Miért került bevezetésre, hogy alsó tagozatban nem buktatnak? Ha egy gyerek ötödikes korára sem tud rendesen írni és olvasni, akkor mit lehet tenni?
az oktatási rendszerek szerten a világon mások és mások, de alapvetően a két véglet között ingadoznak. A két véglet (kb.) amerika és japán.
A zamerikai rendszer gyakorlatilag nem követel semmit. Szinte nulla tudással ki lehet kerülni. Ez látszólag rossz, de ez a rendszer azt is megengedi, hogy ha valami valakit érdekel, van valami, amiben jó, akkor abban nagyon jó tud lenni, mert semmi mással nem kell foglalkoznia. Meg is lehet nézni, rengeteg olyan van, aki 18-20 évesen már 2 diplomával rendelkezik, mert csak azzal kellett foglalkoznia.
A japán ennek pont az ellentéte. Nagyon nagy követelmény minden területen. Az általános képességű embernek is meg kell feszülnie, hogy mindenben teljesíteni tudjon. Az átlagos műveltségű ember tájékozott, sokkal tájékozottabb, mint pl. nálunk egy átlagos ember, az amerikaihoz képest meg aztán különösen, de nincsenek olyanok, akik egy területen kimagaslóak lennének, mert nem volt idejük azzal foglalkozni, amiben igazán jók lehettek volna.
(emlékezz vissza, mennyi olyat kellett megtanulnod, amire aztán többet sosem volt szükséged, hogy ezt jónak tartod-e vagy sem, az már egyéni értékelés kérdése, de az biztos, hogy ha ezekkel nem kellett volna foglalkoznod, akkor lehet most valami másban lennén nagyon jó)
A nem megbutatásnak egyébként ehhez semmi köze. Az arra épül, hogy ezidáig az volt a rendszer, minden év végére egy bizonyos szintet el kellett érni. Ha ez nem volt meg, akkor évet ismételt. Ezzel két hatalmas baj van. Az egyik, hogy azokban sem tudott fejlődni, amiben esetleg tudott volna, a másik, hogy kirángatták az eddigi közegéből, más osztály, gyakran más tanárok és így kellett jobb teljesítményt nyujtania, mint korábban. Ez sem biztos, hogy olyan nagy ötlet...
Egyébként, ha már ilyen direkten is rákérdeztél, bizonyos értelemben igen a válasz, funkcionális analfabétákra van szükség. De ebben nincs semmi rosszindulat. Egy jól működő társadalomban kell kb. 10% értelmiségi-vezető réteg. A többinek dolgozniuk kell, mozgásban tartani az országot. A mostani rendszer, hogy iszonyatos mennyiségű gimnáziumi tanuló, meg egyetemista van, az minden szempontból katasztrófa. egyrészt nincs aki dolgozzon, másrészt rengeteg pénz emészt fel az oktatási rendszer gyakorlatilag feleslegesen. (csak gimnáziumi érettségivel semmivel nem jobb munkaerő valaki, mintha csak 8 általánosa lenne, csinált volna inkább szakiskolát, a diplomás munkanélküliekről és pályaelhagyókról nem is beszélve)
egyrészt az én kicsi világomban 6-12 éves gyerekeket nem szokás elrettenteni. nem is értelek.
másrészt a probléma megoldásában, hogy valamit nem sikerült elsajátítania a megbuktatás egyrészt nem segít, másrészt a többi tanulásában, ami esetleg megy neki, törést okoz.
gyakorlatilag egy besült blöff, amit így védeni próbálsz.
Kedves 19:06!
Kifejtenéd?
Vagy logikusan érvelni nem tanított meg ez a nagyszerű iskolarendszer?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!