Jól értettem,hogy az eddigi sávok helyett majd teljesen random döntik el,hogy kinek mekkora fizetést adnak?
"Aki 400 bruttót keres, annak sincs tiltva, hogy továbbképezze magát, különórákat adjon, hogy ő is 1,1 millát keressen."
Ugyanaz a képzettségi szintje, mint a másiknak, aki többet fog keresni (elvileg, ha így meg úgy...). A maszek különóráknak meg mi köze a béréhez?
"Aki 400 bruttót keres, annak sincs tiltva, hogy továbbképezze magát, különórákat adjon, hogy ő is 1,1 millát keressen."
Na, a tanári szakma nem úgy működik, hogy továbbképzem magam, és akkor emelkedik a fizetésem. A bértáblában nagyon kicsi ugrások vannak a bizonyos szintek között. Bár a státusztörvény szerint a pedagógus életpálya modellt továbbra is meg akarják tartani, csak kiegészítik egyéb mondvacsinált teljesítményértékelési marhaságokkal.
A kérdés pont arra vonatkozik, hogy most akkor szubjektíven lesznek értékelve a tanárok, és a válasz sajnos igen.
Az meg, hogy a szabadidejében ki hogy vállal magánórát, ahhoz a munkaadónak semmi köze. A normál munkaidő keretein belül kéne élhető bért adni az embereknek, nem elvárni, hogy napi 16 órát dolgozzanak, hogy ne haljanak éhen.
"Na, a tanári szakma nem úgy működik, hogy továbbképzem magam, és akkor emelkedik a fizetésem. A bértáblában nagyon kicsi ugrások vannak a bizonyos szintek között. "
Pontosítsunk. Az eddigi rendszerben ha minősültél akkor például az óra számod jobban nőt mint a fizetésed ezért a órabéred lényegében csökkent.
Egyébként egyetértek azzal amit írtál csak gondoltam nem árt megjegyezni ezt az "apróságot".
Leginkább a támpontok hiányával van a problémám nekem is.
Illetve, hogy nem látom, hogy ez hogyan van lebontva a különböző szakterületekre, vagy oktatási formákra.
Rajztanár (vagy spécibb művésztanár) is hiány... És például én művészeti iskolában tanítok. Ne tudd meg, hogy mennyi random városi felkérést kell mindig teljesíteni... Nem a rajzolgatásokban utazunk, hanem komoly vizuális munka folyik manuálisan, számítógépen.
Szóval nem tudom ez például hogyan lesz összehasonlítva a matektanáréval.
"Illetve, hogy nem látom, hogy ez hogyan van lebontva a különböző szakterületekre, vagy oktatási formákra."
Pont ezzel van mindenkinek baja. Hogy nincs is kidolgozva, meg nem is lehet kidolgozni. Lesz néhány központilag kiadott kritérium, amire példákat mondtak, de semmi konkrétum. A többit az iskolaigazgató adja meg. A példák sem voltak értelmesek, mert nyelvvizsgákhoz, meg tanulmányi eredményhez, meg ilyesmihez akarják kötni, ami nyilván nem csak a tanáron múlik.
Az iskolaigazgató által megadott kritériumok meg... Na, ezért lesz szubjektív az egész.
26
És még ehhez hozzátéve azt, hogy "a források rendelkezésre állásának tükrében". Valahogy sejtem, hogy nem egy pénzárasztás lesz. Csak kívülről persze ott van a bemondott "akár 1 millás fizetés". Gyakorlatban pedig majd a minimumot osztogatják ilyen-olyan szempontok szerint...
"És még ehhez hozzátéve azt, hogy "a források rendelkezésre állásának tükrében". Valahogy sejtem, hogy nem egy pénzárasztás lesz. "
Van pár tanár barátom és amikor a munkájukról beszéltünk valahogy többször is az jött elő, hogy a drága tanker semmire nem add pénzt. Az alap dolgokra sem. Ha már az óra megtartásához, a tanárnak kell bevásárolnia akkor majd pont a tanárokra lesz.
De ehhez az is hozzá tartozik, hogy pénz az van ha akarnak. Egyszer nagyon kellett volna a pénz (konkrétumokat nem szeretnék írni) és amikor már a szülőkhöz is eljutott a történet mert őket a gyerekeket is nagyon érintette akkor hirtelen a tanker előhúzta a pénzt. Úgy látszik a gyerek és mindenki le van ... magasról amíg a szülők nem őket akarják elővenni.
"Van pár tanár barátom és amikor a munkájukról beszéltünk valahogy többször is az jött elő, hogy a drága tanker semmire nem add pénzt."
Az én tanári területem (szakma) szorosan kötődik a számítógépes programokhoz. Nos, körülbelül 5-6 éve könyörgünk új számítógépekért (lefagy, lassú, stb), minden évben beírjuk az eszköz-igénybe. Sehol semmi... Illetve van egy program is, amit tanítunk és tanmenetben is benne van, de nem kapjuk meg legálisan.
Ezzel így semmi gond, csak akkor felvételibe is írják bele, hogy elvárás a saját eszköz. Papíron minden szép és jó.
Emellett a város minket ugráltat, ha bármi olyan van, amiben a diákok friss alkotó szemére van szükség. Azaz ingyenmunkára (plakátok, városszépítés, videófilm, stb). A mi időnkből és plusz energiánkból főleg... Egy köszönöm sose volt érte felénk. Nemhogy bónuszpénz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!