Milyen most az oktatás színvonala?
Kérdésem az lenne, mennyire hasznos amit tanítanak?
Mennyire modernizálódik a tananyag?
Vannak-e új tantárgyak, amik 15éve nem voltak? Technika órán gyurmázás mellett tanítanak-e elektronikát, vagy hogy pl hogy működnek random mindennapi minket körülvevő gépek pl konyhai hűtőgép?
Természetismeret órán az a program h diákok felváltva olvasnak sorokat a könyvből, vagy a tanárok tudnak behozni érdekesebb videókat, applikációkat az adott témához?
Informatika órán mit tanítanak? Excelt? programozást , de milyen nyelven? Kettes számrendszert?
Szóval még.működik ez a rendszer h gyerekeket 12 even at a padban ültessenek , magoltatnak ertelmetlen infokat, es erettsegikor elengedjek oket ugy h semmi ertelmeset nem tanultak? Vagy van vmi modernizáció, szemléletváltás amitől élvezhetőbb az iskola? Használnak tabletet, vannak e vmi applikációk, internetes fejlesztő játszva tanuló platformok? Pl házifeladatot netes interaktiv applikacioban kapják nem tankönyvi feladatban?
Nem tudom, mert nincs ismerősöm aki most iskolás lenne, megköszönném írtok bármi saját tapasztalatot.





Az oktatást olyan színvonalon tudjuk mérni, hogy egyáltalán van-e. Nagyon sok helyen nincs szakképzett tanár, ha pedig van is, nem biztos, hogy jó színvonalat képvisel, és ez úgy általában igaz minden tárgyra.
Korábban (mondjuk úgy 20 éve) a fő gondot az iskolák felszereltségének hiánya okozta főként. Mára eljutottunk oda, hogy hiába lenne esetleg eszköz, mert tanár nincs.





Hányinger. Állandóan változó tanárok, sok a tananyag, a házi hol itt, hol ott van feladva. Könyv, füzet, internet, ppt, fénymásolat, stb.
Új tantárgy? Erkölcstan, mindennapos tesi.
Néha órán csinálnak interaktív táblán feladatokat. Tavaly már mindenkinek kiosztották a saját telefonját ( első óra előtt beszedik), azon versenyeztek, hogy ki lesz az első.Vannak elég jó progik, pl learningapps, matific stb. Ezek mellett viszont rengeteg a tanulnivaló. Szóval inkább több a helyen van tananyag.
Bővebben privátban.





Akkor azt most szögezzük le, hogy az iskola feladata a gondolkodás megtanítása lenne, nem az olyan praktikus ismeretek átadása, mint például adózás, befektetések, háztartásvezetés stb.
Ezzel együtt nagyon változó az oktatás minősége akár kerületen belül is. A NER elit British magániskolákba, az értelmiség egyházi iskolákba menekíti ki a gyerekét már 6 éves kortól kezdve, a többieknek maradnak az egyre jobban leszakadó, színvonaltalan szellemi elfekvők.
A legfontosabb tárgyak (matematika, magyar, történelem) oktatása az elit helyeken még mindig kielégítően jó, bár a Fidesz által ránk kényszerített tankönyvek borzalmasak, és érezhetően hülyéknek szólnak. (Ez felel meg a Fidesz színvonalának amúgy is 🐏🐑🦙🐐🐏🐑🦙🐐.)
A természettudományok is viszonylag jól tartják magukat, bár például kémiából teljesen felesleges és szükségtelen mélységben (ez a szovjet oktatási rendszer hagyománya). A fizika oktatása katasztrofálisan rossz. A biológiáé általában jobb.
Az ének-zene oktatása tragikusan rossz, pedig ez egy fontos tárgy is lehetne, ha például ZENÉT tanítanának rendesen, mint például Németországban. Ami most Magyarországon van, az egy szánalom.
A másik szánalom az erkölcstan. Ez egy nagyon fontos tantárgy lehetne, de nagyon rossz az oktatása és nincs rá elég szakképzett (filozófus, teológus) tanár.
Az informatika oktatása egy röhej.
A testnevelést meg nem tudom hova tenni, ez egyáltalán mit keres az órarendben? Ki kellene venni az órarendből, és áttenni délutánra.
Az oktatást meg eleve 9 órakor kellene reggel kezdeni, nem hiszem el, hogy 07:45-kor már ott lenne szegény gyerekeknek a helyük az iskolában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!