Kissé meglepő (és kissé nevetséges) törvényi kérdés: lehet-e a hiányokért egyest adni?
A Köznev. törvény 54. § 1. pontjában ez olvasható: "Az érdemjegy és az osztályzat megállapítása a tanuló teljesítményének, szorgalmának értékelésekor, minősítésekor nem lehet fegyelmezési eszköz." Ez vajon tiltja-e a házi feladat vagy felszereléshiányért beírt 1-est?
A felszereléshiány esetében már egészen sok oldal elemezte így, hogy tiltja, viszont a házi feladatnál már nem, mert "lehet osztályozni a házi feladatot". De ha csak a hiány, netán 3. vagy 5. vagy 10. hiány esetén értékeli egy tanulónak, egy olyan feladatot ami minden tanulónak kötelező, nem mondható fegyelmi eszköznek? Mert biztos nem "a tanuló teljesítményének, előrehaladásának" értékelése.
Mi a véleményetek? Nyugodtan diskuráljatok lent, kiváncsi vagyok a véleményetekre.
"Mert biztos nem "a tanuló teljesítményének, előrehaladásának" értékelése."
Dehogynem. Nincs kész, ergo nem halad előre. Ha kihivnak felelni, és nem szólalsz meg, vagy beadod a dolgozatot üresen az is ugyanez a téma.
Köszönöm a véleményeket.
2.-nak: Itt a különbség mondjuk abban rejlik, hogy más esetben nincs jeggyel értékelve a házi feladat. Tehát azért kérdéses, mert az a hozzáállás hogy "teljesen mindegy, de ha nincs meg egyes" nekem *fegyelem*ként cseng.
És még hozzátennék egyet az Oktatási Jogok Biztosának Hivatalából: "Amennyiben tehát a pedagógus úgy dönt, hogy a házi feladatot számon kéri és értékeli, akkor jogosult a tanuló teljesítményét elégtelenre értékelni abban az esetben, ha az nem készítette el a házi feladatot." Már megint kicsit nehézkesen fogalmazott, de: "számon kéri *és* értékeli". És itt akkor jöhet hogy az az "és" vajon "és/vagy", vagy nem; és az hogy az "értékelés" az osztály szintű-e.
Felszerelés hiány esetén nem tudsz dolgozni. Az órai munkád elégtelen.
Mi ezen az érthetetlen?
Az osztályzás nem lehet fegyelmező eszköz, tehát, ha beszélgetsz, idétlenkedsz, nem kaphatsz elégtelent.
De ha ezzel vissza akarsz élni, akkor az órai anyagból ellenőrzöm, mit írtál le, megoldottad-e a feladatot. Ha semmit, akkor az órai munkád értékelése elégtelen.
Ha a kőműves, akit felfogadtál, nem hozza magával a szerszámait, tud dolgozni? Nem.
Kérdező 3-as!
A tanár= tanít—> számon kér—-> értékel.
Ez a feladata.
Mit nem értesz ezen?
Ahhoz, hogy téged tanítani tudjon, te is kellesz.
Kötelességed, hogy a tanuláshoz, az órai munkához szükséges felszerelésen mindig hiánytalanul nálad legyen.
Ha nincs nálad, akkor nem tudsz dolgozni, tanulni.
Akadályozod a saját haladásodat is.
Jössz itt a vélt/valós jogaiddal, de nem azzal, hogy mi a kötelességed.
Azzal, hogy nincs felszerelésed, ha úgy tekintem, törvényt szegsz, mivel tankötelezett vagy 16 éves kirig.
"biztos nem "a tanuló teljesítményének, előrehaladásának" értékelése."
Dehogynem: a nulla teljesítmény elégtelen. Mi ebben a furcsa? A teljesítményére kapja az elégtelent.
""Amennyiben tehát a pedagógus úgy dönt, hogy a házi feladatot számon kéri és értékeli, akkor jogosult a tanuló teljesítményét elégtelenre értékelni abban az esetben, ha az nem készítette el a házi feladatot." Már megint kicsit nehézkesen fogalmazott, de: "számon kéri *és* értékeli". És itt akkor jöhet hogy az az "és" vajon "és/vagy", vagy nem; és az hogy az "értékelés" az osztály szintű-e."
Egyáltalán nem kell, hogy osztály szintű legyen. Sőt! Kimondottan feladata a tanárnak a differenciálás!
Az idézetben szó sincs osztályról. Nem véletlenül: az értékelést a diák kapja egy személyben, teljesen függetlenül attól, hogy a többiek mit csinálnak, mit nem, egyáltalán ott vannak-e az órán, vagy hiányoznak, stb.
"más esetben nincs jeggyel értékelve a házi feladat"
Nem kötelessége a tanárnak minden egyes házi feladatot értékelnie. Ő dönti el azt is, hogy mikor, hogy melyik házit, és hogy kiét értékeli - mint ahogy pl. feleltetni sem kötelező egyszerre az egész osztályt.
Ha kész van a házi, akkor azzal tud mit kezdeni a tanár, mert abból kiderül, hogy mi van a gyerek fejében, még akkor is, ha egyébként tele van hibával, de ha nincs kész, akkor nem bizonyította be, hogy benne van a fejében a tudnivaló - ráadásul a tanár munkáját, és egyben a saját előre haladását is akadályozza, mert a nulla háziból nem tud kiderülni a tanár számára, hogy hogyan folytassa az adott gyerek tanítását.
En ertem az allaspontodat es szerintem teljesen logikus… igy azt mondanam, hogy igen, tiltja a hazira adott egyest.. olyan esetben ha a tanulo nem ir hazit (esetleg rendszeresen) a tanarnak iratnia kellene vele egy dolgozatot, vagy szobeli feleletet kerni tole a hazi anyagabol, melyre viszont kaphatna 1est, de 5ost is. Ez lenne a megfelelo megoldas. Ha felelet vagy dolgozat nelkul ad 1est azzal valoban nem a tanulo tudasat meri, hanem bunteteskent hasznalja az 1est.
A rendszeres felszereleshiany eseten is ugyanez lehet a teendo, viszont ott felmerul, hogy a tanulo nem kepes reszt venni az oran, igy ertesiteni kell a szuloket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!