Mennyire nehèz a tanító szak?
#2 és #3: Sajnos van, aki nem engedheti meg magának, hogy nappalin tanuljon, s ha az a vágya, hogy tanító lehessen, a levelező képzés az egyetlen út. Ez egy kompromisszum, ezt mindenki tudja.
Egyébként nekem az a véleményem, hogy még a nappalis tanító képzésen is annyira kevés az osztálytermi gyakorlat, amennyi alig ér többet a semminél. Csak arra jó, hogy egy kicsit belekóstoljon a hallgató a tanítói munkába. A gyakorlati munkában jelentősen fejlődni majd a végzés utáni években fog csak, amennyiben persze akar.
37 évesen kezdtem. Nem nehéz, viszont azért az utolsó 2 félév gyakorlatai igen megterhelőek. Az utolsó félév, 8 egybefüggő hét gyakorlat már csak igen toleráns munkáltató mellett kivitelezhető, ha közben dolgozol (én a 6. félév végén felmondtam).
Matek alapok elég elvontak (pl n alapú számrendszerben való számolás, logika, relációk, stb), de ha azon túl vagy, akkor nem több, mint ami az érettségihez kell. sőt! (én még régi rendszerben érettségiztem, központit írtam, talán az felelhet meg a mostani emeltnek... semmit nem tanultam most a matekokra).
Amúgy egy alsós tanítónőnek minek az elvont matek?
Alsóban még elég gagyi a matematika, és ott inkább az a lényeg, hogy a gyerekkel meg tudja értetni a tanítónő, hogy miért úgy kell csinálni. Pl. a tízes számrendszer átlépése összeadásnál elsőben azért nagy kihívás egy 6 éves gyereknek. Erre kéne módszereket tanítani, szemléltetni, nem a logikai relációkat. Istenem! Na, ezért olyan a közoktatás, amilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!