Miért rabolják még mindig az általános és közép iskolásoknak az idejét olyan haszontalan, és teljesen fölösleges órákkal, mint például a testnevelés?
"hogy bírtad az otthoni karantént koronánál?" Hogy jön ez ide?
"nem érezted a mozgás hiányát?" Kibeszélt erről? (Rajtad kívül persze)
'úgy hogy a karantén alatt be voltál zárva'
Nem voltam bezárva, annyi volt a különbség, hogy:
— gyakrabban használtam denaturált szeszt kézfertőtlenítésre,
— sokkal több gumi kesztyűt használtam a szokásosnál,
— megjelent a szájmaszk használat,
— nem kellett bemennem az irodába, hanem home office-ban dolgoztam,
— macerássá vált a nyaralás,
— a haverjaimmal való sörözgetést és borozást 8 előtt le kellett zavarni és haza kellett menni.
A testmozgást meg sose igényeltem, sőt rühellem a focit, a kosárlabdát (ezt a sportágat különösen nem kedvelem, mert tanórán állandóan ezt akarták rám oktrojálni, azért mert 2 méter feletti vagyok és vékony testalkatú), futást, stb.
Soha életembe még iskolás koromban sem edzettem, nem sportoltam. Az ilyesmiket mindig is hülyeségnek tartottam, ami a szobrászattól, fafaragástól, feszészettől, könyvolvasástól, műfordítástól, kalligráfiától, stb. elől vonta volna el az értékes időt.
'vagy mit csinálnak a mai fiatalok tesi órán?'
Öszintén fogalmam sincs, de nem csak azért mert már lassan 6 éve, hogy leéretségiztem, de azért is mert közép suliban egyáltalán vettem részt az órán — sokadmagammal egyetemben — ekkorjában felkészűltünk a tesi óra utáni órának a dogajára, vagy megírtuk az aznapi házit vagy amit előző nap elfelejtettünk megírni (lévén, hogy a többségünk hulla fáradt volt a napi 8 tanóra után, amin a napi 1 - 2 óra tesi nem igazán segített, sőt talán rontott is). Na ez volt a gimi. Általánosban viszont más volt a helyzet, ugyanis az alsótagozat (1.-4.) teljes hangya foci szinte semmire sem emlékszem így majdnem 20 év távlatából; a felsőtagozatban (5.-8.) kicsit tisztábbak az emlékeim:
— Ötödikben, hatodikban, meg nyolcadikban semmi érdemlegeset nem tudnék mondani karókat és elégségeseket gyüjtögettem, néha becsúszott egy-két hármas, de többnyire úgy zajlottak az órák, hogy a haverjaimmal néztük a sok lükét, ahogy a lelket kihajtják magukból, eközben meg jót beszélgettünk a kis padon.
— A Hetedik, na az egy gyötrelem volt, az volt a vég kezdete, a II. Orbán kormány megalakult, és Hoffmann Rózsi néni lett az oktatási hottentotta, aki egy személyben előállt azzal a csodálatos agyszüleményével, hogy milyen pompázatos lenne, ha 11, 12, meg 13 éves gyerekeket este négyig bentartanánk az iskolában, vagy ha ez nem lehetséges akkor kötelező iskola utáni foglalkoztatás vagy tömegsport címszó alatt (bocsánat a kifejezésért) megszivatnánk, majd csak hogy teljes legyen a gyötrelem és a szenvedés pont ebben a tanévben a nyakunkba zúdítottak "30 tonna" tananyagot, amelyek döntő többségének semmiköze nem volt a való élethez, az érettségihez, vagy legalább az emberileg elvárható alapműveltséghez v. tájékozottsághoz. Egyszerűen láttam magam előtt Rózsi nénit ahogy röhög a markába, hogy hogy kitolt mindenkivel. Én személszerint több hónapon keresztűl szenvedtem a tömegsporttól, míg végűl az igazgató megkönyörűlt rajtam és adott egy felmentést a tömegsport alól, és ez mentette meg az évvégi átlagomat, amely átlag beleszámított a gimis felvételimbe, úgy hogy nem kicsit volt stresszey ez az év ( most is elkap az ideg ha erre az évre gondolok ).
Érdekesség: 13 év alatt többnyire kettes és a bukás között táncoltam, de mivel minden másból 4-es, 5-ös voltam és felhúztam a nagyon siralmas osztály átlagot ezért sose volt kérdés az évvégi kettes tesiből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!