Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Van olyan, hogy egy osztály...

Van olyan, hogy egy osztály rossz történelemből? Ott nem a tanárral van a baj?

Figyelt kérdés
Nyilván a kérdésemből érződik, hogy szerintem nincs olyan. A gimnazista lányomnál az osztályfőnök, aki egyébként a történelem tanár is, az év első szülői értekezletén vetített egy diagramot, hogy a tavalyi évben milyen volt a különböző tantárgyak eredménye osztályátlag szinten. A listán elöl, 3.5 átlaggal kullogott az ő tantárgya, a történelem, és ezt követték a magyar, nyelvtan, kémia, fizika, matek stb, de mind magasan felette volt átlagban, jóval 4-es fölött és kb egy szinten), mert ez egy "erős iskola" (már ha van ilyen fogalom). És mikor a diagramot magyarázta, elmondta, hogy "Hát kedves szülők, sajnos a történelem ment leggyengébben, ezen el kell gondolkodni, és ott kell erősíteni, össze kell szedniük magukat a gyerekeknek, mert így nem lesz jó vége stb stb. És akkor én elgondolkodtam, hogy milyen tehetség vagy képesség az, ami a történelemhez kell, de nem kell fizikához, irodalomhoz, földrajzhoz, biológiához és kémiához? Egyszerűen nem is értem. Egy ilyen diagramból nem a tanárnak kéne olvasni? Ez nem neki és a többi tanárnak szól, hogy valamit rosszul csinál, mert az elvárásai, a módszerei, az osztályzási struktúrája, a hozzáállása eltér a többi tanárétól? Miért a szülőknek kell ezen elgondolkodnia? Nem lehet, hogy ő a hülye és egyszerűen nem értékeli úgy a gyerekek tudását, mint más tanárok? Aki jó az összes humán és reál tárgyból, az hogy nem lehet jó történelemből? Főleg egy egész osztályra kivetítve. Na ez a nagy kérdés, és nem költői.

2013. szept. 24. 11:08
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
100%

Hiába van más tanár, azok más gyerekeket tanítanak, ilyen egyszerű.

Nekem nulla logikám van, töriből ötös voltam, megtanultam, pont.

Nem hiszem el, hogy aki annyira patent matekból meg fizikából, az nem tud válaszolni hülyén feltett kérdésre töriből, ha megtanulta az anyagot.


Nekem az nem tetszik, hogy a gyerek sose lusta, sose lókötő, mindig a tanár meg az iskola a hibás mostanában. A gyerek az nem, még véletlenül se.


Lányom sulijában van egy tanárnő, biológiát és kémiát tanít, nála ötös egyszerűen nincs. Ember olyan diákot még nem látott. Mégse nyafognak, hajtanak, és a 85% fölötti emelt érettségik azt mutatják, hogy bár kemény, de megéri nála tanulni. Mert kit érdekel, ha négyesnél jobb jegyet nem lehet nála szerezni, ha minden felvételiző diákja bejut oda, ahova szeretne?

2013. szept. 24. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 A kérdező kommentje:
Azért ez ennél kicsit bonyolultabb. Nem arról van szó, hogy ha egy dolgozat nem sikerül jól, akkor a tanárnak kötelessége javítási lehetőséget adni, hanem arról, hogy mindenki számára természetes része a magyar oktatási kultúrának, hogy az év vége vagy a félév közeledtével adunk javítási lehetőséget azoknak a diákoknak, akik szeretnének jobb jegyet. Ez egyfelől emberiesség, másfelől a javítási igény a diák részéről igyekezetet mutat, és nem arról van szó, hogy az utolsó pillanaban kap észbe, hanem a sok sok tanulás ellenér is az van, hogy ez a tantárgy mindenkinek rosszul megy. A kiegészítő anyagok fontosak, de ha van egy nagy témazártó, akkor meglehetősen tisztességtelen húzás csak azokra korlátozni a témát, mondván, hogy a többit úgyis tudja mindenki, az nem elég. Főképpen úgy, hogy nem hívja fel a figyelmet rá. A gyerekeknek így is alig van fél órányi pihenőideje, miután hazaérnek (nekem két gyerekem is jár ebbe a gimibe, mind a kettő jótanuló), és a hétköznapok során szinte minden nap éjfél után fekszenek le, annyit tanulnak. Ilyen 16 órás robotok mellett illene figyelembe venni, hogy a gyereknek azért legyen valami fogalma arról, ha kiegészítő anyagra koncentrál, vagy esetleg van még 2 témazárója aznap, úgy, hogy legtöbb napon 9 órájuk van. (A felnőttek világában ennyi munkaóra után már forradalom lenne.) Szerintem ilyen iskolai terhelés mellett elvárható a javítási lehetőség (ugyanis az ő tárgyán kívül van még 12 - ezt minden tanár szereti elfelejteni), elvárható, hogy a gyereket ne érjék nagy meglepedések dolgozatoknál, mert így is irtózatos mennyiségű totálisan felesleges tananyagot kell fejben tartaniuk. Ezek elvárhatók, és aki ezt nem adja meg, az rossz tanár. Velünk megcsinálta, hogy be volt jelentve egy témazáró az előző évi anyagból egy pénteki napra, amit a lányom 2 hetet tanult intenzíven, de előtte arra a napra kapott fogszabályzási vizsgálatra időpontot, amikor én is tudtam vele menni, ígyhát nem tudott jelen lenni. A többiek megírták, ikszelgetős tesztkérdések voltak. A lányom hétfőn jelentkezett megírni, és vele sokkal nehezebb dolgozatot íratott, esszéket kellett benne írnia, vaktérkép stb. Hatványozottabban nehéz volt, mondván, hogy több ideje volt felkészülni, ezért vele nehezebbet írat. Szép gondolat.
2013. szept. 24. 15:17
 13/23 A kérdező kommentje:

