Nem lett meg egy kötelező tárgyam, származik belőle valamilyen hátrányom?
Kétszer voltam vizsgázni és megbuktam, harmadjára már nem megyek el. Nem a vizsgáim lettek vészesen rosszak, hanem az évközi zh-im, és emiatt nagyon sok pontot kellett volna már elérnem a vizsgán, hogy átmenjek. Ezért is nem megyek el harmadjára, mert ha újra felveszem a következő meghirdetett félévben, akkor a zhkat is ujrairhatom.
Származik ebből valamilyen hátrányom? Így az átlagom olyan lesz, mintha fel se vettem volna ezt a tárgyat?
A 4-es milyen konstruktív módon építi az amúgy is gyakran indokolatlanul szorongó egyetemisták önbizalmát :D Kicsit sem toxic ez a hozzáállás, áh dehogy. Pontosan ez a baj szerintem a rendszerrel, hogy gyakorlatilag a gimnáziumi felvételi óta folyamatosan azt sugallja a diákoknak, hogy mindig a következő megmérettetésen fog múlni az egész jövőjük, életük, karrierjük, és hogy jaj, csak nehogy pont most teljesíts rosszul, mert akkor eláshatod magad egy életre. És vannak a rendszer kis hű szolgái, akik önmaguk is benyalják ezt, aztán az ebből fakadó frusztrációjukat meg projektálják mindenkire a világban.
Szerencsére a felvételivel ellentétben az egyetemi vizsgákon nem egy esélyed van, hanem relatíve elég sok, de ezt már előttem kifejtették sokan. A lényeg az, hogy valószínűleg nem fog megjegyezni a tanár, meg felírni a halállistájára. Az, hogy a vizsgán hogyan teljesítesz, az azt árulja el, hogy az adott pillanatban milyen szinten tudtad az adott anyagot. Nem mond el a képességeidről sokat, és arról sem, hogy milyen diák vagy és milyen ember. Tudom, hogy sokakon nem látszik, de a tanár is ember, ő is megjárta az egyetem kínkeserveit, tudja, milyen vizsgázni.
Fel a fejjel, legközelebb menni fog!
Köszönöm az utóbbi válaszadóknak, hogy megerősítettek abban, hogy a 4es válaszadóval van a baj, és nem velem. Persze aki valami utolsó bölcsészképzőbe jár, ahol ha már két értelmes magyar mondatot összeraksz átengednek, az soha nem fogja megtudni, hogy milyen az amikor heteket gyakorolsz egy vizsgára, hogy aztán olyan feladattal találkozz ott, amiről szó sem esett órán, csak mert most a tanárnak olyan kedve volt. Hallgatóként pedig ez ellen semmit nem tudsz tenni a valóságban, ezt jól tudjuk, akármit is ír a TVSZ.
Ezért minden évfolyam újra és újra átéli ezt a szenvedést egy adott tárgy miatt. Mondjuk valamilyen szinten ez is felkészít az életre sajnos.
Nem baj 4es, majd az élet igazságot tesz, aztán meglátjuk kinek lesz jobb munkája.
Közben megtaláltam, hogy nálunk hogyan számítják a tanulmányi átlagot a nem teljesített tárggyal, és így is tök okés lesz az átlagom.
Szóval további sok sikert minden egyetemistának, aki hasonlókat tapasztal nehéz szakon. Egyszer végzünk az egésszel, és akkor nagyon büszkék lehetünk magunkra :D
Az hogy lehet? Nem a boomer válaszoló vagyok, de hova jársz? :D
Ha felveszek 10 órát, amiből egy 5ös, kilenc meg bukta, akkor 5ös átlagom lesz? :D
Nem a sima kreditindexet kevered a korrigálttal?
Tegnap mondta egy felsőbb éves, hogy örüljek hogy nem mentem át, mert ez így van.
TVSZben ezt találtam:
Kreditekkel súlyozott tanulmányi átlag = Össz(kreditpont × érdemjegy) / TELJESÍTETT kreditpont
Egy másik képlet van az ösztöndíj számításhoz, de az is csak a teljesített kreditekkel számol.
A korrigált kreditindexben számít csak a FELVETT kredit, de az nem tudom mire jó. Esetleg valaki tud segíteni?
(Corvinus egyébként)
"A korrigált kreditindexben számít csak a FELVETT kredit, de az nem tudom mire jó"
Mindenhez azt használják, ösztöndíjszámoláshoz is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!