Mitől lesz egy iskolában alacsony az oktatás színvonala?
Elsősorban attól, mennyire van megkötve, hogy mit kell elmondani a tanároknak. A legjobb tanár is csak sakkfigura, ha hülyeségeket kell szajkóznia politikai okokból.
Második sorban a tanároktól, hogy olyan emberek legyen ott, akik oda valók, képzettek, lelkesek.
Harmadik sorban a diákoktól, hogy olyanok legyenek ott, akik tényleg akarnak tanulni, és nem csak melegedni járnak oda.
Amikor csak kizárólag a gyerekek racionális intelligenciát akarják fejleszteni és egyáltalán nem törődnek az érzelmi intelligenciával, mint pl. a társas kompetenciák fejlesztésével stb.
A mi oktatási rendszerünk többnyire magolás alapú, tehát a memóriát fejleszti, ami csak része a racionális intelligenciának. Szóval még a racionális intelligencia egészéig sem jutunk el.
A szép az, hogy a tanárok keze is meg van kötve, ha esetleg ennél többet szeretnének átadni a gyerekeknek. Rengeteg a magolandó anyag, amit elvárnak, hogy leadjon a tanár és senkinek nem fér bele az idejébe, hogy amellett még érzelmi intelligenciát vagy komolyabb racionális intellektust igénylő képességeket is fejlesszenek.
Összefoglalva a magyar oktatás adatrobotokat képez, akik jól tudják szolgálni a felettük rendelkező vezetők igényeit.
Tananyag rossz kiválasztása, mennyisége, átpolitizáltsága
kevés óraszám-pl nyelv
magas osztálylétszám
motiválatlan diák
sok magatartási problémás és egyéb problémával küzdő diák
rosszul fizetett tanár
szülők hozzáálása
A diákok viselkedése, motiváltsága, a szülők hozzáállása.
Ilyen helyekre kevés pedagógus jelentkezik.
Egyébként a tananyag mennyisége csökkent az elmúlt évtizedekhez képest.
Ezt tanárként írom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!