Miért nem változtatják meg az egész iskolarendszert? Miért van 7 óra egy általános iskolában? Miért nem gondolkodnak odafent ezek?
Annyi felesleges dolgot tanítanak az iskolákban...
Egyik ott van például a nyelvtan! Minek? Mi a fr@ncnak? Úgysem fogod használni SOHA az életbe. de az angolt azt igen. A másik: az Ének. Minek ének órát tartani felsőben? A gyerek nem mer kiállni énekelni sem, mert tudja hogy nagyon ciki, és leég, mert rossz a hangja. Utálja! Minek tanítják? Vagy a rajzot is? Minek nyomatják az egész osztályt rajzzal, amikor például az egész osztályban csak 5-6 jó rajzoló van, a többi meg pálcika embernél nem tud többet. Látja a gyerek is, meg a tanár is, hogy ez nem fog menni, mégis küszködnek vele. A másik a tesi. Oké, hogy van tesi, de akkor mindenki azt csinálja amit szeret. Például: Itt van egy évfolyam amiben van 3 osztály. A tesin felajánlanak, hogy akkor ezek közül lehet választani: Úszás, biciklizés, futás, foci, hagyományos tesi óra. És abban a 3 osztályban van például 90 gyerek, és ők kiválasztják azt amit legszívesebben szeretnének csinálni tesin. Így aki nem bír futni az elmenne például bicajozni, és már nem úgy állna hozzá, hogy utálom a tesit, meg ilyenek. Aki azt mondja, hogy én szeretem a focit az focizni megy. És az egész évfolyamot felosztanák tesi órán. vagy visszatérve a rajzhoz. Ha nem megy a rajz, de a diák nagyon jó például számtechből vagy szereti a számtech-et, de a többi meg nem szereti, akkor egy osztályból, menjen el az az 5-6 diák rajz óra helyett számtech órára, mert ő úgy is abba az irányba fog továbbtanulni. Nem?
Másik. Miért van 7 óra egy ÁLTALÁNOS iskolában? Végez 14:45-kor hazamegy 15:15 nekiáll tanulni mire végez 17:00 óra vagy még több. Akkor még bepakolok, szrogalmit megcsinálom, kiselőadás.... ezeket megcsinálja van este 6 óra. Vacsi fürdés zuhanyzás fél nyolc, és még nem pihent a gyerek. Hát hova jutottunk? Elég lenne napi 5-6 óra a gyerek hazamegy 3-ig megtanul, és lenne szabadideje. A másik! Miért kell tankönyveket cipelni? Nem lenne egyszerűbb digitalizálni a könyveket, és a suliba elmenni egy laptopptal vagy egy tablettel, amin rajta vannak a könyvek? Nem kéne annyi terhet cipelni a diákoknak.
De ezek odafent miért nem gondolkodnak? Olyan emberek hozzák meg a döntéseket, akik életükben egy napot nem tanítottak!
Általános műveltség, hogy ismerd a zeneszerzőket és főbb műveiket, nem az énekhangot kellene osztályozni, hanem a tudást. Pl. nálunk aki fahangú volt, elmondta a zeneszerző életét vagy elszavalta (mert ugye énekelni nem tudott) a dal szövegét, kapta az ötöst. Vagy a zenei korszakok jellemzőit.
Rajzból művtörit kellene tanítani, nem a köcsögrajzolást meg a kockákat hogyan árnyékold. Persze kell az is, de nem ilyen töményen.
Tesi azért kell, mert állítólag a mozgás egészséges, de a sportfanatikus tanerő csak alázza, aki nem tud kötélre mászni. Ki lehetne hozni a jót a tantervből, csakis a tanáron múlik minden.
A sok óra tényleg kegyetlen, mert az adatokat veri a fejekbe, amit másnap elfelejt a diák, nem tanítanak se tanulni, se koncentrálni, se az összefüggéseket meglátni. Csak a sok adat...