Szerintem azért kezdik egyre gyakrabban a tanárokat hibáztatni, mert sokszor bizony hibásak, az az elmúlt évtizedekben, vagy évszázadban ezt nem lehetett, mindig a gyerek volt a hibás.

Szerintem a tanárok fel alkalmatlan a pályára, mint minden más szakmában. Én grafikus vagyok, itt is kb a fele alkalmatlan a szakmára. Ugyanígy a taxis, orvos, autószerelő. A köztudatban a tanár az az állás, ahol a a legnagyobb arányban alkalmasak rá. (Ez nyilván nem igaz). A szülők az élet más területén szidják a rendszergazdát, az autószerelőt, taxisofőrt, hidegburkolót, körzeti orvost, buszvezetőt, recepióst, ügyfélszolgálatost, antenna szerelőt stb, mert tudják, hogy az emberek legalább fele nem végzi jól a munkáját. A tanár az, akinél ez legutoljára felmerül, holott az arány ott is ez. Nekünk régi családi barátunk az gyerekeim iskolájának egy volt igazgatóhelyettese, akit pont akkor nyugdíjaztak, mikor az idősebb gyerekem ide került, és ő mondta nekem, hogy "Itt is az az arány, mint általában a gimnáziumokban. A tanárok 40%-a zseniális. 20%-a elmegy, a maradék 40-et meg nem lenne szabad gyerekek közelébe engedni." Azt mondja, ezzel nem lehet mit csinálni, ez a pedagógiai tendencia, és más szakmáknál is kb ez van.

2013. szept. 24. 15:25
 14/23 anonim ***** válasza:
100%
Ennyi idő alatt, amíg te ezt bepötyögted, meg panaszkodsz, kikérdezhetted volna a lányodtól a törileckét... Ne haragudj meg, de ez már ilyen keressük a kákán is a csomót dolog. Szerinted a lányod mellett más gyerek nem írja meg úgy a témazárót, hogy 9 órája van? Nekem is rengetegszer így kellett írnom töriből tz-t, ráadásul mi durván le voltunk maradva, heti 5 törivel sem sikerült végeznünk (mivel kéttannyelvűs voltam, így tehát nekem idegen nyelven kellett megértenem és azután megtanulnom a törit!). Hozzá kell szokni. Az iskola nem csak az érettségire készít fel, hanem az életre is... szokták mondani, és sajnos, vagy nem, de van benne valami.
2013. szept. 24. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:
Készít a fenét az életre. Nézd, milyen szép az ország, a társadalom, a morál, a közerkölcs, a közhangulat, nézd, milyenek kedvesek az emberi viszonyok, milyen szép az élet. Erre képes az, akiket ez az oktatási rendszer készít fel az életre. Egyébként nekem nem dolgom kikérdezni az anyagot, sőt nem dolgom tanulni a gyerekkel, és nem értem, hogy a tanár miért kalkulál ezzel. Ha a gyerek nem tudja az anyagot, nekem van jogom felháborodni és számonkérni, mert azért van ott a gyerek, hogy ő tanítsa meg, ne én. Én egy grafikus vagyok, amit egyetemen tanítanak. Ő meg tanár, amit szintén egyetemen tanítanak. Miért várja el bárki, hogy én tudjak tanítani? Én sem várom el, hogy a történelem tanár tudjon grafikát készíteni.
2013. szept. 24. 22:34
 16/23 anonim ***** válasza:
60%
Nézd, szerintem meg neked kellett volna megtanítod a gyereked arra, hogy hogyan tanuljon. Így meg lesheted, hogy rossz töriből... Minden tantárgynak más a tanulási módszere, ezt NEM tanítják meg az iskolában. Mivel feltételeznek annyi önállóságot, hogy vagy a gyerek jön rá magától, vagy a szülő (akinek a gyerek megcsinálásán kívül ez is a feladatai közé tartozik) tanítsa meg őt... Elég rossz a felfogásod.
2013. szept. 25. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:
Miért nekem kell megtanítani, hogy kell tanulni? Az alsó tagozatos tanároknak kell megtanítani, hogy mire felsőbe kerül, tudjon. Én nem vagyok módszertani szakember, honnan kéne tudnom? Ráadásul 30 évvel korábban jártam iskolába. Minden gyereknek más a megfelelő tanulási módszer, ezt is egyetemen tanítják, része a pedagógus képzésnek. Túl sok dolgot próbálnak a szülőre lőcsölni, hogy neki semmi más dolga ne legyen, mint ledarálni az anyagot, aztán számon kérni. "Én elmondom az osztálynak az anyagot, jól vagy rosszul, amilyen kedvem van, vagy amilyen jó, vagy rossz tanár vagyok, és innentől kezdve a szülő dolga, hogy amikor számon fogom kérni, akkor a gyerek tudja az anyagot. Én elmondom a tantervi anyagot, ez az én nagyszerű hivatásommal és szakmai tudásommal, elmesélem meg levetítem, hogy mi van a könyvben, de hogy ezt, hogy kell megtanulnia, azt tanítsa meg neki az apja meg az anyja." Azért álljon meg a menet, ez nem egészen így van.
2013. szept. 25. 07:34
 18/23 anonim ***** válasza:

