Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Kissé meglepő (és kissé...

Kissé meglepő (és kissé nevetséges) törvényi kérdés: lehet-e a hiányokért egyest adni?

Figyelt kérdés

A Köznev. törvény 54. § 1. pontjában ez olvasható: "Az érdemjegy és az osztályzat megállapítása a tanuló teljesítményének, szorgalmának értékelésekor, minősítésekor nem lehet fegyelmezési eszköz." Ez vajon tiltja-e a házi feladat vagy felszereléshiányért beírt 1-est?


A felszereléshiány esetében már egészen sok oldal elemezte így, hogy tiltja, viszont a házi feladatnál már nem, mert "lehet osztályozni a házi feladatot". De ha csak a hiány, netán 3. vagy 5. vagy 10. hiány esetén értékeli egy tanulónak, egy olyan feladatot ami minden tanulónak kötelező, nem mondható fegyelmi eszköznek? Mert biztos nem "a tanuló teljesítményének, előrehaladásának" értékelése.


Mi a véleményetek? Nyugodtan diskuráljatok lent, kiváncsi vagyok a véleményetekre.



2024. márc. 8. 16:39
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

"olyan esetben ha a tanulo nem ir hazit (esetleg rendszeresen) a tanarnak iratnia kellene vele egy dolgozatot, vagy szobeli feleletet kerni tole a hazi anyagabol, melyre viszont kaphatna 1est, de 5ost is. Ez lenne a megfelelo megoldas."

Aha... Tanmenetről hallottál már? Egészen másra kellenek a tanórák, főleg olyan tantárgyakból, amelyekből csak heti egy óra van, viszont többen érettségizni akarnak belőle. Ha az lenne, amit írsz, egy csomó óra elmenne dolgozatíratással vagy feleltetéssel, ahelyett, hogy haladni lehetne az anyaggal. Nem! Nem ez az érdeke a csoportnak/osztálynak, hanem az, hogy kapja meg a "házira" az egyest az, aki nem írta meg, vagyis aki szerint a házi feladat az üres oldalakat jelenti a füzetében, és menjenek tovább! Teljes kiszúrás lenne folyton dolgozatokkal meg feleltetésekkel tölteni az időt, amikor más emelt szintre akar készülni!


"Ha felelet vagy dolgozat nelkul ad 1est azzal valoban nem a tanulo tudasat meri, hanem bunteteskent hasznalja az 1est."

Ha úgy csinálná a tanár, ahogy mondod, akkor meg azzal jönnél, hogy jaj, de hát ha direkt azt felelteti, vagy azzal írat dolgozatot, aki nem írt házit, akkor így is fegyelmi eszközként használja az osztályozást...


"A rendszeres felszereleshiany eseten is ugyanez lehet a teendo, viszont ott felmerul, hogy a tanulo nem kepes reszt venni az oran, igy ertesiteni kell a szuloket."

Kamaszok esetén nem a szülőket kell értesíteni, hanem nem kell megvárni, hogy rendszeres legyen a felszereléshiány: akár az első alkalommal egyest lehet adni az órai munkájára, hiszen felszerelés nélkül nem csinál semmit - és akkor majd nem válik rendszeressé. Ha csak majd, majd, majd kap egyest, abból csak azt tanulja meg, hogy nem is olyan fontos odafigyelni rá, hogy igenis legyen felszerelése.

2024. márc. 11. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

#11:


Nem TZ szintu dolgozatokra gondoltam… egy hazi anyagabol iratott dolgozat kb 2-3 kerdes.. 2-3 percet venne el az orabol, de ha ez lenne a rendszer, nyilvan meg hatekonyabban is ki lehetne alakitani.


Ha mondjuk van egy tanulo, aki pl. oda vissza tudja Maria Terezia torvenyeit, akkor miert nagy baj ha nem irta meg a hazit belole? A dolgozatbol kiderul, h tudja e az anyagot vagy sem… igy valoban a tanulok tudasat osztalyoznak, es nem azt, hogy szot fogadnak e.. Ha nem tanultad meg az anyagot akkor 1es, ha igen akkor meg nem katasztrofa, hogy a hazi hianyzott… ha meg el akarod ezt kerulni ird meg a hazit

2024. márc. 13. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

"egy hazi anyagabol iratott dolgozat kb 2-3 kerdes.. 2-3 percet venne el az orabol"