Elsősorban jó tanárokat kellene képezni, de tudod ennyi pénzért csak a selejt megy el melózni, akit nem vettek fel máshová, vagy a lelkes tanár, akiből sajnos kevés van :(
Soha nem fogod használni a nyelvtant? Szerinted mi alapján beszélsz mindennap? Arról nem is beszélve, hogy ha helyesírási meg nyelvtani hibákkal teletűzdelve fogalmazol meg egy hivatalos levelet, előfordulhat, hogy figyelembe sem vesznek. Ez nem vicc, hallottam már ilyenről történeteket.
Sajnos az élet nem kívánságműsor. De egyszerű: lehet tanulni, be lehet magadat verekedni az országgyűlésbe, és majd te diktálhatod a szabályokat. Addig meg úgyis csak egy lázadozó kisdiák maradsz :-)
Kedves első: Műveltség az a tudás, amelyet sosem fogsz használni az életben.
Második: Oké, hogy kell nyelvtan, de akkor annak ott legyen vége, hogy 1-2 szabály, egy kis helyesírás, fogalmazásírás, és kész. De ne menjünk már bele a főnévi igenév ragozott alakjába. Fogalmazásírás meg azért, mert egy önéletrajz megírásában is segíthet.
Meg amúgy. Mindenki azzal foglalkozzon amit szeret. Tehát akinek kedvence az ének, az énekeljen. akinek kedvence a számtech, technika, annak legyen emelt óraszámban technika óra.
Én hálát adok a jó istennek mindenesetre, hogy már túl vagyok ezen a részén.
Én annyit mondok, lehetne jobban is csinálni a rendszert de mivel ennyi mindent akarnak egyszerre, összefog omlani - szerintem. Túl sokat akarnak egyszerre.
A nyelvtan az nem árt! Én magamon tapasztaltam, hogy nagyon el tud rontani a digitális világ. A dolgozatban, mivel annyira rászoktam msn-en a rövidítésre, hogy egy "h" betűt írtam a hogy helyett a dolgozatba. Fura is volt, mondom valami mintha nem stimmelne... Akkor kaptam észbe, hogy mennyire elfelejtünk rendesen, szépen fogalmazni. Azóta nem rövidítek, csak sms-ben mivel drága és kevés a karakter hozzá.
A rajzóra azért jó a többi közt, mert pihentető. Az ének nekünk szintén pihentető volt általában. Tesin ahogy bírtam kihúztam magam alóla. Ha most lennék sulis, végem lenne. Nem azért mert nem tudom megcsinálni rendesen a feladatokat, hanem mert kipécézett a tanár és imádott szivatni, volt hogy olyanért amiről nem tehetek. Nem úgy hajlik a csuklóm mint másé és tiszta ideg volt, hogy nem bírta a kezem beállítani medicinlabdadobáshoz ahogy ő akarta, ahogy szabályos... Hát annál jobban nem akartam semmit sem csinálni egy idő után.
A laptopot nem támogatom. Eleget nyomatják már így is szerintem otthon. Lehet, hogy könnyebb lenne valamilyen szinten a táska, de már így is mindent gépeken keresztül akarnak intézni. Legalább az maradjon meg hagyományos, de az szerintem is hülyeség, hogy annyi könyvet cipeljenek az órák miatt és a felét néha nem is használják. Én ezt úgy oldottam meg, hogy barátnőm hozta az egyiket, én a másikat. Már is könnyebb volt a táska. Vagy nem vittem és kész, nem érdekelt mit kapok érte.
Kíváncsi vagyok, milyen visszhangja lesz az új rendszernek. Most hogy megkezdődött a tanév, megkérdeznék pár diákot és tanárt, hogy jobb lett e mint volt? Vagy visszasírják...
Nálunk gimibe csak 9. 10. osztályba volt ének, de semmit nem énekeltünk csak a zene történetéről tanultunk, korszakokról, zeneszerzőkről, meg hogy mik azok a hangjegyek, szólamok stb...
Ezek általánoösba is ugyanúgy kellenek de én inkább az elméleti részét erőltetném jobban nem azt hogy ki hogyan énekel, mert tényleg én is feleslegesnek tartom.
A nyelvtan az kell, mégis tudja mi a helyesírás, akkor igéket, meg ezeket, de én inkább úgy tanítanám hogy a beszéd készséget fejleszteném, mert idegen nyelvnél ezek visszaköszönnek csak más nyelven természetesen, és először magyarul tudja a gyerek ha már Magyarországon él.
