Megteheti ezt egy tanár? Többi lent. SOS, SÜRGŐS
Megteheti azt egy tanár, hogy leadja az órai anyagot 20-25 perc alatt, és utána írat az adott órai anyagból egy nehéz dolgozatot 10 perc alatt?
Ha nem teheti meg, akkor mit lehet tenni, hova kell fordulni?
A válaszokat előre is köszönöm!
Köszönöm a gyors válaszokat!
Ebben az a különös, hogy 20-25 perc alatt leadja az anyagot, majd egy kb. 10 perces elég nehéz dolgozatot írat, amiben vannak olyan kérdések is, amire nem is hangzott el anyag. Ezt "csak" öt órán keresztül akarja, ebből már egy eltelt.
El akarja érni, hogy használjátok az agyatokat.
Ez a lehető leghatásosabb tanulási módszer. A diákok többsége órán nem figyel, csak jegyzetel, közben teljesen máshol jár az esze. Ilyen módon rákényszerít arra, hogy már az órán figyelj, megértsd az anyagot, egyúttal meg is tanuld. És a még friss ismeretekből dolgozatot írat.
Furcsának tűnhet, de próbálj egy kicsit mögé nézni, hogy tényleg csak cseszegetésből csinálja-e, vagy tényleg van vele valami valós célja.
Egyébként ez a módszer bejöhet még a későbbiekben, pl. egyetemen csak így lehet létezni, ha az anyag nagy részét órán tanulod meg...
Annyi ostoba dolgot írsz, kedves 82%-os.
"Ez a lehető leghatásosabb tanulási módszer." - Nem ez, a LEGHATÁSOSABB tanulási módszer. Egyrészt mindenki számára különböző az optimális megoldás, másrészt eddig egy tanulmány sem dolgozta fel ezt a módszert, mint a LEGHATÁSOSABB úgy általánosságban, persze ha én vagyok elmaradva az olvasandó tanulmányokat illetően, akkor kérlek oszd meg velem azokat. A dolgozat szerkezetéről még nem is tudsz semmit, de te már kapásból azt állítod ez a LEGHATÁSOSABB.
Az egyetemes megnyilvánulást pedig nyilván te sem gondolod komolyan. Itt vagyok én az ellenpélda és még száz más évfolyamtársam. Voltál már benn egy gyengébb előadáson a BME-n? Esetleg az ELTE-n?
Ellent is mondasz magadnak, ha egyetemen csak úgy lehetne létezni, hogy az órán tanul az ember, akkor mégsem az azonnali ismeretlen szerkezetű számonkérés a LEGHATÁSOSABB módja a tanulásnak.
ON:
Megteheti, bár ha téged ez nagyon érdekel, akkor az iskola szabályzatát olvasnám el.
Kedves 62 %-os!
Bocsánat a pontatlanságokért. Helyesbítek: SZÁMOMRA és még több más diáktársam számára ez a módszer vált be a legjobban - nem az azonnali számonkérés, hanem az órán tanulás. Ezen az oldalon privát véleményeket szoktunk olvasni, így nem gondolom, hogy tanulmánnyal kellene alátámasztani minden egyes kijelentést (evidens, hogy saját tapasztalatok alapján írtam).
Nem értem, mi lenne ellentmondás a válaszomban. Egyetemen igenis fontos, hogy az előadáson odafigyeljünk és próbáljuk megjegyezni a lehető legtöbb ismeretet. Aki csak lóg a levegőben/alszik/facebookozik, az vizsgaidőszakban általában kétségbeesetten kunyerálja mások jegyzeteit... Szóval még mindig nem értem, miért lenne ellentmondás vagy ostobaság, amit írtam...
Azt állítod:
A) a LEGHATÁSOSABB tanulási módszer amit a tanár csinál, azaz:
leadja az anyagot és visszakérdezi azt, a dolgozat milyenségéről/struktúrájáról még semmit nem tudsz, de persze téged ez nem zavar.
B) az egyetemen CSAK ÍGY lehet lenni, ha órán tanul az ember.
ha elfogadjuk, hogy az egyetemen az ember tudását értékelik és nem a két szép szemét (neked biztos nagyon szép szemed lehet!), akkor a leghatásosabb tanulási módszerrel el lehet lenni, ha az órán tanulással is el lehet lenni. A kettő diszjunkt halmazt alkot (hiszen az egyetem előre ütemezett). Ebből fakadóan pedig az állításaid ellentmondásosak.
Kérlek írj még ilyeneket értet Lenke.
A sértegetésemet talán abba lehetne hagyni.
A) Amiről te beszélsz, az TANÍTÁSI, és nem TANULÁSI módszer. Úgyhogy szövegértelmezésből kicsit javíthatnál. Én azt állítottam, kiegészítve a SZÁMOMRA szóval, hogy a leghatásosabb tanulási módszer az, ha órán igyekszünk a tablet helyett az agyunkat használni, és felfogni az anyagot, nem otthon észbe kapni, hogy lóbrokit sem értünk belőle. Az adott tanár adott módszere csak egy lehetséges eszköz, hogy a diákoknál ez a TANULÁSI módszer működjön.
B) Nyilván előtted ismeretlen a "nagyítás", "túlzás" fogalma, amit a matematikában nem, de a köznapi szóhasználatban alkalmazhatunk. Akkor így fogalmaznám át: tudom, hogy sokkal nehezebb lenne a dolgom, ha előadáson nem koncentrálnék az adott témára, és mindent könyvekből, mások jegyzeteiből kellene pótolnom.
Én egyébként se azt állítottam, hogy el lehet lenni csak az órán tanulással. Én nagyjából ezt mondtam:
A emberke megtanul x dolgot órán, y dolgot otthon.
B emberke nem tanul meg semmit órán, így x+y dolgot kell megtanulnia vizsga előtt.
Ki lesz el jobban, A vagy B emberke?
Elhisszük, hogy te egy BME-s kockaisten vagy, de mi egyszerű halandók nem vagyunk képesek a te magaslataidban szárnyalni... Vagy csak te vagy szőrszálhasogató? Hmm...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!