Van manapság valami értelme az iskolának?
Az iskola az kell, viszont jobban kikéne használni a mai technika előnyeit.
Plusz magát a tananyagot is korszerűsíteni kellene.
Azért kell tanulni, hogy ne csak egy proli gyártósori munkás lehess az akkugyárban. Azért kell tanulni, hogy legyen gyanús, ha az interneten azt olvasod, a citromos víz gyógyítja a rákot. Hogy képes legyél összefüggően beszélni adott témáról 5 percet, anélkül, hogy csak magadat ismételnéd állandóan, vagy kötőszóként használnád a "bzmeg" és a "gci" szavakat. Azért is jársz suliba, hogy szocializálódj, legyenek barátaid, kapcsolataid, megtanuld a társas viselkedés alapjait. Ha a véleményedet kérdezik bármiről, ne intézd el annyival, hogy "nem tudom".
Lehetne folytatni a sort, de nem hiszem, hogy van bármi értelme, ha ilyen attitűddel létezel.
Kedves 4-es!
Egyetértek, hogy a gazdálkodás (azaz a pénzügyi fegyelem) és hasonló gyakorlati dolgok fontosak, de a te példád is mutatja, hogy meg kell ezek mellett tanulni helyen írni (a kétsorosodban 4 helyesírási hiba van), s fontos a logikai tudást is elsajátítani, ami a strukturákban való gondolkodást segíti és leginkább a matekra épül.
Egyetértek az 5-ös hozzászólóval is, hogy sok hasznát egy tini még nem érzi, mert nem képes átlátni a dolgok valódi jelentőségét; másképp: ők még túl kicsik, hogy megértsék, mi miért szükséges. Az sajnálatos azonban, hogy ahogy megyünk előre az években, a társadalom egyre nagyobb része nem képes felfogni, hogy az egyes diszciplináknak mi haszna lehet a mindennapi életben, holott lassan a lakosság negyede funkcionális analfabéta, hisz annyira vakok bizonyos készségekben, képességekben, ill. annyira nincsenek megáldva semmi alaptudással.
Épp ezért a 3-as válasza is egyértelmű: a suli haszna nem triviális sok ember számára, főleg, ha a tanuláson felüli egyéb hasznos momentumokat akarjuk megnevezni.
Summa summarum: van haszna az iskolának, több szempontból is, célszerű lenne számításba venni a kérdést interdiszciplinárisan, és mindjárt világosabbá válhat, milyen más funkciói vannak még az oktatási intézmények rendszerének.
"Azért kell tanulni, hogy legyen gyanús, ha az interneten azt olvasod, a citromos víz gyógyítja a rákot. Hogy képes legyél összefüggően beszélni adott témáról 5 percet, anélkül, hogy csak magadat ismételnéd állandóan, vagy kötőszóként használnád a "bzmeg" és a "gci" szavakat. Azért is jársz suliba, hogy szocializálódj, legyenek barátaid, kapcsolataid, megtanuld a társas viselkedés alapjait. Ha a véleményedet kérdezik bármiről, ne intézd el annyival, hogy "nem tudom"."
Ezek, amiket felsoroltál szép és jó elképzelések, hogy ezt kellene egy iskolának megtanítania, csak sajnos ezel egyikét sem teszi meg, szóval így tényleg értelmetlen.
Vélemény bármiről? Mikor önálló véleményed nem is lehet. Egy parancsoló XX. századi poroszos stílus az egész közoktatás. Lányoknak egyenruha, matrózblúz minden ünnepségre? Fiúk is így meg úgy öltözzenek fel? Osztály vigyázz? Azt kell gondolnod egy verselemzésnél a műről amit a tankönyv meghatároz? És ha szerintem pl. Jóskának nem szerelmi bánata volt, amikor írt egy verset, hanem szimplan csak be volt szívva? Ki dönti ezt el? Mi van, ha nekem ez a véleményem?
Sajnos szr magyartanárod volt. Nem érdekel, mire gondolt a költő. Azt csak ő tudhatja. Neked mit mond a mű? Ez az egyetlen lényeges. Ha megfelelően alátámasztod a gondolatmenetet, akkor elf kell fogadni az értelmezést.
Sajnos az új érettségiből kivették a gyakorlati szövegalkotást, de ezt nem a magyartanár döntötte el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!