Minek olyan tantárgyak az iskolába, mint a fizika és a kémia?
nem sok értelmét látom, ugyanis általános műveltség ide vagy oda, soha a büdös életbe nem fogjuk használni, kivéve aki ilyen területen szeretne dolgozni, de az nyilván akkor menjen olyan iskolába. csak lerontja az átlagot teljesen, hiába akarja bárki bármennyire megtanulni, aki nem érti meg, nem tud jó lenni belőle.
és ugyanez van a matekkal is. kell a matek, de nem olyan szinten, ahogy egyes gimnáziumokban oktatják.
Nagyon-nagyon szubjektív, hogy minek mennyi értelme van.
Engem is zavart ez a dolog középiskolában, csak éppen a magyarral, meg a törivel (meg az énekkel, rajzzal, egyéb töltelék tárgyakkal) összefüggésben.
(Egyébként én fenntartom, hogy a mateknak és a természettudományoknak sokkal több értelme van a való életben, mint a magyarnak és a törinek, de ez csak egy vélemény.)
Amúgy meg annak nagyon kényelmes, aki nem vágja a természettudományokat. Max. 3 évig kell tanulni bármelyiket is, ilyen heti max. 2 órában, de sokszor ennyi ideig sem. Aztán el is lehet felejteni, mert érettségizni nem kötelező belőle. (Na jó, matekból, de aki azon megbukik, az tényleg hülye.)
Közben a magyart meg a törit 4 évig nyomják, magyart 4-4-4-5 órában, törit 2-2-3-3 órában, aztán kötelező érettségi is van. Sokkal nagyobb szívás, hidd el.
Azért kell, hogy ne maradj ilyen kis buta, mint most vagy.
Tanuljál és ne rinyálj!
Szerintem meg annyiban tényleg igaza van a kérdezőnek, hogy nem lenne szükséges mindekinek annyira elmélyednie azokban a tantárgyakban, amikre úgy érzi, hogy nem lesz később szüksége. És ha jól tudom, ezt néhány országban már felfogták, és így alakították ki a tantervet.
Nincs mindenkinek szüksége rá, hogy teljesen elmélyedjen a kémia rejtélyeibe, másnak meg arra, hogy verseket elemezzen.
Szerintem a normális megoldás az lenne, ha úgy lennének a tantárgyak már középiskolában is, mint egyetemen. Lennének kötelező tárgyak, pl matek, magyar, idegennyelv, történelem, és lennének kötelezően választható tárgyak, tehát vagy biosz, vagy kémia, vagy fizika, vagy föci, ezekből kettő pl mindekinek, és lennének a szabadon választhatóak, kit mi érdekel, rajz, tesi, ének, stb...
És én még azt is beveztném, hogy mindenki járjon vmilyen sportfoglalkozásra minimum két naponta, délutánonként.
Na, ehhez mit szóltok?
Az utolsónak írom, hogy igaza van.
De épp arra próbáltam rávilágítani az előbb, hogy a természettudományokból már így is csak annyit kapnak a diákok, amennyi a minimális. Fizika és biológia 3 év, kémia 2 év, mindegyik heti 2 órában. Nem olyan súlyos. Ezzel szemben leírtam, magyarból és töriből milyen indokolatlan mennyiséget akarnak a diákokra zúdítani. Erre jön rá, hogy az utóbbi két tárgyból kötelező az érettségi, az előbbi háromból nem.
Tehát az ötleted már az egyik irányba megvalósult, így viszont egy elég torz rendszer alakult ki. Annak, aki nem szereti a természettudományokat, van választása, annak, aki a humán tárgyakat nem szereti, annak nincs.
Éppen ezt kéne teljesen megreformálni a rendszert, hogy tényleg az legyen, hogy mindenki azt tanulja leginkább, amit szeretne, és nem azt, amit ebben az országban több száz éve hagyományos, csak értelme nincs.
A kétnaponta sportra járással nem értek egyet. Nekem utolsó két gimnáziumi évemben heti 33 órám volt (előtte sem sokkal kevesebb), ha erre még rájött volna ez a dolog, akkor konkrétan semmi időm nem lett volna. Tanulni még esetleg, csakhogy az embernek magánélete is van, még akkor is, ha diák.
Amúgy meg milyen megfontolásból vezetnéd ezt be?
Én ezzel nem értek egyet. (Mármint az utolsó előttivel).
Igen is kell egy alap kémiából is, fizikából is, földrajzból is meg minden másból.
Elég durva lenne, ha az égvilágon semmit nem tudnék pl föciből, mert én azt éppen nem választottam. Ráadásul a gimi alatt sokat változhat egy embernek az érdeklődése.
Az alapokat megkapná az ember általánosban, szerintem elég lenne. Esetleg első-két évfolyamban középsuliban.
Nálunk egyébként nagyon hasonló volt a rendszer nyolcosztályos gimiben. Csak sajnos a kis osztálylétszám miatt, pl. nem választhattunk akármilyen fakultációt, de nálunk már 11.-ben is kevesebb féle óra volt, aztán 12.-ben még kevesebb, az érettségi és felvételi tárgyakra készültünk leginkább. Az a lényege a 8osztályos oktatásnak is, hogy nem vettünk semmilyen anyagot kétszer. Egyszer tanultunk az ókorról, Petőfiről, nem általánosban is, és aztán középsuliban is...
Én pont ezért gondoltam, hogy a sport is beleférne az időbe, mert nekünk nem volt ilyen nagy óraszámunk szerintem, bár már rég volt, nem emlékszem, lehet volt...25 óra tuti, de volt olyan nap is, mikor 8óránk volt, szóval szerintem megvolt a 30feletti óraszám nálunk is. De azért nem volt az annyira vészes. És azért tettem még bele ezt az ötletemet, mert sajnos én sem voltam rákényszerítve a rendszeres sportra, és így nagyon elkényelmesedtem...
Hat tárgyból érettségiztem (a két választott biológia és fizika volt, a biosz emelt szinten), még sem haltam bele abba, hogy meg kellet tanulnom a törit és a magyart is.
Nehogy már egy középiskolás gyereknek ekkora problémát jelentsen.
Ráadásul az a vicces, hogy mindig a humánosok rinyálnak emiatt. Pedig nekik csak matekból kell leérettségizniük, míg nekem ott volt a magyar, a töri és a nyelv is.
Nehogy már belehaljanak.
"És Te tudtad 14 évesen már, hogy hova mész egyetermre? Elég sokan még hétfőn se tudták. "
Ez elég szomorú. Az ilyeneknek nem kellene bejutnia a felsőoktatásba, akik még a jelentkezés napján sem tudják hova is szeretnének menni...
Üdv, egy egyetemista.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!