Mérnöki, jogi, közgazdasági, gyógyszerészeti stb. (komolyabb, nem büfészakos) egyetemeken tényleg csak egyest és kettest lehet kapni?
Nyilván nem lehet 5,00-ás átlagot hozni minden tárgyból, de ez azért egy kicsit erős szerintem... Elhiszem, hogy a gimnáziumhoz képest sokkal nehezebb, de azért akkor sem hinném, ha amúgy nem vagyok rossz képességű az adott dologhoz, akkor max. ennyit érhetnék el.
Itt olvastam, az interneten.
De olyanokról is hallottam, még a közvetlen ismeretségi körömben is, hogy valaki summa cum laudéval végez. (Ő egyébként nyelvész, irodalomtudós, filológus.)
Ez mennyire igaz?
"Ez mennyire igaz?"
Semennyire nem igaz az hogy csak egyest vagy kettest lehet kapni... Általában azok terjesztenek ilyen baromságot akik beesnek valami nevenincs gimnáziumból ahol 4-5-ös tanulók voltak és az egyetemen szenvednek a kettesért / csúszkálnak ezért azzal nyugtatják magukat, hogy kettestől úgysem lehet jobb jegyet elérni stb...
Én például ismerek olyan embert aki mérnökinformatikus szakot végzett 4,8 feletti átlaggal, utána pedig alkalmazott matematikus MSc-t 5,0-val. Nyilván nem ez a jellemző (sőt vélhetően zseni a srác), de ha valaki tudja és érti az anyagot amit leoktattak, akkor nem fognak senkit szándékosan lehúzni és rossz eredményt adni neki.
Az hogy ilyen lesúlytó eredmények születnek a "nehezebb" szakokon és ekkora a lemorzsolódás sajnos jól tükrözi a gimnáziumi oktatás színvonalát. Én azt figyeltem meg hogy nagyon sokan úgy kerülnek be egyetemre, hogy nem alakult ki bennük általános problémamegoldó készség és ha kicsit nehezebb zárthelyit kapnak amin gondolkozni kell egyszerűen elvéreznek. Pedig valójában nem "szivatós" a zh csak annyi történik hogy nincs előre a szájába adva a megoldás az embernek vagy begyakoroltatva a típusfeladat (mint pl gimis dolgozatoknál) hanem fel kell használni az elsajátított tudásanyagot (ergo gondolkozni kell) ami a hallgatók többségének már gondot okoz. Ezért születnek gyenge eredmények és 60-70%-os bukási arányok, de ha alapvetően jó képességű vagy és nem félvállról veszed a tanulást akkor bőven hozható 4-es feletti átlag nehezebb szakokon (sőt 5-höz közelebbi is)
Én mérnökit végeztem. Több olyan félévem is volt amikor 5ös feletti átlagom volt. Egyáltalán nem megoldhatatlan. De szaktársaim sem csak 1-es és 2-es kaptak.
Kinek milyenek a képességei és mennyi energiát és időt szánsz rá.
A 3mas válaszommal mi volt a problémája a lepontozónak?
Félre értés elkerülése miatt leszögezném, hogy a pontok nem érdekelnek. Pusztán azért érdekelne mert teljes mértékig a kérdésre adtam választ és így nem egészen értem, hogy mire fel.
Én gyógyszerész szakos vagyok Szegeden, igaz még csak első féléves..
Hülyeség, hogy csak kettest meg egyest lehet kapni. Én az a kategória vagyok, aki jellemzően csak demókra/zh kra tanul, előtte feszulok rájuk az azt megelőző 2-3 napban. Az átlagom az eddig megszerzett tárgyakból 3.75 eddig.Egy tárgyból buktam. Van egy két húzó tárgy a nehéz szakokon, ahol a 'nagyatlag' a kettesnek is örül, de az, hogy nem lehetne jobbat összehozni, az nem releváns. Ha jól beosztja az ember az idejét, akkor van is azért évközben szabadideje, nem hal bele a tanulásba, és egy 3.50+os átlagot azért össze lehet így is hozni.Mas szakrol nem tudok nyilatkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!