Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Van olyan, hogy egy osztály...

Van olyan, hogy egy osztály rossz történelemből? Ott nem a tanárral van a baj?

Figyelt kérdés
Nyilván a kérdésemből érződik, hogy szerintem nincs olyan. A gimnazista lányomnál az osztályfőnök, aki egyébként a történelem tanár is, az év első szülői értekezletén vetített egy diagramot, hogy a tavalyi évben milyen volt a különböző tantárgyak eredménye osztályátlag szinten. A listán elöl, 3.5 átlaggal kullogott az ő tantárgya, a történelem, és ezt követték a magyar, nyelvtan, kémia, fizika, matek stb, de mind magasan felette volt átlagban, jóval 4-es fölött és kb egy szinten), mert ez egy "erős iskola" (már ha van ilyen fogalom). És mikor a diagramot magyarázta, elmondta, hogy "Hát kedves szülők, sajnos a történelem ment leggyengébben, ezen el kell gondolkodni, és ott kell erősíteni, össze kell szedniük magukat a gyerekeknek, mert így nem lesz jó vége stb stb. És akkor én elgondolkodtam, hogy milyen tehetség vagy képesség az, ami a történelemhez kell, de nem kell fizikához, irodalomhoz, földrajzhoz, biológiához és kémiához? Egyszerűen nem is értem. Egy ilyen diagramból nem a tanárnak kéne olvasni? Ez nem neki és a többi tanárnak szól, hogy valamit rosszul csinál, mert az elvárásai, a módszerei, az osztályzási struktúrája, a hozzáállása eltér a többi tanárétól? Miért a szülőknek kell ezen elgondolkodnia? Nem lehet, hogy ő a hülye és egyszerűen nem értékeli úgy a gyerekek tudását, mint más tanárok? Aki jó az összes humán és reál tárgyból, az hogy nem lehet jó történelemből? Főleg egy egész osztályra kivetítve. Na ez a nagy kérdés, és nem költői.

2013. szept. 24. 11:08
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
67%

Lehet

Ha pl. előtte másik töri tanára volt az osztálynak

(és az nem tanította meg jól)

2013. szept. 24. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
56%
Mondjuk azt el kell ismerni, hogy a történelem azért nem olyan könnyű tantárgy
2013. szept. 24. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:
Tavaly is ő tanította. De ez egy erős gimi, komoly természettudományos oktatási színvonallal, és abból brillíroznak a gyerekek, pedig hát a biológia, kémia, matek, fizika (sőt a nyelvek sem) sem egyszerű számok, folyamatok, logika tekintetében.
2013. szept. 24. 11:35
 4/23 Andizsuzsi ***** válasza:
100%
Ahhoz, hogy valaki történelemből jó legyen (itt nem azt értem, hogy ötös osztályzatot kapjon, hanem hogy valóbn jó legyen belőle), nagyon komoly logikai készség szükséges. Amúgy ha 3,5 az átlag, akkor nyilván vannak jók is történelemből, ők tudnák megmondani, hogy mit kell az ötösért tudni. Lehet, hogy a tanárnő módszere nem jó, lehet, hogy magasabbak a követelményei, mint a többieknek, és lehet, hogy rosszul tanít. Bármi lehet. De ezt mi kívülről nem fogjuk tudni megmondani. Majd az érettségin elválik, hogy ez a 3,5 mire elég. Egyébként miért kellene minden tanárnak egyformán értékelnie a gyerekeket? Nem is lehet pl. a történelmet és a fizikát egyformán értékelni.
2013. szept. 24. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
100%

Akkor feltehetően nem a logika a baj, hanem egyszerűen nem tanulják meg, mert minek, nekik ez nem fontos. Legkönnyebb a tanárra kenni (nem vagyok pedagógus) a gyerek lustaságát. Történelemből a jó eszű gyerek leül, kétszer elolvassa és összeszedi a négyest. Márpedig nem az eszükkel van baj, azt írod. Akkor pedig az akarattal.

Nyilván, ha egy egész osztály nem értené a matekot, kémiát, akkor lenne benne szerepe a tanárnak, de pont a töri nem ilyen.

Nyilván a tanár fel tudná kelteni az érdeklődésüket, de gondolom, millió diák, szülő és kolléga vágta már a fejéhez, hogy ne erőlködjön, ők másban jók.

Barátnőm baromi jó pedagógus, lelkes, felkészült, gyes alatt sajnos a sulija megszűnt, egy mezőgazdasági szakmunkásképzőben helyezkedett el, magyartanárként. Két évig vért izzadt, hogy valahogy rávegye őket a tanulásra, aztán feladta. Most már, 5 év múltán, utálja a hivatását :( És nem csoda, baromi nehéz lehet lusta, motiválatlan, és lássuk be, szerényebb értelmi képességű kölkökkel folalkozni.

