Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért került bevezetésre,...

Miért került bevezetésre, hogy alsó tagozatban nem buktatnak? Ha egy gyerek ötödikes korára sem tud rendesen írni és olvasni, akkor mit lehet tenni?

Figyelt kérdés
Ez nem is a diák hibája vagy bárki másé, hanem a rendszeré. A buktatás nem a gyerek ellen volt, hanem érte: azért, hogy mikor feljebb lép, akkor megértse, hogy hogyan épülnek egymásra a dolgok. Ha nem lehet buktatni alsóban, akkor hogy tudják a tanítók biztosítani, hogy legalább elégséges szinten elsajátítsák az alapokat a tanulók? Már akkoriban is komoly gondok voltak, mikor lehetett buktatni, mert sokan mégsem tették meg, mikor nagyon is indokolt volt, de most már végképp tönkretették az oktatási rendszert. Ha nincsenek meg az alapok, nincs mire építeni. Miért nem változik meg ez a rendszer? Vagy az a cél, hogy minél több legyen a funkcionális analfabéta?
2009. márc. 26. 09:17
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
88%
Kimondtad a lényeget. A buta emberekkel könnyű azt csinálni, amit akarnak. A birkák mindig mennek a vezérkos után és nem kérdezik, miért. A társadalom lenyomorítása a kultúra és a sport iönkretételével nagyon egyszerűvé válik. Itt, ebben az országban bizony ez a cél, kár, hogy kevesen látják.
2009. márc. 26. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
81%
Bocs a hibáért, "tönkretételével" akartam írni, de közben egy baba szopizik az ölemben, így nehezebb írni.
2009. márc. 26. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszod! De ha ez így van, akkor miért nem tesznek azok valamit, akiket tényleg érdekel a fiatalság sorsa? A kerettantervet sem a nagykutyák találták ki, profi felsőoktatásban is professzorként dolgozó emberek vannak felkérve arra, hogy (elvileg) javítsák az oktatás színvonalát, tehát ők tudják, hogy mit tesznek. Nekik mi okuk van arra, hogy tönkretegyék a következő generációt? Etikátlan, amit csinálnak. Semmi esély sincs arra, hogy a tanároknak ilyen jellegű kérdésekbe beleszólásuk legyen? Pl. miért nem lehet egy országos felmérést készíteni a tanárok körében az ilyen égető problémákról és az eredmények tükrében cselekedni?
2009. márc. 26. 10:20
 4/19 anonim ***** válasza:
100%

az oktatási rendszerek szerten a világon mások és mások, de alapvetően a két véglet között ingadoznak. A két véglet (kb.) amerika és japán.

A zamerikai rendszer gyakorlatilag nem követel semmit. Szinte nulla tudással ki lehet kerülni. Ez látszólag rossz, de ez a rendszer azt is megengedi, hogy ha valami valakit érdekel, van valami, amiben jó, akkor abban nagyon jó tud lenni, mert semmi mással nem kell foglalkoznia. Meg is lehet nézni, rengeteg olyan van, aki 18-20 évesen már 2 diplomával rendelkezik, mert csak azzal kellett foglalkoznia.

A japán ennek pont az ellentéte. Nagyon nagy követelmény minden területen. Az általános képességű embernek is meg kell feszülnie, hogy mindenben teljesíteni tudjon. Az átlagos műveltségű ember tájékozott, sokkal tájékozottabb, mint pl. nálunk egy átlagos ember, az amerikaihoz képest meg aztán különösen, de nincsenek olyanok, akik egy területen kimagaslóak lennének, mert nem volt idejük azzal foglalkozni, amiben igazán jók lehettek volna.

