Van olyan, hogy egy osztály rossz történelemből? Ott nem a tanárral van a baj?
Nem lehet, hogy esetleg dacoskodnak a gyerekek? Nem bírják ezt a tanárt, így csak azért se erőltetik meg magukat? Vagy mondjuk felsőbbrendűnek éreznek más tantárgyat amiben jók és úgy vannak vele, hogy minek foglalkozzam a törivel, mikor matekból és fizikából jó vagyok és amúgy is engem csak a reál tárgyak érdekelnek?
Szerintem mindkét fél hibás lehet. Lehet, hogy a tanárnak kellene érdekesebb órákat tartani, és a is lehet, hogy a diákok nem veszik a fáradtságot, hogy megtanulják amit kell.
Viszont ahogy már valaki írta, nem mindenki rossz töriből, hiszen ahhoz a 3,5-ös átlaghoz kellenek négyes és ötös osztályzatok is, szóval nem lehetetlen megtanulni, így ebből adódóan nem biztos, hogy annyira a tanárral van a baj.
A kedves szülő meg mondjuk elbeszélgethetne otthon a gyerekével, hogy mit gondol a történelem tárgyról, a tanárról és a módszeréről. Illetve ő hogy látja, a többiek hogy viszonyulnak hozzá.
És talán a tanár lehülyézése helyett partnerként kellene tekinteni rá, aki a legjobb tudásukat szeretné kihozni, hogy ne ez a tárgy rontsa majd le az érettségi átlagukat. Mert akár mennyire is reál beállítottságú az osztály, a történelem attól még érettségi tantárgy.
"Nem lehet, hogy esetleg dacoskodnak a gyerekek? Nem bírják ezt a tanárt, így csak azért se erőltetik meg magukat? Vagy mondjuk felsőbbrendűnek éreznek más tantárgyat amiben jók és úgy vannak vele, hogy minek foglalkozzam a törivel, mikor matekból és fizikából jó vagyok és amúgy is engem csak a reál tárgyak érdekelnek? "
Nem lehet. A tanár egy szakma, akárcsak a taxisofőr vagy a villanyszerelő, és van belőle kontár, aki nem ért hozzá, rosszul csinálja, rosszul tanít, vagy az osztályzási módszerei, önképe stb nem jó. Kisebbségi komplexusa van, vagy az az érzése (esetleg jogosan), hogy a diákok nem figyelnek rá, semmilyen módszerrel nem tud kivívni magának tekintélyt, és ezért túlzottan szigorú osztályzással próbál félelmet kelteni, vagy a személyével kapcsolatos szorongást ébreszteni a diákban. Ha más szakmában vaaki rosszul csinál valamit, gond nélkül belekalkulálják, hogy az illető nem végezte jól a dolgát. Tanár esetében két lehetőség van: 1 - A gyerekek tehetnek róla, 2 - talán mind a ketten. De olyan, hogy csak a tanár lenne a hibás egy ilyen jelenségért, egyszerűen nem létezik. Az társadalmilag elfogadhatatlan. Holott a tanár esetében ugyanannyi esély van arra, hogy egy ilyenről kizárólagő tehet, mint az autószerelőnél az, hogy javítás után ismét leáll a kocsi. Nem értem az egész jelenséget. Nem tudom elképzelni, hogy a gyerekek azért nem tudják, mert provokálják a tanárt. Ez egy nagyon tisztességes osztály, nincsenek magatartási problémák, minden tantárgyból jók. Ha csak a történelemtanár az, akire így reagálnának a gyerekek, akkor is a tanár a hibás és az igazgatónak kellene közbelépni. Nem lehet elvárni, hogy a 12 tanár közül egyhez máshogy álljanak, mint a többihez, akivel jó a viszonyuk és jó az eredményük.
Kedves kérdező, te tanár (pedagógus vagy)? Honnan tudod, mi folyik az órán mind a tanár, mind a diákok részéről?
Egyébként a történelem is humán tantárgy, szóval ha jók a humán tárgyból, akkor töriből is annak kell(ene) lenniük.
Egyébként meg akkor menjetek az igazgatóhoz és tárjátok fel neki a bajt.
És tényleg, a te gyereked hogy vélekedik erről? Te esetleg kikérdezed tőle a törit? Vagy a te gyereked jól teljesít?
Mielőtt ráhúznánk a tanárra a vizes lepedőt, azért nézzünk már egy kicsit szét máshol is.
Ja és nem vagyok tanár, még mielőtt valaki megvádolna azzal, hogy a szakmabelimet védem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!