Szerintetek vissza kéne hozni a közoktatásba a filozófiát kötelező tantárgyként?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jelen pillanatban semmi értelme. Osztályonként maximum 1-2 gyereket fogna meg, akár gimnáziumban is. Az én gimimben néhány osztálynan talán magasabb lenne az érdeklődők aránya, és akik megértenék, de nem látom sok értelmét. Ha nem értik meg, akkor felesleges. Az óraszámok sem igazán teszik lehetővé. Ha még behoznák a filozófiát is, akkor nálunk már 8. vagy 0. óra lenne, annyi kötelező óránk van.
Az oktatás rendszerén kéne módosítani, 1-2 kivétellel nem igazán működőképes sajnos (úgy általában). Ezzel az a baj, hogy nem csak a gyerek vagy a munkáltató szívja meg, mindenre kihatással van. A társadalomra, a politikára, az emberek egészségére stb. Nem hinném, hogy most a filozófia lenne a legnagyobb problémánk. Nem sokra menne vele a gimik nagy része.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Semmiképp. A filozófia a felsőoktatásban is egy fakultatív, azaz kreditpontért felvehető műveltségi tárgy. Ókori, középkori, reneszánsz történelemből - részben az apróbetűs, kiegészítő tananyag részeként - tanulnak a diákok Descartes-ról és társaikról, amennyit az általános műveltségben tudni kell.
Ennél - a jelenleg tanított rengeteg, brutálisan sok elméleti ismeretanyag mellett, illetve részben talán helyett - sokkal fontosabb, gyakorlati haszonnal bíró dolgokat (is) kellene tanítani, pl. alapvető háztartási ismereteket.
Párom Ausztriában babysitterkedett évekig, most az elmúlt hetekben hagyta abba. Ott tanítják a 7.-8. évfolyamot alapvető kajákat tudni megfőzni, alapvető barkácsolási dolgokat, mit kell csinálni, ha kimegy a biztosíték stb.
Ez sokkal fontosabb lenne, mint Descartes, Diderot, Rousseau, vagy akár bármelyik ókori görög filozófus.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#5: a 7-8. évfolyamos követelményeknek mi köze ahhoz a gimnáziumi tananyaghoz, ami egyébként egy rakás tantárgyban visszaköszön?
És még egyszer: a filozófia oktatásáná nem lenne kötelező teljesen filozófiai eszméket korszakokon keresztül átvenni. Bőven elég lenne egy-egy témakör (pl. mi számít tudománynak, mi a valóság, mitől erkölcsileg helyes valami stb.), korszaktól függetlenül viták, kooperatív projektek, esszék stb. feldolgozásában.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nyilván kellene, de csak úgy lenne értelme, ha kompetens is a tanár, havyják a gyerekeket fejlődni, nem csak magolnak.
Ha nem tanítanak humán tantárgyakat, nem fejlődik a kritikus gondolkozási készségek.
Ez lenne az érteleme a filozófiának, a magyarnak is. Hogy tanuljanak gondolkozni a gyerekek, érvelni egymás ellen, megvédeni egy nézőpontot.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!