Miért nem változtatják meg az egész iskolarendszert? Miért van 7 óra egy általános iskolában? Miért nem gondolkodnak odafent ezek?
Annyi felesleges dolgot tanítanak az iskolákban...
Egyik ott van például a nyelvtan! Minek? Mi a fr@ncnak? Úgysem fogod használni SOHA az életbe. de az angolt azt igen. A másik: az Ének. Minek ének órát tartani felsőben? A gyerek nem mer kiállni énekelni sem, mert tudja hogy nagyon ciki, és leég, mert rossz a hangja. Utálja! Minek tanítják? Vagy a rajzot is? Minek nyomatják az egész osztályt rajzzal, amikor például az egész osztályban csak 5-6 jó rajzoló van, a többi meg pálcika embernél nem tud többet. Látja a gyerek is, meg a tanár is, hogy ez nem fog menni, mégis küszködnek vele. A másik a tesi. Oké, hogy van tesi, de akkor mindenki azt csinálja amit szeret. Például: Itt van egy évfolyam amiben van 3 osztály. A tesin felajánlanak, hogy akkor ezek közül lehet választani: Úszás, biciklizés, futás, foci, hagyományos tesi óra. És abban a 3 osztályban van például 90 gyerek, és ők kiválasztják azt amit legszívesebben szeretnének csinálni tesin. Így aki nem bír futni az elmenne például bicajozni, és már nem úgy állna hozzá, hogy utálom a tesit, meg ilyenek. Aki azt mondja, hogy én szeretem a focit az focizni megy. És az egész évfolyamot felosztanák tesi órán. vagy visszatérve a rajzhoz. Ha nem megy a rajz, de a diák nagyon jó például számtechből vagy szereti a számtech-et, de a többi meg nem szereti, akkor egy osztályból, menjen el az az 5-6 diák rajz óra helyett számtech órára, mert ő úgy is abba az irányba fog továbbtanulni. Nem?
Másik. Miért van 7 óra egy ÁLTALÁNOS iskolában? Végez 14:45-kor hazamegy 15:15 nekiáll tanulni mire végez 17:00 óra vagy még több. Akkor még bepakolok, szrogalmit megcsinálom, kiselőadás.... ezeket megcsinálja van este 6 óra. Vacsi fürdés zuhanyzás fél nyolc, és még nem pihent a gyerek. Hát hova jutottunk? Elég lenne napi 5-6 óra a gyerek hazamegy 3-ig megtanul, és lenne szabadideje. A másik! Miért kell tankönyveket cipelni? Nem lenne egyszerűbb digitalizálni a könyveket, és a suliba elmenni egy laptopptal vagy egy tablettel, amin rajta vannak a könyvek? Nem kéne annyi terhet cipelni a diákoknak.
De ezek odafent miért nem gondolkodnak? Olyan emberek hozzák meg a döntéseket, akik életükben egy napot nem tanítottak!
6-os válaszoló.
Nos, részben én is egyetértek veled, a rajz és az ének tényleg pihentető, de nem abban az esetben ha egy nagyon rossz tanárunk van (rajzból, énekből jó a tanár)Ha meg pihentető óra, akkor egyszerűbb lenne ha nem lenne, így máris hamarabb mehetnének haza a diákok,és otthon azzal töltik ki a "pihenőóra idejét amivel akarják.
És tényleg megszoktak kérdezni diákokat, hogy milyen lett? Ilyenről még nem is hallottam.
7-ik válaszoló:
Onnan tudom, hogy utálják a rajzot, hogy egy osztályba járok velük. Másik, aki szereti a rajzot az maradhatna rajzon, aki meg nem szereti, az meg mehetne arra az órára amit szeret. A másik. Nekem a 7 órával nem az a gond, hogy milyen tantárgyak, hanem az idő. Hogy tart 14:45-ig. Ha a 7. óra véget érne pl 14:15-kor mert korábban kezdődne a tanítás, már jobb lenne.
Egyetértek veled!
Annyi felesleges dolgot tanítanak meg. Földrajz kémia fizika heti 2 órában minek annyi? Teljesen felesleges.
Igaz, régi kérdés, de szerintem így lenne a jó (ahova ?-et tettem az azért van, mert nem tudtam eldönteni hova rakjam):
Alap tantárgyak (ezeket kötelező tanulni):
- Nyelvtan
- Matematika
- Testnevelés
- Angol
- Természetismeret (?)
- Irodalom (?)
Választható tantárgyak (legalább 1-et muszály tanulni, de egyébként ezek nem kötelezőek):
- Rajz
- Történelem
- Teknika
- Info
- Erkölcstan
- Hittan
- Ének
- Sport (itt a focira, kosárra és az ilyenekre gondolok. Az igaz, hogy ez beletartozik a tesibe, de annyira idegesítő, hogy ránkeröltetik. Ettől max néha mégjobban megutálom. Meg néha már azt kivánom, hogy rosszak legyünk órán, és akkor nem marad idő játszásra, ahol nagy eséllyel megszavazzák mondjuk a focit.)
- Természetismeret (?)
- Irodalom (?)
Azzal azért nem értek egyet, hogy laptoppal tanuljunk, mert a tanárok azt is akarják, hogy ne egésznap a képernyő elött legyünk. Egyébként azt annyira nem értem, hogy a történelem mért nem zavar senkit. Minek? Mit érünk azzal, hogy tudunk valamit a már amúgysem élő királyokról?
Ja és az info lehetne jobb is... Mondjuk van egy gyerek aki programozni akar. Matekból és infóból is 5-ös lett 8. év végére. Végül más munkát választ mert elbizonytalanodik. Hogy miért? Mert soha nem tanították neki a programozást általánosban, csak azt, hogy Wordbe, hogy tud képeket meg szövegdobozokat illeszteni. Oké, mondhatjátok, hogy akkor olyan sulibe menjen majd, ahol ezt tanítják. De abba nem gondoltatok bele, hogy azért nem megy mert nem tudja, hogy menne-e neki és nem akar fölösleges éveket elpazarolni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!