Lehetséges, hogy egy diák szóbeli és írásbeli számadásai közt óriási különbségek legyenek?
Simán.
Lehetnek személyiségbeli okai, sokan vannak akik írásban sokkal jobban ki tudják fejezni magukat, mint szóban.
Az is gond lehet, ha nem volt még sok tapasztalata a felelésben, emlékszem, hogy én úgy éreztem, hogy nagyon jól tudtam az anyagot, mégis 4-est kaptam az első (és amúgy 5 éven át az volt az utolsó felelésem :D) felelésemnél töriből, a végén meg is jegyezte a tanár, hogy sokat kellett kérdeznie. JAAA, hogy ez volt a gond? Korábban nem igen feleltettek és nem tudtam, hogy itt nekem kell folyamatosan beszélnem és nem kérdés-válasz a tematika, mint mondjuk egy dolgozatnál.
Illetve szintén tapasztalat, de például idegennyelvi órán alig mertem megszólalni, válaszolni, felelni, mert tudtam, hogy a kiejtésem miatt egyből rajtam fog röhögni mindenki. Az írásbeli teljesítményem pedig jó volt.
A fordítottja is sokakkal előfordul, hogy írásban egyszerűen nem tudja olyan jól kifejezni magát, mint elő beszédben.
Az a javaslatom, hogy gyakorold a szituációt. Tükör előtt magadban, utána kérj meg valakit, hogy hallgasson meg, kérdezzen ki egy kicsit (akár előre meg is írhatod ezeket a kérdéseket, a lényeg, hogy a gördülékeny beszéd, reakció menjen).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!