Szerintetek a magyar oktatás mai formája jó vagy rossz ?















Nem jó.
Eleve vannak tantárgyak, amelyek elavultak, illetve a hasznosságuk megkérdőjelezhető. A nyelvtan ennek ékes példája: helyesírást, stilisztikát és korszerű nyelvészetet kellene tanítani ehelyett a maszlag helyett.
Emellett nagyon sok kérdés, ami vitatható. Például indokolt egy rakás verset, prózát magolni, miközben a zene és a vizuális művszetek szinte csak meg vannak türve a tantervben?
Meg kellen integrálni jobban a tárgyakat: ott van a matematika, aminek a lényege a problémák modellezése, a problémák megoldása, jelen formájában viszont túlságosan absztrakt.
Ami a módszereket illeti: igenis a tanárok száma meghatározza az alkalmazható módszereket. Nem lehet kiscsoportos feladatokat végezni egy 25 fős nyelvórán. A technikai eszközök folyamatosan teret nyernek, ami jó, de én nem vinném feltétlenül túlzásba. Ok, hogy a technikai eszközök vesznek körbe minket, és a fiatal generáció úgy kondícionálódott, hogy rengeteg az input, de valahol érdemes ezt ellensúlyozni. Tanuljon meg a gyerek koncentrálni, felismerni, a dolgok még mindig megfogható, fel lehet állni a székből, és fizikailag meg lehet tapasztalni dolgokat, nem pedig csak egy képernyőt nézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!