"Túl sok dolgot próbálnak a szülőre lőcsölni"

Valóban? És más neveletlen kölykét megnevelni a tanár feladata? Ne haragudj, de nagyon ez a tendencia. Pont, az ilyen szülők hiszik azt, hogy neki nem is kell törődnie a gyerekkel, mert hát az iskolában elvan vele a pedagógus. Aha. Hát én meg látom mind a két aspektusból (szülői és tanári szempontból is) és ez éppen elég problémát okoz.

2013. szept. 25. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 A kérdező kommentje:

" És más neveletlen kölykét megnevelni a tanár feladata? "

Igen, helyesen látod. Mint ahogy más beteg kölykét meggyógyítani az orvos feladata. Vagy hazaírunk neki, hogy "gyereke nem gyógyul, a tisztelt szülő gyógyítsa otthon, nem az én dolgom."


Mi az, hogy az "Ilyen szülők"? Mit tudsz arról, hogy én milyen szülő vagyok?

A tanárnak kutya kötelessége a tanítás mellett a nevelés, nem véletlen, hogy a tanári értekezletet nevelői rtekezletnek hívják/hívták, a tanárok lapja a közNEVELÉS, nem pedig a kozTANÍTÁS. Súlyos szereptévesztésben vannak a tanárok, mikor azt gondolják, hogy nekik a tanítás a feladatuk, a gyereket majd szülő nevelje meg. Olcsó dolog a neveletlen kölykök mögé bújni,. Az iskolai problémáktól szevedő, rossz tanulmányi eredménnyel haladó gyerekeknek csak egy elenyésző hányada az, aki valóban "neveletlen". A jórészének az a baj, hogy a tanár tojik magasról arra, hogy a gyereket esetleg más módszereel kéne tanítani, esetleg a gyerek speciális törődést igényel, esetleg a gyerek más bánásmódot igényel. Mikor ezellen fejhangon elkezdenek a tanárok sipákolni és magyarázni, hogy nem az ő dolga, hogy a gyereket így meg úgy, és hogy neki nincs erre meg arra idehe, akkor szoktam idézni nekik az iskolájuk pedagógiai prograjának erre vonatkozó, rájuk nézve kötelező részét idézni, és akkor nagy kushadás és vörösödés jön. És mondom mindezt úgy, hogy nekem nincsenek problémás és neveletlen gyerekeim, erős gimnáziumban jótanuló gyerekeim vannak, de tanárok minden vitafórumon előszedik az általam felvetett problémára a nagyon olcsó joly jokert, a "neveltlen kölyök" kártyát. Ennél olcsóbb trükk csak a "bejön a goromba apuka és megveri a tanárt" című határsvadász frázis. Nekem nem kell a süketelés, én is 18 évig jártam iskolába, a családom fele pedagógus, van köztük gimnéziumigazgató, évtizedeik országos szakfelügyelő, és emellett két gyerekem van gimnáziumban. Nem kell a szülőket teljesen hülyének nézni. Többet tudnak a pedagógus szakmáról, mint amit a tanár gondol. Én előszeretettel dörgölöm az orruk alá az iskola honlapjáról letölthető pedagógiai programot. A szülők jórésze nem is tudja, hogy van olyan, azokat könnyű az orruknál fofga vezetni. Engem azonban nem. Én jól megtanultam. A házirendet is, és nem csak a gyerekekre vonatkozó részét.

2013. szept. 25. 21:33
 20/23 anonim ***** válasza:

"milyen tehetség vagy képesség az, ami a történelemhez kell"

Szorgalom. Amikor nem ültem le és nem nyitottam ki a könyvet (nem tanultam) akkor rossz jegyet szereztem, amikor leültem és megtanultam 5-öst. Sok embert nem érdekel a történelem, lehet ez a baj az osztállyal.


Vannak szigorú tanárok is akkor nagyon kemények -> de így tanul a diák.


Egyszerű azt mondani, hogy hülye a tanár, mint bevallani, hogy valaki lusta, le kell ülni és megtanulni. :)

2013. okt. 9. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!