Mi értelme ilyeneket tanulni?
Nem kizárt, hogy néhány egyszerűbb egyenletre szükséged lehet majd, de a legtöbbet szvsz azért tanítják, mert valaki kitalált egy összefüggést és milyen frankó, meg legyen mivel kitölteni a tantervet. Leginkább a gimnáziumokra gondolok. Aminek értelme van azok a geometriai számítások, na az előjöhet akármilyen barkácsolásnál.
Az már más dolog, ha műszaki pályára mész, ott nem kell meglepődni a sok sok egyenleten :)
én fejlesztőmérnök vagyok és kb kéthetente kell egyenletet felírnom + megoldanom. van hogy a négy alapművelet nem is elég hanem egy kis integrálszámítás is kell XD
rajzóra, énekóra: nagyon utáltam, de csak azért mert rosszul ment, egyébként tökre bírnám ha tudnék énekelni =)
Az egyenleteket azért kell megoldanod, hogy ezzel is gondolkodni tanulj.
A rajz meg az ének arra kell, hogy értsd a képzőművészetet és a zenét; hogy megismerd zenei anyanyelvünket, a népzenét. Mindezeken kívül eszközt adnak az önkifejezésre.
Rajzból nem tanították a modern művészetet, ezért nem értem a modern művészetet. Maradok a klasszikusoknál.
Az örök kérdés. :) Elég gyökér a tanárod, hogy nem tudott a te szempontodból még jogos kérdésre tisztességes választ adni. Nem való a katedrára!
A matematika a gondolkodás fejlesztésének legjobb és leghatékonyabb színtere. Bármilyen fura is, 12 év matektanulás alatt tanulsz meg előrelátni és következményekben gondolkodni.
A gyakorlati életben a megtanulandó anyagnak nagyon kevés hányadát tudod használni. De akkor is sokrétűvé kell tenni az anyagot, mert egy idő után a négy alapművelet szintjén már nem tud a gondolkodásod fejlődni. Nem fejleszti a problémamegoldó képességed az, ha minden órán csak összeadsz meg kivonsz. Ezért mindig egy szinttel feljebb lépsz - nemcsak a matematikai lexikális tudásban, hanem a gondolkodásodban is. Új matematikai módszerekkel ismertetnek meg, amelyekkel meg kell tanulnod dolgozni, használni őket ÖNÁLLÓAN. Ez olyan, mint hogy sose láttál még számítógépet és meg kell tanulnod használni.
A matematika problémákat megoldani tanítana meg, ha minden tanár olyan jó lenne, mint az enyém volt. Minden egyes feladat egy probléma, így kell hozzáállni. Meg kell tanulnod, hogyan állj neki, mit gondolj végig. Fel kell tudnod ismerni, ha a gondolatmeneted rossz úton jár. A végére a sok kis tanult szarságból (egyenletek, logaritmus stb.) kialakul egy hatalmas eszköztár, amiből válogathatsz, ha kapsz egy problémát. Ez az élet, nem? Megtanulsz megoldani kis élethelyzeteket, aztán egy nagyobb élethelyzetben felismered, hogy mit is kell csinálnod a korábbi tapasztalatok és előrelátás alapján. Matekórán tanultad, csak nem tudsz róla. :)
Rajzot, művészetet, biológiát és egyebeket azért kell tanulni, hogy minél nagyobb betekintést nyerj a világ dolgaiba és el tudd dönteni, hogy mivel szeretnél foglalkozni. Valóban semmi értelme nincs benyalni az összes aminosav képletét, és el is felejtettem már régen. De láttam, hogy egy osztálytársam annyira beleszeretett ebbe a témába, hogy jó esélye van rá, hogy híres kutató legyen. Akkor úgy éreztem, hogy rohadt egy téma a sejtbiosz, de mégis érdemes volt tanítani az osztálynak, ha másért nem, azért az egy emberért biztosan! És ha híres kutató lesz, igazán büszke leszek rá, mert megtanultam nem lebecsülni a kutatási területét azzal, hogy én is betekintést nyerhettem a témába.
Hidd el, tanulni jó dolog. Bármit.
A válasz megírásának időpontja: 11-13 00:10
Ha minden ember ilyen lenne, már időben utaznánk, gombnyomásra gyógyítanánk rákot és délutáni pihentető tv-zés helyett több ismeretlenes egyenletekkel ütnénk el az időt (:
Maximális respect neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!