Mérnökök, mennyit használtok abból a tudásból, amit az egyetem alatt megszereztetek? Bármilyen szakterületű mérnök véleménye érdekel, végzettségi szinttől függetlenül, legyen az BSc vagy MSc, neadjisten PhD.
Én már a BSc vége fele járok ( 6. félév, anyagmérnök ), eddig szerencsére nem csúszok semmivel, elég jó átlagokat is sikerült hozni.
Azonban rengetegszer felteszem magamban a kérdést, hogy az elmúlt félévekben teljesített tárgyaimból ha most, sok-sok hónap vagy akár év után le kéne vizsgáznom vagy ZH-t írnom, vajon hogy sikerülnének? Mert azért felejt az ember, és vannak olyan tárgyak amiket nem is szívesen tanult anno.
Ami ki van adva azt mindig megtanulom, megpróbálom megérteni és mérnöki gondolkodásmóddal hozzáállni, nyilván segítenek az ilyen-olyan felsőbbévesektől megszerzett korábbi ZH kérdések vagy jegyzetek, kidolgozott tételek, de mindezektől függetlenül elég szép napokat / heteket töltök egy-egy tárgy elsajátításával és sikerül is minden nagyon szépre nagyon jóra, de aztán pár hónap és már semmire nem emlékszem.
Ezek nagyrészt olyan tárgyak amiknek már a nevéből rögtön lejön, hogy abszolút semmit nem fog belőle használni az illető a későbbi munkája során, pusztán benne van a követelményrendszerben és ennyi.
Eléggé el tudja venni a motivációt az is, hogy amikor már végzett, szakmabeli mérnök kollégákkal beszélek, és rákérdezek ugyanerre a kérdésre, azt mondják hogy szinte semmit nem használnak abból amit az egyetemen tanultak, mert minden munkahely más és úgyis pár hét vagy max pár hónap alatt betanítják az illetőt arra a feladatkörre, amivel neki majd foglalkoznia kell mérnökként, és ezek általában köszönőviszonyban sincsenek az egyetemen tanultakkal. Inkább arra mennek rá, hogy mennyire gyorsan tud az illető megoldásokat keresni, mindegy honnan, valamint problémákat megoldani.
Az egyik oktatóm fogalmazott úgy, hogy egy mérnöki diploma inkább csak egy szemlélet, egy gondolkodásmód, valamint hogy arról ad tanúbizonyságot, hogy a diploma birtokosa képes a rendszerben való gondolkodásra, a problémák gyors és szakszerű megoldására, és mindenek felett, a tanulásra és az információbefogadásra.
Köszönöm a válaszokat!
Kedves 7-es válaszoló, nem tudom Te melyik vonalról beszélsz, 100%-ban aláírom, hogy vannak haszontalan MSc-k, de hidd el, hogy azon a vonalon amit én ismerek ( anyag, vegyész, meg hallásból földtudományi tehát olajménrök stb.. ) a legtöbb helyre belépő szint, hogy meglegyen az MSc-d, ha van rá lehetőség akkor angol nyelven.
Ezek a képzések a régi rendszerben mind osztatlan 5 éves képzések voltak, és az új rendszerben sokszor MSc-vel teljes csak a "tudás", vagyis inkább a szemlélet. Nem beszélve a rengeteg specializációról és szakirányról ami sokszor csak MSc-n elérhető, valamint mivel ezek amiket mondtam nem annyira elterjedt mérnöki vonalak mint mondjuk a gépész, villamos, vagy bármilyen IT-s, ezért sokszor életre szóló szakmai kapcsolatokat lehet MSc-n kiépíteni akár a duális képzés során, akár bármilyen más módon.
Ismerek olyan szakirányos mérnök hallgatót, aki konkrétan egyedül van a szakirányán, az összes órája oktatói irodákban van, 1-2 tárgy konkrétan a dékánnal. Sokan nem irigylik, pedig ő nagyon oda-vissza van, hogy így milyen kapcsolatokra tesz szert meg hogy nem csak egy neptun kódként kezelik.
Nagyon ME-nek hangzik a kommentjeid alapján:D
Én a 2019/2020-as tanévben végzett évfolyamot erősítem, talán elég régen ahhoz, hogy rálássak,de nem túl messzire ahhoz, hogy ne legyek releváns. Bár utánunk módosították pont a tantervet, ez való igaz.
Én sosem dolgoztam a szakmában (hőkezelés-képlékeny), egyből behúzott az autóipar és a gépészeti vonal domborodott ki és azt kellett előtérbe helyezni, fejleszteni. Ezt egyébként valahol mindig is sajnáltam, mert szép szakma ez.
Hogy az ismeretek kellenek-e? Részben,de ez terület függő. Ha a specializálóddal helyezkedsz el, akkor egyértelműen az igen.
Nekem kellett még azért itt-ott mechanika,matek, kémia az új ismeretekhez,amit javarészt önállóan kellett megtanulni munka közben. Elő kellett húzni az anyagismereti meg anyagvizsgalati tudásom is többször. Többször jól jött, hogy ilyenekhez értek a munkám során.
A 10% valóban reális, tényleg gondolkodni tanít meg és rugalmasnak lenni egy adott helyzetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!