2013. szept. 24. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
100%
Lehet az is, hogy a többi tantárgyra való kéászülés elvszi az időt a történelem (alaposabb) megtanulásától
2013. szept. 24. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 A kérdező kommentje:
Igen, nekem is pont az a bajom, ami ebben a beszélgetésben kezd kialakulni, hogy az a legutolsó feltételezés, hogy a tanárral valami gond van. Honnan alakult ki ez a magyar oktatásban? Az osztályzatokat a gyerekek nem szerzik, hanem kapják egy másik embertől. Fel nem merül, hogy esetleg az a hibás, mert nem azt kérdezi pontosan, amit előtte mondott, hogy a dolgozatban lesz, nem ad javítási lehetőségeket, túlságosan szigorúan osztályoz, túl sok kiegészítőt tanít a tantervi anyaghoz képest, képes témazérót íratni úgy, hogy kizárólag az apróbetűs részekből kérdez és sorolhatnám. A baj, hogy a zsigeri reakció az, hogy a tanár sérthtetetlen, a tanulmányi eredményről a diák tehet. Ez nyilván nincs így. Ez olyan, mint a pofon. Mikor számonkérjük a diákot a tanulmányi eredménye miatt, akkor az olyan, mintha valakit pofon ütnének, és számonkérjük úgy, hogy "pofon lett neked adva, szedd össze magad" De, hogy a pofon másik végén van egy ember, aki azt adta, az senkinek nem jut eszébe. Lehet pofont adni jogosan is és jogtalanul is, de nálunk csak azt nézzük, van e a diák arcán tenyérnyom, és ha van, akkor számonkérjük. Én úgy vagyok vele, hogyha egy osztály teljesítménye egy tantárgyból rossz, és más, ugyanannyira érdektelen de ugyanannyi tanulást követelő tárgyaknál jó, akkor nem lehet a diák hibája. Itt ugyanolyan nagy erőkkel tanulják a gyerekek a biológiát, földrajzot, kémiát stb, mint a történelmet, és nem azért, mert azok jobban érdeklik őket, mert ez nem igaz. Sőt a történelemnek elméletileg még érdekesebbnek is kéne lennie, és ráadásul érettségi tárgy, úgyhogy az én gyerekem is nagyon komolyan veszi. Ismerve a tanárt, még a többihez képest is fokozottan tanul, hosszú napokat, ájszakákat egy egy történelem dolgozatra, és mégis javarészt úgy jön haza, hogy nem jól sikerült, és valóban, az egész osztály így járt. Más tárgyakból eminensek (mint a gyerekem is). Szorgalmas gyerekek, egyetemre készülnek, értelmiségi pályára, több nyelvet tanulnak, és bizony nagyon sokat foglakoznak a történelemmel. A nagy kérdés az, hogy valóban mikor kezdik vizsgálni a tanár felelősségét, ha egy osztály (nem pedig pár gyerek) nem jó a tárgyából. Volt már korábban is ilyen, nem törtéelemből. Az egyik gyerekem nyolcadikos osztályában 7 bukás volt pár éve, mindegyik magyarból. És fel volt háborodva az iskola, hogy a gyerekeknek mennyire nem megy a magyar. Ott a történelem az érdekes, ment.
2013. szept. 24. 14:09
 8/23 A kérdező kommentje:
Én azt gondolom, hogy pont a törinek kéne a legérdekesebb, legszórakoztatóbb, leginformatívabbnak lenni, és ez kizárólag a tanár felelőssége, hogy mennyire érdekesen, érdekfeszítően adja elő. Matek filmeket ritkán nézünk a moziban, történelmieket igen gyakran. AZ embereket ez érdekli. Én ikább abban látom a problémát, hogy úgy lesz valaki történelem tanár, hogy zsereti a történelmet és érdekli. Na de ez másodlagos szempont. Az els az, hogy elő tudja e jól adni, érdekfeszítően. Aki halkan motyog és a táblára írja az évszámokat és fapofával magyarázza a népvándorlást, annak nem lett volna szabad történelem tanárnak menni.
2013. szept. 24. 14:14
 9/23 Andizsuzsi ***** válasza:
100%

Benne volt a pakliban az is, hogy a tanár a rossz.


"mert nem azt kérdezi pontosan, amit előtte mondott, hogy a dolgozatban lesz, nem ad javítási lehetőségeket, túlságosan szigorúan osztályoz, túl sok kiegészítőt tanít a tantervi anyaghoz képest, képes témazérót íratni úgy, hogy kizárólag az apróbetűs részekből kérdez és sorolhatnám" - ebből viszont nekem pont nem ez jön le. Mi az, hogy nem lehet javítani? Ha valaki elrontotta a dolgozatot, akkor elrontotta, majd a következőre jobban készül. Miért kellene egy elit gimnáziumban megengedni azt, hogy egy gyerek ne készüljön egy témazáróra, mert ha nem sikerül,. majd javít? És miért baj az, hogy egy elit gimnáziumban egy tanár elvárja, hogy a gyerek a kiegészítő anyagot is átnézze? Nekem az az érzésem, hogy a tanárnő épp az iskola színvonalának megfelelő magas színvonalat várja el a gyerekektől.

2013. szept. 24. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
100%

Lehet tényleg a tancsival van baj.

Meg gondolom abban a suliban van még másik töri tanár is.

Azoknál is ilyen eredmények vannak?

2013. szept. 24. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!