Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi lenne ha 45 perc helyett...

Mi lenne ha 45 perc helyett 30 perces órák lennének a suliban?

Figyelt kérdés
érveket mellette, és ellene.
2011. nov. 19. 20:40
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
és mondjuk így lenne egy nap 9-10 óránk. Mit gondoltok erről
2011. nov. 19. 20:42
 2/11 anonim ***** válasza:
Sokszor még a 45 perc is kevés az anyag megtárgyalására. 30 perc az nem elég semmire.
2011. nov. 19. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
nem elég 30 perc (én is diák vagyok,és néha belehalok a 45 percbe, óráknak tűnik) Míg lemegy a jelentés, hiányzók beírása, csend lesz az 5 perc, felelés 10 perc, házi ellenőrzése, előző anyag átbeszélése stb... ha ebbe belegondolsz rájössz,h 45 perc is kevés (az tény,h az ember egyhuzamban max 45 percet tud koncentrálni, ezért egyetemen néhány tanárunk 45 perc után tart 5 perc pihit)
2011. nov. 19. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

próbálj csak meg végigülni az egyetemen egy másfél órás dögunalom előadást szünet nélkül.

volt, amikor visszavágytam a gimibe, ott legalább tényleg azt tanította a tanár, ami a tantervben van, és nem kalandozott az őskortól napjainkig 5féle témában :)


valóban kevés néha a 45 perc, viszont ennyi idő után a figyelem lankad, és nem lehet olyan eredményes órát tartani. pláne, hogy manapság az órák fele a fegyelmezéssel megy el. ha talán a diákok is kicsit érettebben és közreműködőbben állnának az anyaghoz, és ahhoz hogy az a csóró tanár valami értelmet próbál a fejükbe verni, akkor talán megvalósítható lenne.

a mai viszonyok mellett ez elképzelhetetlen.


nem vagyok, és nem is leszek középiskolai tanár, de nagyon tudom őket sajnálni, amikor arról mesélnek, hogy milyen tiszteletlenek a diákok, és mennyire tojnak bele az egészbe. a dolgot tetézi, hogy szinte rosszabbul keresnek mint egy takarítónő.... :(

2011. nov. 19. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Néhány országban másfél órás tanórákat tartanak, nem véletlen. Minek 10 részre darabolni a napot, ha 4-5 kölünböző órában meg lehet tartani?

És abba belegondoltál, hogy 6 helyett 9db 30perces órával 3*10 perccel tovább tartana az iskola? Vagy legyenek 7,5perces szünetek?

2011. nov. 19. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Nem tetszik az ötlet. Egyrészt sok idő elmegy az adminisztrációval, órakezdéssel (amíg mindenki leül a helyére, hiányzók, felelők, stb.), másrészt az anyagra rá kell koncentrálni, és az sem történik meg azonnal. Esetleg úgy tudnám elképzelni, hogy legyen egy óra 60 vagy 90 perces, de szünetekkel tagolt.

Bár ilyen szempontmól még mindig a 45 perces óra a jó, ugyanis az ember nem 45, hanem 20 percig tud koncentrálni. Érdemes megfigyelni egy jó tanárt: úgy építi fel az óráját, hogy a felénél legyen egy pár perces kitérő, "szünet", amikor másról beszél, hogy az ember agya szusszanjon egy kicsit. Mondjuk elmond egy sztorit, ami nem az anyaghoz kapcsolódik, vagy hagyja az osztályt vitázni egy kérdésen. Volt egy tanárunk, aki mindig szólt, hogy most fel lehet állni egy percre, fej- és karkörzéseket végezni.


A lényeg, hogy a 30 perces órának nem lenne értelme. 45 perces óránál 20+15 perc aktív munka folyik, 30 percesnél ez csak 20 perc lenne (tanár legyen a talpán, aki az utolsó öt percben újra fel tudja venni a fonalat és valami értelmes, kerek dologról tud beszélni), tehát vagy sokkal kevesebb idő jutna a tananyagra, vagy sokkal tovább kellene bent maradni az iskolában.