(emlékezz vissza, mennyi olyat kellett megtanulnod, amire aztán többet sosem volt szükséged, hogy ezt jónak tartod-e vagy sem, az már egyéni értékelés kérdése, de az biztos, hogy ha ezekkel nem kellett volna foglalkoznod, akkor lehet most valami másban lennén nagyon jó)


A nem megbutatásnak egyébként ehhez semmi köze. Az arra épül, hogy ezidáig az volt a rendszer, minden év végére egy bizonyos szintet el kellett érni. Ha ez nem volt meg, akkor évet ismételt. Ezzel két hatalmas baj van. Az egyik, hogy azokban sem tudott fejlődni, amiben esetleg tudott volna, a másik, hogy kirángatták az eddigi közegéből, más osztály, gyakran más tanárok és így kellett jobb teljesítményt nyujtania, mint korábban. Ez sem biztos, hogy olyan nagy ötlet...


Egyébként, ha már ilyen direkten is rákérdeztél, bizonyos értelemben igen a válasz, funkcionális analfabétákra van szükség. De ebben nincs semmi rosszindulat. Egy jól működő társadalomban kell kb. 10% értelmiségi-vezető réteg. A többinek dolgozniuk kell, mozgásban tartani az országot. A mostani rendszer, hogy iszonyatos mennyiségű gimnáziumi tanuló, meg egyetemista van, az minden szempontból katasztrófa. egyrészt nincs aki dolgozzon, másrészt rengeteg pénz emészt fel az oktatási rendszer gyakorlatilag feleslegesen. (csak gimnáziumi érettségivel semmivel nem jobb munkaerő valaki, mintha csak 8 általánosa lenne, csinált volna inkább szakiskolát, a diplomás munkanélküliekről és pályaelhagyókról nem is beszélve)

2009. márc. 26. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 A kérdező kommentje:
11:11:A buktatás megléte szerintem jó elrettentő eszköz volt, mert a pótvizsga lehetősége meg volt, tehát, ha valaki azon átment, akkor továbbra is a régi osztályába járhatott, aki pedig nem ment át a pótvizsgán, szerintem nem is állt készen arra, hogy tovább menjen, hisz nem is egy lehetőséget kapott. A pótvizsgára tanultak legalább és nem volt ellazáskodva a dolog, hogy tök mindegy, hogy mit csinálok év közben, úgyis megyek tovább.
2009. márc. 26. 11:18
 6/19 anonim ***** válasza:
Igen. Az a cél.
2009. márc. 26. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
76%

egyrészt az én kicsi világomban 6-12 éves gyerekeket nem szokás elrettenteni. nem is értelek.

másrészt a probléma megoldásában, hogy valamit nem sikerült elsajátítania a megbuktatás egyrészt nem segít, másrészt a többi tanulásában, ami esetleg megy neki, törést okoz.


gyakorlatilag egy besült blöff, amit így védeni próbálsz.

2009. márc. 26. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 A kérdező kommentje:
Szerintem meg aki már olyan szintre jut, hogy meg kell buktatni, az már azt jelenti, hogy egy bizonyos tárgy azévi anyagát semmilyen szinten nem tudta elsajátítani. Éppen az olyan emberek miatt tartunk ott, ahol tartunk, akik azt gondolják, hogy az iskolában minden nemű fegyelmezést tiltani kell. Felhívom a figyelmedet arra, hogy 12 éves gyerek ált. már 6-dik osztályos, nem 4-dikes. A gyerekekbe pedig már el kell kezdeni abba a korba el kell kezdeni valamilyen felelősségérzetet nevelni. Szóval te kis álomvilágban élsz, ahol mindenki tökéletes. A valóságban persze ez nem megy.
2009. márc. 26. 16:19
 9/19 anonim ***** válasza:
48%
Kedves 14.54-es, a te kicsi világod elég gáz... Az ilyen emberek miatt jut oda ez az ország, ahová épp tartunk.... No comment.
2009. márc. 26. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
76%

Kedves 19:06!


Kifejtenéd?

Vagy logikusan érvelni nem tanított meg ez a nagyszerű iskolarendszer?

2009. márc. 26. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!