Mi értelme van az iskolának ?
4. “ a mateknak és az írás-olvasásnak kb harmadik osztályig van értelme”
Mondjuk furcsán néznének az ügyfeleim, ha ált. isk. 3. osztályos matekkal próbálnék megoldani mesterséges intelligencia feladatokat, de biztosan igazad van.
Ez csak szerinted van így, az állam szerint nem így van, hiszen neki szüksége van olyan emberekre, akik elvégezve a nyolc általánost képesek középiskolákban továbbtanulni, leérettségizni, egyetemre menni. Ezért is kell tanulni általánosban is.
Neked pedig egyszerűen nincs igényed az érettségire, pedig a legtöbb szakma csak érettségi után nyílik meg. Egyetemekről nem is szólva. Mi akarsz lenni majd felnőttként, kedves kérdező?
"az állam szerint nem így van, hiszen neki szüksége van olyan emberekre, akik elvégezve a nyolc általánost képesek középiskolákban továbbtanulni, leérettségizni, egyetemre menni."
Te nagyon benyaltál valami m1 mantrát. Most te itt azt hitted, megmondod a tutit és értelmiséginek fogsz tűnni, közben pont hogy csak egy béna kamut nyomtál. Az államnak pont az az érdeke, hogy egy funkcionális analfabéta legyél, hogy elhidd, amit a plakátokon látsz, ne gondolkodj, ne legyen önálló véleményed, tudd kire kell szavazni, és hagyd, hogy vezessenek téged. Éppen ezért züllesztették le teljesen az oktatási rendszert, és ezért sem követik a trendeket, mint pl. a finnek. Munkaerőnek meg jó a kínai meg fülöp-szigeteki vendégmunkás is, az olcsóbban dolgozik.
Van jó benne, de a többsége rossz.
Az általánosban az a jó, hogy megismered és elgondolkoztatnak a történelemről, a biológiáról, matekról, társaságban vagy és nem otthon ülsz egyedül. Én még annyiból szerencsés vagyok, hogy jó angol tanárom volt, és alig kellett tanulnom a nyelvvizsgára.
A rossz oldala, hogy lehet hogy egy rossz osztályba kerül az ember, mint én is, ami nagy valószínűséggel közre játszik abban hogy nem vagyok annyira nyitott az emberekhez és eléggé csiszolatlanok a szociális képességeim.
Másrészt nagyon egészségtelen 5-6 órákat ülni és egyfolytában figyelnie egy gyereknek, úgy hogy lehet nem is érdekli. Plusz a mostani iskolai rendszer több szempontból is traumatizálja a gyerekeket, ezt most nem fejtem ki, pedig tudnék róla beszélni.
A középiskolában szinte teljesen ugyan azt tanuljuk mint általánosban, azon a néhány új tantárgyon kívül.
A középiskolának egyetlen értelme van, hogy új emberek között vagy. Szinte semmi más. Három éve járok egy elég jó iskolába és semmi újat nem tanultunk, csak szívatott néhány tanár minket, hogy mást rakott a dolgozatba, mint amit tanultunk.
Én a középiskolának részben annyit tudok köszönni, hogy új társaságban vagyok és több a társasági élet van mint eddig. De ez az iskola értelmének csak az egyik felét tölti be.
Az egész baj az oktatási rendszerrel van, az egyik tanárom megmondta hogy nem tud felkészíteni az emelt érettségire mert olyan nehéz lett és olyan kevés idő van rá. Ráadásul még a tanárok se vannak mindig toppon a sok munka és a kevés fizetés miatt.
"a mateknak és az írás-olvasásnak kb harmadik osztályig van értelme"
Mondjuk furcsán néznének az ügyfeleim, ha ált. isk. 3. osztályos matekkal próbálnék megoldani mesterséges intelligencia feladatokat, de biztosan igazad van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!