Látszik, hogy sose kértél még meg arra egy csapat kamaszt, hogy vegyen elő egy üres papírt, mert dolgozatírás lesz... A 2-3 percből 1-2 simán elmegy vele, hogy egyáltalán elővegyék - és akkor még viszonylag hamar elővették... De ha a tanár osztja ki nekik, akkor se nagyon vagyunk előrébb, mert aztán még be kell csukatni velük a könyveiket (amiket pánikszerűen kinyitottak legalábbis egyesek annak hallatára, hogy dolgozat lesz), meg hogy a tanári asztalra tegyék a telefonjaikat, hiszen ugye dolgozat lesz... És ha még tovább gondolod: mondjuk ha olyan házi volt, hogy gyakoroljanak valami idegen nyelvi mondatszerkezetet, abból milyen dolgozatot tudnál elővarázsolni a semmiből?...


"de ha ez lenne a rendszer, nyilvan meg hatekonyabban is ki lehetne alakitani"

Vagyis 2-3 perc helyett akár 1-2 perc alatt is el lehetne intézni pl. Mária Terézia törvényeit? Írásban? Hány évesekről beszélünk egyáltalán?


"Ha mondjuk van egy tanulo, aki pl. oda vissza tudja Maria Terezia torvenyeit, akkor miert nagy baj ha nem irta meg a hazit belole?"

Mert az volt a házi feladat, amit neki kötelessége megírni, ha nappali tagozatos és nem egyéni tanrendes. Ennyi. Ha nem tetszik neki a rendszer, kérjen egyéni tanrendet vagy menjen esti tagozatra, akkor majd nem kell házit írnia.

De akkor hadd kérdezzem már meg: ha mondjuk van egy tanuló, aki pl. oda-vissza tudja Mária Terézia törvényeit, akkor miért olyan nagy ügy neki megírnia a házit belőle? Mert annak, akinek lövése sincs Mária Teréziáról, sokkal nagyobb feladat, hiszen előbb be kell cserkésznie az információt. De neki, akinek már a fejében van... Mégis mi tartja vissza? Ja, az, hogy nincs semmi felelősségtudata, semmi akaratereje meg önfegyelme? Na pont erre jó a házi többek között: hogy ezeket fejlessze, hogy megtanulja a gyerek (és be is gyakorolja!), hogy nem csak olyasmiket kell megtenni az életben, amikhez épp kedvünk szottyan, hanem olyasmi kötelességeink is vannak, amikhez pont nulla kedvünk van - na meg azt, hogy ha a kötelességeinket elmulasztjuk megtenni, annak nagyon is kellemetlen következményei lehetnek (pl. ha nem fizetünk adót, ránk száll a NAV). Pont az az értelme az iskolába járásnak (többek között), hogy ne valami nagy összegű birság befizetésekor tanulhassuk csak meg az ilyesmit majd felnőtt korunkban, mert arra rámehet a családi béke, hanem már jó előre rá legyünk nevelve arra, hogy amihez nincs kedvünk, azt is fontos megcsinálni, mégpedig jól, ha a kötelességeink közé tartozik.


"Ha nem tanultad meg az anyagot akkor 1es"

És ha mondjuk csak annyi volt az előző óra anyaga lényegében, hogy "az angol Present Simple-ben állító mondatokban egyesszám harmadik személyben -s végződést kap az ige", akkor ezt hogy kéred számon 2-3 percben úgy, hogy nem tudtad előre, hogy dolgozatot kell majd íratnod, mert nem tudhatod előre, hogy lesz-e olyan, aki nem írja meg a házit? Minden egyes órára állítson össze dolgozatot a nyelvtanár hátha ilyen eset adódik, és sokszorosítsa is annyi példányban, ahányan a csoportjában vannak, hátha nem írta meg senki a házit?

Matekozzál picit: mondjuk legyen minden ilyen doga csak egy A/5-ös méretű lap, legyen csak tizenöt diák minden nyelvi csoportban, legyen a tanárnak heti 22 nyelvórája évi 35 héten át. Az hány csomag fénymásolópapír? Egyébként nem vagytok ti véletlenül ökoiskola?...


"... akkor meg nem katasztrofa, hogy a hazi hianyzott… ha meg el akarod ezt kerulni ird meg a hazit"

... akkor nem katasztrófa, ha egyest kapsz, mert a házi hiányzott... Ha meg el akarod ezt kerülni, írd meg a házit.

2024. márc. 14. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!