BME, Óbudai Egyetem, SZTE mérnökinformatikus szak tényleg akkora az oktatás színvonalában a különbség amekkora a ponthatároknak?
Fhuuu lehet most nagyon le leszek pontozva, de szeretném leírni erről a véleményemet.
Nem hiszem, hogy akkora különbségek lennének egyes egyetemek oktatási szívnonala között, mint ahány a felvételi pontok közötti különbség.
Sőt! Szerintem nem is tükrözi a ponthatár a színvonalat. Valószínűleg le leszek szólva emiatt, de a BME, az ELTE és a Corvinus nagyon overrated egyetemek. Nem feltétlenül leszel jobb szakember, ha ezeken az egyetemeken végzel.
A Corvinuson például nagyon magas ponthatárral lehetett bejutni idén gazdaságinformatikus szakra (440+-os ponthatár), a legtöbb egyetemen pedig 300 alatti is elég. Pedig a Corvinuson ez szak nem is illeszkedik az egyetem struktúrájába, ez egy informatika szak, se nem gazdasági, se nem társadalomtudományi. Erre a szakra sokkal érdemesebb lehet ezeken az egyetemeken tanulni : OE, SZTE, PE, PTE. Ezeken az egyetemeken sokkal nagyobb hangsúly van az informatika képzésen, mint a Corvinuson. Nem pedig a gazdasági tárgyakat erőltetik egy informatika szakra.
Szóval összegezve: Nem tartom annyivel jobbnak, ha egyáltalán jobb a BME képzését, hogy pl Szegedről felköltözzön valaki Budapestre. Szerintem az OE és a SZTE, valamint az általam említett egyetemek(plusz amiket nem említettem) is indítanak nagyon színvonalas képzéseket és nem feltétlenül kevésbé színvonalasak, csak mert alacsonyabb pontszámmal is be lehet kerülni.
#1
"Nézzük a több szempontrendszer alapján összeállított hivatalos világrangsort:"
Két probléma van ezzel:
Egyrészt, a rangsor teljes egyetemet néz, nem pedig képzést, így ha pl a SZTE összes képzése nagyon jó, de a mérnökinfoja gyenge, akkor le tudja hagyni a többi egyetemet. A SZTE esetében bizony híresen rossz mérnökinforól beszélhetünk.
Másrészt, ezekkel a rangsorokkal az a baj, hogy a módszertantól függ az adott egyetem helye, pl. vannak olyan rangsorok, amik kedveznek a nagyobb egyetemeknek, így nem szabad ostoba módon 1-1 rangsort nézni minden esetre, amit a kérdező kérdezett arra pl. a THE nem jó.
#2
"Nem hiszem, hogy akkora különbségek lennének egyes egyetemek oktatási szívnonala között, mint ahány a felvételi pontok közötti különbség."
Pedig vannak. Én ismerek mind a három helyről embereket, sőt a DE-ről is, és hatalmas különbségek vannak.
Mondok egy példát. Egy ismerősöm a BME kezdett, elvégezte az első félévet nagyon jó átlaggal és átment a DE-re és azt mondta, hogy annyival erősebb volt a BME képzése, hogy a következő 1-2 félévben be se járt és úgy írt közel hibátlan ZH-kat, vizsgákat.
(Nyilván nem ellenőriztem le, de nincs oka hazudni, illetve én is láttam más egyetemekről ZH-kat.)
"de a BME, az ELTE és a Corvinus nagyon overrated egyetemek"
Nem azok, pontosabban képzés függő.
Igen, egy Corvinus esetén van olyan szak, ahol akkora a túljelentkezés, hogy ez önmagában felnyomja a ponthatárt, de ezeken a képzésen nem erről van szó.
"Nem feltétlenül leszel jobb szakember, ha ezeken az egyetemeken végzel."
Ez így van, de ez a világ összes egyetemen így van.
Akkor leszel jobb, ha beleteszed azt a munkát te is és tanulsz. Simán megpróbálhatod végigcsalni a BME-t is, és kaphatsz egy papírt, ami mögött nincs tudás.
Viszont ha minden képzésen csak azt tanulod meg, amit kérnek, se többet, se kevesebbet, akkor BME-ről kikerülve jobb szakember leszel.
"Pedig a Corvinuson ez szak nem is illeszkedik az egyetem struktúrájába, ez egy informatika szak, se nem gazdasági"
A gazdinfo bizony gazdasági. Gazdinfos ismerősöm is van és rendszerint segítettem neki a programozás tárgyakkal, mivel olyan kevés van, hogy neki annyira nem érte meg sok időt beleölni.
Ott kifejezetten gazdasági ismeretekre helyezik a hangsúlyt, viszont informatika eszközökkel számolnak.
"Nem tartom annyivel jobbnak, ha egyáltalán jobb a BME képzését, hogy pl Szegedről felköltözzön valaki Budapestre"
Mondok egy egyszerű példát, akkor hogy miért is jobb egy bp-i képzés egy ismertebb egyetemen.
Mert több a lehetőség. Több cég van, akik hajlandóak beszállni, felszerelni az egyetemet, ami miatt jobb lehetősége vannak egy hallgatónak az új technológiák megismerésére.
És minél híresebb egy egyetem, annál több ilyen deal-t tud kötni, ezért van pl. a BME előnyben az ÓE-vel szemben is.
Stb-stb.