Az hogy 7 órájuk van, hát istenem, szerintem nem halnak bele, ez felkészítés mert gimibe vagy szakközépbe simán bent lehetnek 8-9 órát is.
A rajz is nagyon fontos a formák meg egyéb dolgok miatt, meg ha valaki tervezőnek készülne vagy tudja mi az a térbeli tárgyak meg ilyen marhaságok tudja hogy kb hogyan kell lerajzolni.
Nos a gyerek maradjon suliban, mert a szülő legalább tudja hol van és nem csavarog összevissza, én ezzel a 4 óráig kötelező bent léttel is egyet értek, csak azzal nem hogy felesleges órákat tartanak. Én hasznosabb dolgokat tanítanék a gyerekeknek amit tényleg az életen is használnának majd a későbbiekben, és én inkább ha már heti 5 tesi van akkor visszaállítanám heti 2-3 óra kötelező tesire, és a délutánra pedig szerveznék mindenféle sportoktatást amit a gyerek szabadon választhat és azzal elüti az idejét majd amikor hazamegy akkor megtanul és ennyi. Készen lesz 6 kor, és? Én van amikor este 8 ig is tanultam általánosba igaz hulla fáradt lettem addigra de örültem neki hogy már akkor felkészítettek erre, mert a gimi még keményebb volt, plusz a bejárás is ami majdnem 1 óra utazást igényelt, és legalább megtanultam beosztani az időmet. Igaz volt amikor gimibe már délután 1 kor végeztünk és fél 3 kor már otthon voltam, megtanultam és 5-fél 6 körül már szabad voltam de ezt behoztuk mert utána volt olyan nap amikor délután 4 kor végeztem fél 5 ös busszal mentem haza hazaértem 6 ra mert már csak olyan járat volt ami még 3 falun ment keresztül ami még plusz 20 percet vett igénybe, a buszon letudtam az elméleti tanulást, otthon csak az írásbelivel kellett foglalkozzak este 8 kor készen voltam, vacsi, fürdés, és ennyi.
Azzal viszont teljesen megértelek hogy könyvet minek cipeljen, én gimibe csak magyar és történelem könyveket vittem a suliba, többi tárgyból nem mert így is a füzetbe írtuk le az anyagot és a tanár is kérte hogy füzetből készüljünk inkább. Matekból a tanár mindig lediktálta az anyagot és ennyi.
Ez a bedigitalizálás meg hülyeség mert lehet hogy van még olyan akiknek nincs otthon számítógépük és sokaknak valószínű ez bonyolult lenne plusz Magyarországon élünk ahol ez úgysem működne, pedig jó lenne, de én inkább azt csinálnám hogy a könyvek helyett én az iskolával csináltatnék jegyzeteket amit a tanár személyesen állít össze és mindig kiadja akkor a diákoknak amikor az adott anyag részt veszik, mert szerintem így egyszerűbb lenne.
Vagy azt csinálnám hogy minden iskolába minden diáknak biztosítanék szekrényt arra az esetre hogy tudják hol tárolni dolgaikat, tesi cucc, könyvek meg egyéb otthon nem feltétlen szükséges holikat, minthogy cipekedjenek, és csak azt vigyék haza ami feltétlen szükséges, mert így kicsi az esélye annak hogy otthon marad valami könyv és ha esetleg kell előveszi óra előtt és ennyi, majd óravégén visszarakja. Csak ugye erre is pénz kellene. Mert a gimibe nálunk csak az utolsó évbe jutott el az iskola arra a szintre hogy szekrényeket biztosítson, de persze az sem jutott mindenkinek, csak néhány diáknak és ők is a padtársukkal osztották meg az egy szekrényt.
Valamilyen szinten megértelek, valamilyen szinten nem. Én is ezt az egész rendszert hagynám és átalakítanám úgy hogy minden lényeges meglegyen.
Hát tényleg nem normális általánosban.
Meg a mindennapi tesi óra- aki kitalálta, azt kéne
minden nap tornázni küldeni! Akkor biztos másképp gondolkodna
6-7. osztályban tudja mivel akar foglalkozni???????