2011. nov. 19. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

itt több szám is elhangzott, hogy az ember mennyi ideig képes koncentrálni. A dolog viszont az, hogy az ember annyi ideig képes koncentrálni, amennyit megszok az agya, ugyanis a koncentrációkészség ugyanúgy fejleszthető (fejlesztendő) képesség, mint mondjuk az, hogy hány fekvőt tud lenyomni valaki (értelemszerűen vannak felső korlátok, de 45 percre simán fel lehet tornázni a normál emberek figyelmét).

Ha 30 perces órákat tartanak, akkor arra állnak rá, és akkor unalmas óra esetén az a 30 perc fog ugynannyira hosszúnak tűnni a gyerekek számára, mint a 45.

Szóval már csak ezért se lenne jó ötlet 30ra levinni

2011. nov. 19. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Minálunk bizonyos alkalmakkor előfordul, hogy pár napig rövidített órarendünk van, 30 perces órákkal, 5 perces szünetekkel. Én mint diák kellemesebbnek találtam, persze csak a saját szemszögemből.

Nemtudom máshol hogy van ez, de minálunk a jelentés ha a fél osztály hiányzik, akkor sem tart tovább 1 percnél.

Az anyagot a tanár az órán a legkevésbé sem tanítja meg, hanem csak bemutatja és feladja. Megtanulni mindenkinek otthon kell. Ahhoz hogy az anyagot a diák még az órán tartósan megjegyezze tarthatunk akár 2 órás órákat is akkor sem fog menni (márcsak a figyelem lankadása miatt sem).

Szerintem az lenne az előnye hogy így kb napi 30-35 helyett 45-50 órája lenne a diákoknak melyek még ha rövidebbek is, egy héten akkoris több alkalma van a tanároknak házit adni. Viszont mivel kevesebb idő jut a házi ellenőrzésére, és az anyag átbeszélésére, ezért a tanárok arra kényszerülnek, hogy egyszerre kevesebb házit adjanak, ami így könnyebben megtanulható.


napi 4-5 órát tartani azért gond, mert az heti 20-25 órát jelent. Gimnáziumban asszem kb 13 (Angol, német, matematika, irodalom, nyelvtan, töri , földrajz, biosz, kémia, fizika, info + ének, rajz ) tantárgy van, ha ezek csak 2x lennének egy héten az heti 26 órát jelent, ha az utsó 2-t leszámítjuk amiből elég heti 1 óra akkor 24.

Heti 2 angollal, némettel, matekkal pedig sehova nem lehet eljutni.


Amugy meg napi 9 db 30 perces tanóra 5 perces szünetekkel alig 5 és negyed óra iskolában ülést jelent, pont hogy egy 30 perccel korábban végeznénk.


Lényegében ezzel pont ezt a "fej és karkörzéses szüneteket" váltanánk ki ezzel. Sajnos én még nem találkoztam olyan tanárral, aki ilyesmivel , vagy egy kikapcsoló történettel felezte volna el az órát. Az ilyen nem fán terem, ezért is lenne jó ez az egész rövidített órás tanterv, mivel ha a tanár nem tart az óra felénél kitérőt, kis "szünetet" (márpedig általában nem tart) , akkor majd a csengő megteszi helyette.

2011. nov. 19. 23:27
 9/11 anonim ***** válasza:

Szerintem nem jó ötlet. 45 perc nem vészesen sok, főleg, hogy van benne jelentés, naplóírás, felelés, ismétlés.


Tudom, hogy nem érint, de egyetemen pl 90 perc az alap. Nincs szünet, és hozzá lehet szokni. Léteznek 3x45 perces előadások is szünet nélkül, azért ott már mi is bomlunk.


Személy szerint a legdurvább eddig nekem a 310 perc számvitel 3 részben, 2 tíz perces szünettel. Végig feszült figyelmet igényel és kb másra nincs is erőm aznap.

2011. nov. 20. 03:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:
áá igy is 7 órára kell készulnom, nem hogy 10 re....meg még kibirom azt a 45 percet, az eleje ugyis eltelik, a végén meg néha jelzonél is elengednek .:D
2011. nov. 20. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!