"A gazdinfo bizony gazdasági."
A gazdaságinformatikus még mindig egy informatika szak. Nem véletlenül van az informatikai képzési területen. A legtöbb egyetemen, ahol több informatika szakon is oktatnak, a szakok tantervének egy jelentős része megegyezik. Itt van például a Széchenyi István Egyetem mérnökinformatikus, illetve gazdaságinformatikus szakjának tanterve:
Ha ez nem lenne elég gazdaságinformatikus alapszakról kreditvizsgálat nélkül lehet menni programtervező informatikus mesterszakra.
"Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe a programtervező informatikus, a mérnökinformatikus, a gazdaságinformatikus alapképzési szak."
Tehát a gazdaságinformatikus nagyon nem egy gazdaságtudományi szak.
Nincs jelentős különbség. Az iparban meg főleg nem az számít, hogy az adott intézmény oktatói milyen eredményeket értek el a tudományos életben, ha egyszer tanítani nem biztos, hogy tudnak, vagy pont annak a rovására ment a saját kutatásuk.
Pl BME-n én határozottan ezt éreztem. Az egyetem erőforrásain csüngtek, mert önállóan nem tudtak volna elérni tudományos eredményeket. Kiváló szakemberek, kiváló kutatók, kur.vaszar tanárok.
#5
"A gazdaságinformatikus még mindig egy informatika szak"
Még mindig gazdasági, amit a linked is bizonyít.
"A legtöbb egyetemen, ahol több informatika szakon is oktatnak, a szakok tantervének egy jelentős része megegyezik"
A jelentős része nem bizonyít semmit, mivel ha gazdasági szakkal hasonlítod össze, akkor is sok minden ugyanaz lesz. Ahogy egyébként természettudományi tárgyból is jó pár van.
Ezzel annyit bizonyítottál, hogy fontos része, de elsősorban gazdasági képzés. Erre jó bizonyíték a specializáció, ahol gazdasági irányba és nem informatikai irányba mennek el.
"Ha ez nem lenne elég gazdaságinformatikus alapszakról kreditvizsgálat nélkül lehet menni programtervező informatikus mesterszakra."
Ez megint nem releváns érv. Nem azért mehetsz tovább, mert informatikai szak, hanem mert a feltételeket kielégíti.
"Tehát a gazdaságinformatikus nagyon nem egy gazdaságtudományi szak."
De.
Ha nem az lenne, akkor a specializációkat, aminek a képzés a lényege, azt nem gazdasági tanszékek vinnék.
#8
"“design patterns” (mi ennek a magyar neve?)"
Tervezési minták.
"óráktól lesz informatika szak, tehát ha ilyen van a tantervben, akkor az informatika szak, ha nincs, akkor az inkább gazdasági."
Ez bizony nagyon liberális meghatározás, mivel ez egyetlen tárgy anyaga.
Gyakorlatilag másodpercek alatt tudsz egy akármilyen képzésből informatikait csinálni, ha beiktatsz egy 2 kredites tárgyat.
Biztosra nem tudom mondani, mert egy az egyik szakot jártam végig (BME mérnökinfó), de halottam milyen az oktatás pl.: az Óbudain, mert volt ott ismerősöm, aki annó matekban kért segítséget. Meg egyetemen is ismertem olyanokat akik ismeretségi körükben Óbudaisok voltak.
Így a BMEn általánosan lekezelő módon beszéltünk róluk. Persze viccelődve, mert például az én páldámhoz visszatérve a haveromnak segítettem második féléves matek tantárgyában és kb ugyan azt tanulták, mint mi 1. félévben és még a feladatok is könnyebbek voltak.
Barátaim is folyamatosan meséltek, hogy mennyivel egyszerűbb a BMEnél az ő ismerőseik kapcsán hallott információkból.
Meg persze az aki nem bírta a BME-t átment az Óbudaira és fordítva nem nagyon történt meg. Senkiről sem hallottam, aki Óbudairól jött át hozzánk, de biztos van 1-2, ezzel szemben rengeteg emberrel találkoztam aki át ment, mert egyszerűen nem bírta a BME-t.
Szóval mindenképpen van különbség. Meg ezt a munkáltatók is 1-2 helyen tudják.
Például nem rég voltam esküvőn és egy másik ex BMEs is ott volt és arról beszéltünk, hogy ő is azt tapasztalja, hogy a BMEsek tudnak önállóan dolgozni, hamarabb tanulnak és ha valamit kiadnak nekik nagy valószínűséggel megcsinálják.
Nem vagyok abban a tévhitben, hogy a BMEsek messze jobbak mindenki másnál. Meg, hogy bármit is jelent, hogy hova járták egyetemre mondjuk 5-10 év távlatában, de az elején van jelentősége és időnként kibukik az emberekből, hogy őket egyetemen labor alkalmakkor 4-5 órára leültették a gép elé, beugrót kellett írni (volt "kiugró", meg kis ZH is óra elején sokszor), majd a végére össze kellett hozni segítség nélkül valami teljesen új technológiával, időnként random érthetetlen hardver leíró nyelvvel egy komolyabb dolgot és ez heti szinten beléjük verték, hogy: "Dolgozz ... valahogy ráfogsz jönni ... nem lehetetlen", ahelyett hogy 15 perc gondolkodás után rögtön a kollégához rohanjon, hogy "Hé Jani! Tudsz segíteni?".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!