Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Anglisztikán tényleg nagyon...

Anglisztikán tényleg nagyon sok prezit kell tartani?

Figyelt kérdés
2023. máj. 8. 19:55
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
De az az 1-2 félévente kb. annyira kell, hogy tartalmas legyen, mintha minden héten kéne egy-egy olyat csinálni, mint amilyenre gondolsz. ;-)
2023. máj. 9. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:
Hát ez nem nyugtat meg, köszi.😂
2023. máj. 9. 14:18
 13/17 anonim ***** válasza:
Vannak tanárok, akik tárgyanként minden félévben minden hallgatótól egy-egy prezentációt várnak el. Emiatt nagyjából minden órán elhangzik egy 15 perces hallgatói prezentáció, természetesen angolul. Őszintén szólva én ezt a gyakorlatot támogatom, mert a produktív nyelvi képességek úgy nem fejlődnek, ha a hallgatók kukán végigülik az órákat.
2023. máj. 10. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

"a produktív nyelvi képességek úgy nem fejlődnek, ha a hallgatók kukán végigülik az órákat"

1. Amíg az egyik előad, a többi ugyanolyan kukán ül, mint bármikor.

2. Ha a tanár adna elő, akkor esélyesebb, hogy olyan nyelvi színvonalú és olyan szakmai igényességű előadást hallgathatnának a hallgatók, amiből sokkal többet tudnának tanulni, mint abból, amit valaki közülük össze tud hozni.

3. Egyébként sem nyelvtanfolyamként kéne felfogni az egyetemet.

2023. máj. 10. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
#14: Egy anglisztikásnak elvárható kimeneti kompetencia, hogy képes legyen koherensen és szabatosan (nem felolvasva) egy előadást megtartani. Ez egy részben nyelvi, részben kognitív képesség, amit az egyetem dolga fejleszteni a hallgatókban.
2023. máj. 10. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

6-os válaszoló vagyok. Nálunk sokszor akkor volt prezentáció, amikor volt mondjuk egy elsődleges olvasmány, amit mindenkinek el kellett olvasni, plusz egy másodlagos, amit nem, csak valamilyen pluszt adott az anyaghoz. Ebben az esetben a másodlagos olvasmányból kellett prezentációt készíteni, mi is jól jártunk, mert nem kellett olyat elolvasni, ami nem kapcsolódik szorosan a tananyaghoz, és a tanár is tudta, hogy legalább van valami közünk az anyaghoz, a nem kötelező olvasmányokat szerintem kevesen olvassák el.


Maga a prezentáció készítése és előadása is hasznos skill, amit én például gimiben nem tanultam meg, mert egy kezemen meg tudnám számolni, hány prezentációt kellett tartanom négy év alatt (pedig angoltagozatra jártam egy jó iskolába). Valamint egyetemen kiderült, hogy amit középiskolában elfogadtak egy prezentációban, arra az egyetemen azt mondták, hogy nagyon nem jó. Inkább ott tanuljam meg, ahol konstruktív kritikát kapok, mint egy munkahelyen nézzenek ki, hogy nem értek hozzá.


Az is változó, amiről korábban szó volt, hogy milyen hosszú és tartalmas egy prezentáció. Nekem volt olyan is, hogy öt perces előadást kellett tartanom, a kommunikációs készségek fejlesztéséről szólt az óra, általában párban vagy csoportban dolgoztunk, és azt is akarta látni a tanár, hogy több ember előtt milyenek vagyunk. Ezen kívül viszont nem igazán volt 10 percnél rövidebb prezentációm.

2023. máj. 10. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim válasza:
Sokat kell szerintem, én félévente egy 5-6-ot tartok (nem jókedvemből)
2023. aug. 25. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!