Hadd kérdezzem már meg, hogy melyik évjáratban vagy, mert guten morgen, ma a fiatalok rohadt mód nem tudják! Ha azt mondod 40-es ill. a feletti, én abszolúte elhiszem neked, hogy te tudtad mi akarsz lenni, de ők nem, nagyon nem! Még 18 évesen sem! Totális kilátástalanság van náluk, a jövőkép teljes hiánya, ami rájuk jellemző, fogalmuk sincs arról, hogy mihez kezdenek majd az életben, hogy miből fognak megélni. Nem tudják mi az a felelősség, s nem is akarják megtudni, nem tudják mi az az önállóság, s görcsösen menekülnek az élet elől. Szerinted, mikor zsinórban a 2. diplomájáért "küzd" egy fiatal, az mi, ha nem egyfajta menekülés? Az nem tudásszomj, nem szorgalom, mert 1 diploma is elég ahhoz, hogy jól keress, ha van hely számodra! S igazuk van, én is ezt tenném a helyükben, ma, ebben az országban.
Értem én, hogy mit akarsz mondani, de én is abba a táborba tartozom, aki nem vitatja ezeknek a dolgoknak a szükségességét. A módszer, no azzal már vannak gondok. Aláírom, hogy sokszor kimondottan baromságokat erőltetnek, mint amivel példáloztál is, erőltetik a rajzot, mikor nincs készség, ez teljesen felesleges. Mi rajzórán a szobrászat, a festészet történelmét tanultuk, s abszolút nincs köze a szakmámhoz, sosem fogok ezekből az információkból profitálni, de egy pillanatig nem bánom, hogy megtanultam, mert ennyivel is több ember vagyok s az sem érdekel, ha ezt senki nem értékeli, nem tudja rólam rajtam kívül. S ezt akkor érti meg az ember, mikor már mondjuk úgy "nincs benne" ebben az egészben, mikor már megszerezte azt a tudást, s túl van annak nehézségein, s volt idő, hogy leülepedjen.
A könyv az üzlet, a PDF/epub lopható! Amerikában már van ez irányban törekvés, de ők ugye nem úgy vannak bekötve, ahogy mi, ha érted miről beszélek.
Ált. iskolában, ha jól tudom most már bent kell maradni délután, ez így jó, abszolút jó döntésnek tartom. Ne a szülő foglalkozzon a gyermek házi feladatával, mert sokszor már hozzá sem tud szólni a témához, türelem kéne, hogy előszedje a tudást valahonnan mélyről, de az meg ált. meló után nem nagyon van. A tanár meg nyilvánvalóan benne van a témában, sokkal könnyebben tud segíteni a gyereknek.
Testnevelés óra, igen, arról szólna, hogy a gyermek mozogjon, s tegye ezt azzal, amit szeret, foci, kosár stb. Csak van amelyik leül, mert nem akar csinálni semmit sem, azt pedig be kell vonni valamelyik tevékenységbe, de ezt már úgy hívják a demokráciában, hogy kényszer, nem igaz? Hidd el, hogy bőven vannak olyanok, akik egészen egyszerűen semmit sem akarnak csinálni, nem szeretnek semmit sem, ami mozgással jár! Szóval valahogy muszáj mozgásra bírni, mert ez a lényege a testnevelés órának, de azt aláírom, hogy azzal kellene eltölteni, amit a gyerekek szeretnek csinálni, mi nálunk így is volt, egyetlen egy órán sem voltak talajgyakorlatok meg hasonló hülyeségek.
Ez nem így működik, hogy ki mit szeret jobban, mert abból hatalmas bajok lehetnek. Ha egy gyereknél észreveszik gyermekkorában, hogy teszem azt jó matekból, attól még meg kell tanulja az irodalmat is, nem lehet ennyire beállítva egy valamire, mert akkor a számokat ismeri, a betűket csak F-ig, mert addig "megy" a hexa? Hát ezt így nem lehet. Nyilván ezt nagyon lesarkítottam, de ha ennyire úgymond modulra állítják be az embert, akkor az félúton van a majomhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!