tudják megújítani az oktatást.

Szerintem is sokkal fontosabb lenne 1 idegen nyelv anyanyelvi szintre emelése.Informatika magasabb óraszámba,természettudományok,jog,állampolgári ismeretek.


Kevesebb történelem,irodalom.

2014. júl. 1. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

"De amíg ilyen konzervatív párt lesz hatalmon,nem lesz változás.Maradnak a hagyományok,mert ők azt szeretik. "


Arra még emlékszel, hogy 8 évig volt másik párt is már, ugye?

Nem emlékszem, hogy úgy egyáltalán bármi változott volna az oktatással kapcsolatban akkor.

2014. júl. 1. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Ja,de az már nem tegnap volt.

Ezek ha 16 évig lesznek kormányon sem fognak változtatni semmin.

2014. júl. 1. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!