Milyen az a WALDORF-iskola?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
SZÁNALMAS. Az előző hozzászólásokra gondoltam.
A kérdés az volt, hogy milyen a Waldorf.
Az jó lenne, ha nem ítélkezne olyan ember, aki ismer Waldorfos gyereket, és hát az hű, meg á. Vagy aki a tanárképzőn -érintőlegesen- tanultak a pedagógiáról.
Az államit mi mindannyian jól ismerjük, hisz oda jártunk valamennyien (sajnos). Nézzünk hát szét a világban! Milyen embereket "tenyésztett" nekünk ez az iskolarendszer.
a kérdés feltevőjénk ajánlom, ha gondolkodóba esett az iskolaválasztással kapcolatosan, nézzen meg egy Waldorf iskolát. Nálunk pl. most volt nyílt hét. Be lehetett ülni órákra, rengeteg beszélgetés pedagógusokkal, kiállítások.. stb. Januártól pedig elkezdődnek (szerintem minden Waldorfban) az új első sztályos tanítók bemutatói. Ilyenkor minden héten más témáról hallhatsz, bármi kérdésed van, azt felteheted.
Az biztos, hogy én nem adnám állami iskolába a gyerekem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kedves ELTE-s!
Te biztos gólya vagy, hogy így hencegsz, hogy hol tanulsz! (Egy felsőbb éves egyetemista)
"A Waldorf-iskolában ugyanaz a tanár megy végig a gyermekekkel az elemi és általános iskolai tanulási folyamaton. A gyerekeknek végig ugyanaz a nevelőjük, ami jobb, mint folyton egyiktől a másikhoz kerülni. El tudod képzelni azt a kötődést, ami így kialakul ? Látod, mit ér ez ?
A tanár úgy megismeri a gyermeket, mintha a sajátja volna. A gyermek eljut a bizalom és szeretet szintjére egy olyan tanárral, aki olyan ajtókat nyit meg előtte, amelyek sok hagyományos iskolának még álmában sem jut eszébe. A végén a felnőtt lekerül az első osztályhoz, és újból kezdi az egész tantervet egy újabb csoporttal. Egy elhivatott Waldorf-pedagógus talán csak négy vagy öt csoportot visz végig pályafutása során. De ez a tanár valami olyat jelent azoknak a gyerekeknek, ami sokkal több, mint ami egy hagyományos iskolatípusban lehetséges."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát nemtudom.. én nem tartom ésszerűnek ezt a filozófiát.
Pont az a jó a sima oktatási rendszerben, hogy a sok tanár által, sokfajta látásmódot és sokfajta filozófiát ismerhet meg a diák, és kiválaszthatja, hogy neki melyik tetszik.A waldorfnál egyfajta tanár látásmódját ismeri meg a diák és ez szerintem nem jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezzel nem értek egyet. Gondolod, hogy beesik a fizikatanár a szakórára és majd átadja a látásmódját 45 perc alatt? Hát nem is ismeri meg azt akit tanít. Erre még emlékszem.
A Waldorf osztálytanító egyáltalán nem a saját látásmódját adja át a gyereknek, hanem ablakokat nyit. Ezeket a gyerekeket minden érdekel!! Mindent meg akarnak próbálni, felfedezni. Ezek a gyerekek nem számítógépeznek és ülnek a TV előtt órákat. Ez Őket nem elégíti ki, mert nem vették el tőlük a gyerekségüket.
A Waldorf tanár nem akarja a kolerikus gyereket szangvinikussá formálni vagy fordítva.
Milyen érdekes, hogy szemmel látható, mit tesz a gyerekekkel a mai oktatási rendszer. Kiölnek a gyerekekből minden érdeklődést, hiszen úgy egyszerű, ha az emberek néma butaságban élnek, így lesznek irányíthatók, így beállnak a sorba... de ez már politika.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát nem tudom, hogy te milyen iskolába jártál, de nálunk igen is oda figyelnek a diákokra, és sokat tud egymásról a tanár és diák.Az más tészta, hogy nálatok a technika óra teszi ki a tanterv nagy részét, gratulálok. :D
Ennyire ne általánosíts, honnan veszed hogy egy államis diák nem szeret alkotni, és hogy nem is tud?
Annak meg hogy nem neteznek és Tv-znek a waldorFOSOK lehet örülni, mint majom a farkának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!