Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Szerintetek vissza kéne hozni...

Szerintetek vissza kéne hozni a közoktatásba a filozófiát kötelező tantárgyként?

Figyelt kérdés
És miért kéne vagy nem kéne?

febr. 1. 09:58
A kérdező szavazást indított:
Igen
Nem
23 szavazat
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk volt filozófia, érdekes volt, de népszerűtlen.
febr. 1. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%
Mondanám, hogy igen, de a filozófia annyira nehéz és bonyolult, hogy a közoktatásnak eddig is beletört a bicskája. Ezért inkább a filozófiai etikát tuningolnám fel modern alkalmazott (orvosi, politikai stb.) etikával, és abból csinálnék egy normális tárgyat.
febr. 1. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
92%
Mindenképp. A filozófia segít a kritikus gondolkodásban és abban, hogy az egyes diszciplínákon túllépve, atfogóan lehessen értelmezni dolgokat. Mindkettőre nagy szükség van munkában is.
febr. 1. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
77%

Jelen pillanatban semmi értelme. Osztályonként maximum 1-2 gyereket fogna meg, akár gimnáziumban is. Az én gimimben néhány osztálynan talán magasabb lenne az érdeklődők aránya, és akik megértenék, de nem látom sok értelmét. Ha nem értik meg, akkor felesleges. Az óraszámok sem igazán teszik lehetővé. Ha még behoznák a filozófiát is, akkor nálunk már 8. vagy 0. óra lenne, annyi kötelező óránk van.

Az oktatás rendszerén kéne módosítani, 1-2 kivétellel nem igazán működőképes sajnos (úgy általában). Ezzel az a baj, hogy nem csak a gyerek vagy a munkáltató szívja meg, mindenre kihatással van. A társadalomra, a politikára, az emberek egészségére stb. Nem hinném, hogy most a filozófia lenne a legnagyobb problémánk. Nem sokra menne vele a gimik nagy része.

febr. 1. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
34%

Semmiképp. A filozófia a felsőoktatásban is egy fakultatív, azaz kreditpontért felvehető műveltségi tárgy. Ókori, középkori, reneszánsz történelemből - részben az apróbetűs, kiegészítő tananyag részeként - tanulnak a diákok Descartes-ról és társaikról, amennyit az általános műveltségben tudni kell.

Ennél - a jelenleg tanított rengeteg, brutálisan sok elméleti ismeretanyag mellett, illetve részben talán helyett - sokkal fontosabb, gyakorlati haszonnal bíró dolgokat (is) kellene tanítani, pl. alapvető háztartási ismereteket.

Párom Ausztriában babysitterkedett évekig, most az elmúlt hetekben hagyta abba. Ott tanítják a 7.-8. évfolyamot alapvető kajákat tudni megfőzni, alapvető barkácsolási dolgokat, mit kell csinálni, ha kimegy a biztosíték stb.

Ez sokkal fontosabb lenne, mint Descartes, Diderot, Rousseau, vagy akár bármelyik ókori görög filozófus.

febr. 1. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
71%
5. Járni, kakilni, zuhanyozni, fogat mosni nem kellene gimikben tanítani? 🤡
febr. 1. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
100%
Hát, jó lenne, de ennek ma már sajnos semmi realitása. Amíg egyre többeknek a szorzótábla sem megy, meg a hétköznapi szöveg értő olvasása sem, addig a filozófia felszínének karcolgatását sem ugranák meg. De aki megugraná, annak hasznos lenne.
febr. 1. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
100%

#5: a 7-8. évfolyamos követelményeknek mi köze ahhoz a gimnáziumi tananyaghoz, ami egyébként egy rakás tantárgyban visszaköszön?


És még egyszer: a filozófia oktatásáná nem lenne kötelező teljesen filozófiai eszméket korszakokon keresztül átvenni. Bőven elég lenne egy-egy témakör (pl. mi számít tudománynak, mi a valóság, mitől erkölcsileg helyes valami stb.), korszaktól függetlenül viták, kooperatív projektek, esszék stb. feldolgozásában.

febr. 1. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
68%
Ja, egyébként főzni/sütni itthon is tanultom felsőtagozatban, szóval a "bezzeanyaguton" kicsit furcsa ebben az eseetben.
febr. 1. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván kellene, de csak úgy lenne értelme, ha kompetens is a tanár, havyják a gyerekeket fejlődni, nem csak magolnak.


Ha nem tanítanak humán tantárgyakat, nem fejlődik a kritikus gondolkozási készségek.

Ez lenne az érteleme a filozófiának, a magyarnak is. Hogy tanuljanak gondolkozni a gyerekek, érvelni egymás ellen, megvédeni egy nézőpontot.

febr. 1. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!